ardennes trophy la reid 16/05

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Ge hebt geen foto's genomen? Dus Madman, mag ik daaruit concluderen dat het een geslaagde tocht was? :drunk:
Gebruikersavatar
MadMan
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 14 jan 2003 21:38
Rijdt met: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /
Contacteer:

Bericht door MadMan »

GT schreef:Ge hebt geen foto's genomen? Dus Madman, mag ik daaruit concluderen dat het een geslaagde tocht was? :drunk:
Teveel mud op mijn lens, foto's zijn 1 bruine vlek :drunk:
Tocht was de moeite, maar toch iet teveel mud voor mij en dan nog 55km rijden als denkt na 45km binnen te zijn (na 45km was er nog een bevoorrading).
Heb thuis 1uurke strike in de zetel gelegen :oops: , dus al bij al een geslaagde tocht
Gebruikersavatar
TRAPPELEROS
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:53
Rijdt met: Trek Roscoe 2023

Bericht door TRAPPELEROS »

SOM ghost schreef:ik heb alvast mijn modderwielen erop gezet met 'semi' modderbanden
(mijn michelin muds vind ik echt niet bollen op verharde stroken)

vooraan een schwalbe black jack 2.25 ust. (heb vorig jaar houffamarathon mee gereden(2.1) en wie durft zeggen dat er daar geen modder en water was !!)

achteraan een skinny jimmy 1.9 ust

niet te veel druk erop en we zijn weg.
Hoeveel bar ga je op je skinny Jimmy's ust zetten ???

Greetz
Flip
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

#-o Normaal staat opgeven ni in mijne woordenboek maar ik was het beu om ook nog maar éne meter verder te modderbiken.
Dit was ni plezant meer :cry:
Zo'n schoon streek en zo verzopen ,maar ja we waren voor ingeschreven dus....
Ikke chainsuck ,mijne maat ook pfffffffff
Volgend jaar beter zeker :roll:
](*,)
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

ik vond het best nog mee vallen met de modder, wel zuigerige ondergrond.

na 50 km krampkes gekregen en beentjes leeg. met nog 30 kilometer te gaan, kon er niet mee lachen.

Dan maar op karakter verder.

ben na 65 km in de kant gaan liggen in het zonnetje voor 5 minuten.
was leuk zo die bikers zien voorbijkomen en zwoegen en zwoegen.

Terug op fietske gekropen en beentjes waren terug opgeladen. Heg ze dan nog bijna allemaal terug opgeraapt.

Na 75 km was het echt wel genoeg geweest en de laatste 5 km me verder gesleept tot aan de finish.

6 uur onderweg geweest :evil:
maar uitgereden en dat is het belangrijkste

gene last van chainsuck gehad (race face hé) en schakelen ging perfect (zelf naar het kleinste voorblad)
Gebruikersavatar
Terre
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 13:49
Rijdt met: W-VL

Bericht door Terre »

SOM ghost schreef:ben na 65 km in de kant gaan liggen in het zonnetje voor 5 minuten.
was leuk zo die bikers zien voorbijkomen en zwoegen en zwoegen.
LOL ah da waarde gij 8)
Misschien heb je mij ook zien passeren (met me Slix)?
Gebruikersavatar
Pietje
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: do 03 apr 2003 19:32
Rijdt met: Scott Voltage YZ2

Bericht door Pietje »

Man man man, was da ff afzien! Prachtige streek en zeer leuke tocht! Hier en daar wat gevaarlijke passages maar dat kwam door al dat slijk! Heb me ook door de laatste 5km moeten slepen, zo dood als een pier! :bounce:
Gebruikersavatar
Thorgal
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: do 19 feb 2004 17:44
Rijdt met: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Contacteer:

Bericht door Thorgal »

Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Olé, wat was dat daar allemaal!! Heb de 80 km gereden, de eerst 35-40 vooral veel slijk, maar de laatste 40 km van de 80 viel dat echt goed mee, hopen slijk zoals in het begin hebben we praktisch niet meer gezien ... soms gewoon droge stukken! :drunk: Heb de 80 km uitgereden, maar mijn tijd is/was wel niet om over naar huis te schrijven. (Heb dan ook rustig dan tijd genomen aan die bevoorradingen :drunk: ) Afgezien van de eerste tot de laatste meter. Inderdaad gevaarlijke afdalingen hier en daar, zoals die vlak voor bevoorrading 1. :drunk: Ben daar in de helft toch even gestopt om de zaak terug onder controle te krijgen. Op die map bij de laatste bevoorrading van de 80 km zag ik dat er nog 800 hoogtemeters moesten overbrugd worden in de laatste 11 km?! Iemand enig idee of dat kon? Aan die twee smeerlappen te zien die we in die 11 km nog voor de wielen kregen, kon het in ieder geval .. maar 800hm op 11 km is wel veel.

Weet er iemand waar we foto's van deze chrono kunnen vinden?

Succes met de recuperatie nog :wink: !
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Mij zien ze daar niemeer!!!

>>>17€ voorinschrijving, 45 min wachten om fiets af te spuiten, koude douches na 80 km fietsen, onwillekeurige start waardoor heel goede renners soms achteraan kunnen starten en daar zo even om en bij de 1000 man moeten inhalen... Lastig voor de goede renners, maar ook lastig voor de amateurs die langs alle kanten worden omver geschreeuwd.

OK, tof weer, mooi parcours, degelijke begeleiding op drukke kruispunten, maar dat was het ook voor 17€ beetje nipt eigenlijk...


Greetz,

Julien.
Plaats reactie