Mill man trail Echternach 24/4/2016

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Mill man trail Echternach 24/4/2016

Bericht door KrisMaes76 »

Wij gaan met 4 man naar de MMT voor de 100km, zijn er hier nog mensen die deze gaan meerijden (of al gereden hebben).
Nu volop de conditie aan het bijschaven, want die is voor 't moment nog niet optimaal :-? (en een maand later willen we ook de herdermarathon kunnen uitrijden).


Iemand enig idee wat voort soort ondergrond we daar kunnen verwachten (kwestie van de juiste banden te steken).
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Mill man trail Echternach 24/4/2016

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb deze vorig jaar gereden, ik herinner mij een kurkdroog parcours, maar 't was dan ook goed droog geweest die week.
Mijn verdere ervaring met Luxemburg is de streek rond Vaux-sur-Sûre, daar ben ik ook nog geen modder tegen gekomen.
Dus echt ploeterbanden ga je niet nodig hebben, een stevige allround band zal volstaan.

https://www.strava.com/activities/293023607" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb ik trouwens gisteren geen zadel van jou gekocht?
Bij deze: aangenaam.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Mill man trail Echternach 24/4/2016

Bericht door KrisMaes76 »

_anonymus_ schreef:Ik heb deze vorig jaar gereden, ik herinner mij een kurkdroog parcours, maar 't was dan ook goed droog geweest die week.
Mijn verdere ervaring met Luxemburg is de streek rond Vaux-sur-Sûre, daar ben ik ook nog geen modder tegen gekomen.
Dus echt ploeterbanden ga je niet nodig hebben, een stevige allround band zal volstaan.

https://www.strava.com/activities/293023607" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb ik trouwens gisteren geen zadel van jou gekocht?
Bij deze: aangenaam.
Alst een fizik tundra2 was wel ja :)
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: Mill man trail Echternach 24/4/2016

Bericht door kovan »

Mill man reeds 2 jaar op rij gereden, en dit jaar terug...
Inderdaad geen ploeterboel, wel hier en daar gladde rotsen.
Voor de rest topregio!
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Mill man trail Echternach 24/4/2016

Bericht door bip bip »

vorig jaar gereden, leuke marathon die echter toch niet volledig bracht wat ik er van had verwacht.
Naar verluid waren er op dat moment werken bezig waardoor een deel van de leukste tracks niet in het parcours konden worden opgenomen. Dit jaar zouden die tracks er wel weer in zitten, dus maar terug ingeschreven :-D

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
Magi
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: za 12 jan 2008 16:45
Rijdt met: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Re: Mill man trail Echternach 24/4/2016

Bericht door Magi »

Wij komen met 6 voor de eerste maal mill man rijden, hopen dat
wij hem op de knieen krijgen en niet omgekeerd,
kijken er naar uit, gaan er ook een lang weekend van maken en vrijdag en zaterdag de streek verkennen,
wij zien jullie ginder allemaal.op 24 april! :bounce:
Louis en de zijnen
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Mill man trail Echternach 24/4/2016

Bericht door prideandglory1891 »

Vorig jaar gereden. Héél mooie streek maar niet echt onder de indruk van het parcours.
Als ik al 19km/h gemiddeld haal op een tocht van 70km/1500hm's zullen er niet te veel stenen en wortels op het parcours mogen liggen en dat was daar ook niet het geval. 2 tal leuke afdalingen met wat flow er in en 1 lange steile klim.

Door het gezelschap een héél aangenaam ritje, maar over het parcours zelf was ik redelijk ontgoocheld.

Organisatie zelf is wel top.
Ik tijwfel nog om opnieuw 4u in de auto te zitten. Dan zou het parcours toch een pak technischer moeten worden voor mij.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Mill man trail Echternach 24/4/2016

Bericht door Reflex »

Vorig jaar daar 3 dagen met Flowtrack bike (Shortbike) gezeten en het was toch 1 van mijn favoriete gebieden. De klimmetjes zijn dan ook precies op mijn maat, kort genoeg om vol op macht naar boven te knallen (de meeste toch) en lekker technisch. Ik heb er met een big-smile rond gereden. Er is dus echt zeer veel uit de omgeving te halen, jammer dat deze tocht daar blijkbaar geen toestemming voor krijgt.
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: Mill man trail Echternach 24/4/2016

Bericht door Wollie »

Vorig jaar ook gereden, heel mooie streek maar de tocht zelf ... was op z'n zachts heel teleurstellend. Grote bosdreven, weinig tot geen singletrack. Hier kan veel meer uit gehaald worden.
Voor de organisatie zelf zou ik nooit teruggaan, voor de compagnie des te meer :-D :-D

Nu ja, ik ben ook een beetje teveel gewoon aan het worden denk ik :-?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Mill man trail Echternach 24/4/2016

Bericht door KrisMaes76 »

Wollie schreef:Vorig jaar ook gereden, heel mooie streek maar de tocht zelf ... was op z'n zachts heel teleurstellend. Grote bosdreven, weinig tot geen singletrack. Hier kan veel meer uit gehaald worden.
Voor de organisatie zelf zou ik nooit teruggaan, voor de compagnie des te meer :-D :-D

Nu ja, ik ben ook een beetje teveel gewoon aan het worden denk ik :-?
Volgens de info van de organisatoren hebben ze geluisterd naar die kritiek en zouden het meer single tracks worden (hoop ik toch :-D ). de foto's die ze geplaatst hebben zien er alleszins ok uit
Plaats reactie