ardennes trophy la reid 16/05

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

ik heb daar geen problemen mee, ik volg mijn lijn die ik wil.
En als er snelle gasten zijn die persé voorbij willen dan doen ze dat maar in de kant. Als er enigzins plaats is zal ik wel plaats laten hoor.
Maar last heb ik daar niet van gehad.

jammer wacko dat je niet hebt uitgereden want het was toch een leuke marteltocht.

hoeveel zouden er eigenlijk gestart zijn en hoeveel niet aagekomen ???
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

wacko007 heeft wel degelijk uitgereden. ik denk dat je in de war bent doordat fuel-tank dezelfde avatar gebruikt.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

fuel-tank schreef:Ben in de eerste box gestart maar kwam ongeveer als 280 ste boven op de eerste klim, nadien ging het beter en ik heb nog heel wat mensen in gehaald maar werd anderzijds na een half uurtje ook door de snellen van box 2 en een uurtje later die van box 3 ingehaald, Ik kan jullie snelheidsduivels garanderen dat het geen pretje is om een keer of 10 in de kant te worden gereden door ongemanierde kerels die alles doen voor een minuutje, jammer genoeg heb ik na een kilometer of 35 moeten opgeven met een krom wiel. Ik vond de organisatie perfect. De tracks ongelooflijk mooi.
Ik kom nog wel eens terug maar dan schrijf ik wel ter plaatse in zodat ik wat later start tussen de normale mensen.
lol.
laatste klim, ikke stikkapot (uiteraard), en er rijden er daar twee ongeveer naast elkaar. om iemand voorbij te steken is dat dus het moeilijkste, eentje dat lukt nog, maar twee zwalpende, das niet evident.

ik stamel een zwak "joeoeooewwww" uit, en ze gaan mooi aan de kant (er was best plaats genoeg). toen ik de laatste voorbij stak, effekes op zijnen rug geklopt en : "das nogal iet he, al die zageventen die altijd voorbij willen".
tis dus niet altijd hommeles hoor...

enige oplossing is zoals je aangeeft : wat later vertrekken, als het kan...

ik kan je verzekeren, tis zeer ambetantig voor de trageren, maar voor de rapperen ist soms gelijkwaardig ambetantig. Maten van mij vonden het bij momenten zelfs ronduit gevaarlijk : steile bebobbelde hellingen zijn nu eenmaal veel gevaarlijker aan lage snelheid dan aan hoge(re) snelheid...

Is de reden waarom ik de vorige keer de 160 van bouillon niet gereden heb, maar gewoon de 100. Daar is het nog veel frappanter : ge zijt dus in de forme van het jaar, alles aan het geven, en na een 100 à 110km knal je op de staart van de 90 en de 100. levensgevaarlijk is dat, want die gasten - sorry, maar het is zo - kunnen dikwijls absoluut niet overweg met een bike - ook omdat de afstand en het parkoers toch vrij zwaar is. het is zeer moeilijk in te schatten of ze op hun lijn zullen blijven, of links of rechts gaan uitwijken. Zelfs als je zelf aangeeft welke kant je wil passeren...
Gebruikersavatar
Wallie
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 16:33
Rijdt met: Xcluziv 054 Carbon, Trek Topfuel Carbon

Bericht door Wallie »

Eerst en vooral mijn hoedje af voor Janman die de 80 km heeft uitgereden , ben eens benieuwd naar zijn tijd.
Ik heb de 55 km gereden en ging vrij vlot. Heb deze rit al een 10-tal keertjes gereden en weet dat ik mij wat moet sparen voor de laatste 15 km. De modder viel al bij al nog mee. Het starten in groepjes is een vooruitgang. De bevoorradingen, bepijling en signalisatie dik in orde. Ik kan Iegenie bijtreden. Het is een tocht die je niet gerust laat. Er is elke meter wat te beleven. Twee minpunten : de koude douches en de afspuitstanden (2 tuinslangen en 1 hogedukreiniger).
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Ik ben niet degene die daar even 1000 man heeft moeten inhalen... Wel ene Wouter Cleppe, als die bij sommige in de oren bekend klinkt. Startnummer 1128 (of ongeveer zoiets) en dan nog tot bij mij komen en er juist over. Zelf ben ik uit de tweede startbox gestart en reed met nummer 410 en kon ook de tweede lijn in de startbox te pakken krijgen. Reken uit; ik nummer 410 en zeker nog 150-200 renners ingehaald en bij de eerste 15 van eigen startbox. Dus ongeveer 100-150 renners nog voor mij. Dus als nummertje 1128 bij mij kan geraken, heeft die toch wel al gauw 1000 man moeten inhalen. Of ben ik verkeerd?

