ardennes trophy la reid 16/05

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
baasje123
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 07 mar 2005 23:25
Rijdt met: Cannondale F2000SL
Contacteer:

La Reid 16/05/05

Bericht door baasje123 »

La Reid was een fantastische ervaring en een prachtig parcours.
Ik had het geluk om in de eerste box te mogen starten en wist alzo toch een goede moyenne te houden. 'k Had veel meer slijk verwacht maar al bij al viel 't nog heel goe mee buiten hier en daar wat bruine stroken!
Een kettingbreuk vlak na de eerste bevoorrading noopte me ertoe het bij 55km te houden. Na een kilometer terug te hebben gelopen maakte de mecanieker mijn ketting een aantal schakels te kort hetgeen voor de nodige technische problemen zorgde! Ik was hem echter wel dankbaar voor de geleverde prestatie want anders zat de dag er voor mij al op na amper 14km!?
De Chamizo-Sportful renners wisten wederom een prachtige prestatie neer te zetten. Proficiat daarvoor!!!
Tot in Banneux! :lol:
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Eerste bevoorrading na 14 km?! Bij mij na km 24 pas ... :roll:
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

ik vind dit dus gewoon de MAX. Enige parkoers dat er een beetje mee kan wedijveren, is de Roc D'Azur (marathon). Geen moment laten ze je gerust, altijd maar heel steil bergop, steil bergaf, klimmen, draaien, keren, hier nog een single track, daar nog een haarspeldje, nooit kunt ge ne keer "bollen". Ik vond het dit jaar nog een pak erger dan vroegere jaren, nog meer stukken asfalt uitgeveegd voor weer nog maar eens een dokkertrackske.

En dan alles overgoten met een vettig laagske, maar toch steeds perfect bike-able. Ik denk dat ik twee keer heb moeten afstappen wegens te steil en te veel mud. oa. op een plaats waar ik als het droog is ook moet afstappen, kdenk dak nu zelfs verder gereden ben dan andere jaren. En ja, een drietal strookskes van een meter of 10 waren banddiep, maar ja, tis biken in belgium he, niet aan de cote d'azur...

De bepijling viel ook in zeer positieve zin op, die organisatie is toch wel heel gesmeerd geworden.
Gebruikersavatar
napoleon
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: za 23 okt 2004 11:25
Rijdt met: Gary Fisher Cake (fully) & Gary fisher HKEK (HT)
Contacteer:

't was de moeite en dat voor de eerste keer...

Bericht door napoleon »

't was de moeite en dat voor de eerste keer dat we meededen aan een marathon... voor alles een eerste keer hé maar wat voor een eerste keer . ook al deden we de 55km 'maar'. behoorlijk zwaar maar na 40 km kom je op het splitsingspunt van de 80 en daar hebben we 5 minuten gekeken of we het nog zaten zitten om de volle toer te doen. beslist om de 55km uit te rijden daar we al platte band hadden en het schakelen op het voorste klein blad niet meer ging. wijze beslissing want op 50 km zat er een helling waar alle jus uit de benen liep en ik geen meter meer verder kon. 5 min, uitblazen en de laatste km afstjokten. een prachtig parcours; nog nooit zoveel mooie tracks gereden en afgedaald. we hebben er nog 4 ander marathons gepland deze zomer maar dit kan al meetellen gezien de omstandigheden.

ciao napoleon
Gebruikersavatar
megrootje
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 28 nov 2004 17:18
Rijdt met: Stumpjumper FSR Expert & Cannondale F500
Contacteer:

Bericht door megrootje »

Nog meer afgezien dan in Houfalize vorig jaar. Gestart voor de 55 km: ondanks de vettigheid ging het toch wel redelijk. Helaas net voor de eerste stop lek gereden. Na reparatie weer verder gebaggerd. Na de laatste bevoorrading helaas tot twee keer toe in een afdaling een routepijl gemist (moest ik dat hele end weer terug klimmen). Toen nog een keer een groepje gevolgd die mis reed. Zo'n 5 km. voor het eind opnieuw lek gereden. Heb ik maar niet meer gerepareerd maar af en toe gestopt om lucht bij te pompen. In totaal drie keer aan de kant gelegen met kramp. Uiteindelijk gefinisht met 65 (!) km. op de teller in 05.25 u. Niet echt iets om trots op te zijn dus.....! Bij het inleveren v.d. chip moesten we jammergenoeg ook het stuurbord inleveren. Had ik een leuker souvenir gevonden dan dat eh.. kolleke dat we nu hebben. Met die enorme schaar waarmee die tie-raps werden doorgeknipt is trouwens ook mijn stuur beschadigd zag ik later. Dat had misschien wel wat subtieler gekund.
Voorlopig maar ff geen chrono tocht voor mij. Maar ja... je weet vast wel hoe dat gaat.....
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

megrootje schreef: Voorlopig maar ff geen chrono tocht voor mij. Maar ja... je weet vast wel hoe dat gaat.....