Overdrijven zei je???
Op die voorvallen moet dus iets gevonden worden. Het is zeker geen alleenstaand geval! Daminiek Ranson, Sven Berthels, Ken Van Den Bulke,... renners met nummer 1000 en zoveel. Normaal dat zij achteraan starten??? Het is iets ambetant voor iedereen!!!

Oplossing voor volgend jaar graag!


Greetz,

Julien.
Gebruikersavatar
fuel-tank
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 20:28
Rijdt met: TREKfuel100 /Ritchey WCS parts/XT groep

Bericht door fuel-tank »

hoi

Kleine rechtzetting :oops:

Niet alle snelheidsduivels zijn arrogant hoor, de meeste zelfs niet, ik wilde alleen laten weten dat ik door die ambetanterikken een beetje gefrustreerd was (ik klim niet zo snel weet je) bergaf vond men mij misschien wel een beetje gek want dat ging verbazend goed met mijn HOT-S Michelins met 2 bar erin.
dtf
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 03 jan 2005 22:52
Rijdt met: SCALE 20en epic s-works

Bericht door dtf »

Waar kan je eigenlijk de uitslag terugvinden?
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

dtf schreef:Waar kan je eigenlijk de uitslag terugvinden?
http://www.ebbt.be/fiche.aspx?fiche=30&sm=sm_05
Alstu.
Gebruikersavatar
Thorgal
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: do 19 feb 2004 17:44
Rijdt met: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Contacteer:

Bericht door Thorgal »

wacko007 schreef:Ik ben niet degene die daar even 1000 man heeft moeten inhalen... Wel ene Wouter Cleppe, als die bij sommige in de oren bekend klinkt. Startnummer 1128 (of ongeveer zoiets) en dan nog tot bij mij komen en er juist over. Zelf ben ik uit de tweede startbox gestart en reed met nummer 410 en kon ook de tweede lijn in de startbox te pakken krijgen. Reken uit; ik nummer 410 en zeker nog 150-200 renners ingehaald en bij de eerste 15 van eigen startbox. Dus ongeveer 100-150 renners nog voor mij. Dus als nummertje 1128 bij mij kan geraken, heeft die toch wel al gauw 1000 man moeten inhalen. Of ben ik verkeerd?

Overdrijven zei je???
Op die voorvallen moet dus iets gevonden worden. Het is zeker geen alleenstaand geval! Daminiek Ranson, Sven Berthels, Ken Van Den Bulke,... renners met nummer 1000 en zoveel. Normaal dat zij achteraan starten??? Het is iets ambetant voor iedereen!!!

Oplossing voor volgend jaar graag!


Greetz,

Julien.
euh, Ken van den Bulke stond bij mij in startbox 1 op de derde rij ongeveer?

so?

Dan moet je eens een chrono rijden die dan voor grote delen tesamen met een TT vallen, da's pas plezant zunne!
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Iegienie schreef:ik kan je verzekeren, tis zeer ambetantig voor de trageren, maar voor de rapperen ist soms gelijkwaardig ambetantig. Maten van mij vonden het bij momenten zelfs ronduit gevaarlijk : steile bebobbelde hellingen zijn nu eenmaal veel gevaarlijker aan lage snelheid dan aan hoge(re) snelheid...
Verklaar dat laatste eens als je wil.

Voor de rest heb ik er zo mijn mening over. Ik vind niet dat je kan verwachten van die 'trageren' dat zij rekening moeten houden met de 'snellere', in die zin dat die 'trageren' ook niet kunnen zien wat er achter hun rug komt aangestoven. Het is en het blijft nog steeds de 'snellere' die risico's neemt. Iedereen wil die chrono tenslotte zo goed mogelijk uit rijden.
Plaats reactie