Hoe dat gaat ?
pfft, 12 juni, langdorp, hagelandse chronotocht, en ge mag uwen nummer zelfs houden....

(sorry kon het niet laten).

maar... wij hebben onze chrono eigenlijk zo ontworpen dat het dus een "eerste inleiding tot marathonrijden" zou moeten zijn. Onze bedoeling is helemaal niet om de belgische top rijders aan te trekken (al zijn ze uiteraard welkom), maar om iedereen eens te laten proeven van het "langeafstandswerk tegen de klok". Uiteraard is het parkoers vrij uitdagend : dikke 70km, een 1000hm.

een tip : als ge van jezelf niet denkt dat ge den rapsten van den hoop zijt, start dan niet om 8h00, maar eerder om 9h00 (starten kan tot 9h30). Dan ist toch allemaal nog wat rustiger.
Gebruikersavatar
Pietje
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: do 03 apr 2003 19:32
Rijdt met: Scott Voltage YZ2

Bericht door Pietje »

megrootje schreef:Nog meer afgezien dan in Houfalize vorig jaar. Gestart voor de 55 km: ondanks de vettigheid ging het toch wel redelijk. Helaas net voor de eerste stop lek gereden. Na reparatie weer verder gebaggerd. Na de laatste bevoorrading helaas tot twee keer toe in een afdaling een routepijl gemist (moest ik dat hele end weer terug klimmen). Toen nog een keer een groepje gevolgd die mis reed. Zo'n 5 km. voor het eind opnieuw lek gereden. Heb ik maar niet meer gerepareerd maar af en toe gestopt om lucht bij te pompen. In totaal drie keer aan de kant gelegen met kramp. Uiteindelijk gefinisht met 65 (!) km. op de teller in 05.25 u. Niet echt iets om trots op te zijn dus.....! Bij het inleveren v.d. chip moesten we jammergenoeg ook het stuurbord inleveren. Had ik een leuker souvenir gevonden dan dat eh.. kolleke dat we nu hebben. Met die enorme schaar waarmee die tie-raps werden doorgeknipt is trouwens ook mijn stuur beschadigd zag ik later. Dat had misschien wel wat subtieler gekund.
Voorlopig maar ff geen chrono tocht voor mij. Maar ja... je weet vast wel hoe dat gaat.....
ik heb nog mijne nr... ze vroegen me enkel de chip in te leveren... :lol:
Gebruikersavatar
JefB
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 17:24

Bericht door JefB »

een tip : als ge van jezelf niet denkt dat ge den rapsten van den hoop zijt, start dan niet om 8h00, maar eerder om 9h00 (starten kan tot 9h30). Dan ist toch allemaal nog wat rustiger.
Ik met maatje vorig jaar ook gedaan en niks last gehad van snellere mannen...
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

ik heb ook nog mijne nummer hoor.
(ge moet zo vlug nie rijden hé, de laatsten krijgen deze als souvenir)

heb effekes gekeken naar de hoogtemeters 1990 meterkes en ongeveer evenveel hoogtemeters in de eerste 40 km.

@ wacko. als ge vooringeschreven was stond je bijna zeker in de eerste box. ikzelf stond in de 2e box op de eerste rij. (kwartierke voor de start een plaatske gezocht)

de eerste groep was een 300 tal rijders. dus hoe komt het dat je er 1000 voorbij zijt gegaan.
niet overdrijven hé
en als ge toch nen chronorijder zijt moet ge maar zorgen dat ge op tijd op de eerste rij gaat staan.

persoonlijk vond ik het starten in blokken geslaagd. Heb geen enkele file gehad. Enkel een paar mensen voor me als we moesten afstappen.

jammer dat de fietsenafspuitstand (of wat dat ook mocht zijn) zo poverkes was en dat de douches ijskoud waren.
Gebruikersavatar
fuel-tank
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 20:28
Rijdt met: TREKfuel100 /Ritchey WCS parts/XT groep

Bericht door fuel-tank »

Ben in de eerste box gestart maar kwam ongeveer als 280 ste boven op de eerste klim, nadien ging het beter en ik heb nog heel wat mensen ingehaald maar werd anderzijds na een half uurtje ook door de snellen van box 2 en een uurtje later die van box 3 ingehaald, Ik kan jullie snelheidsduivels garanderen dat het geen pretje is om een keer of 10 in de kant te worden gereden door ongemanierde kerels die alles doen voor een minuutje, jammer genoeg heb ik na een kilometer of 35 moeten opgeven met een krom wiel. Ik vond de organisatie perfect. De tracks ongelooflijk mooi.
Ik kom nog wel eens terug maar dan schrijf ik wel ter plaatse in zodat ik wat later start tussen de normale mensen.
Laatst gewijzigd door fuel-tank op di 17 mei 2005 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie