09-012016 Red Bull Tout Droit Damme

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
arneken
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 30 aug 2007 14:30
Rijdt met: Granville Evo Team 2015 27,5"

09-012016 Red Bull Tout Droit Damme

Bericht door arneken »

Iemand die hier ook aan deelneemt? Lijkt me wel eens een leuk evenement ...
1.2km gewoon rechtdoor vlammen over en rond alle obstakels langs de Damse vaart.


http://www.redbull.com/be/nl/bike/stori ... it-is-back" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: 09-012016 Red Bull Tout Droit Damme

Bericht door Reflex »

Wat een raar onzinnig concept. Maar als het jou leuk lijkt moet je het doen.
janpietjoris
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 07 sep 2009 22:09

Re: 09-012016 Red Bull Tout Droit Damme

Bericht door janpietjoris »

Reflex schreef:Wat een raar onzinnig concept. Maar als het jou leuk lijkt moet je het doen.
Wat is daar raar en onzinnig aan? Dit is hetzelfde als 4x maar dan ludieker...
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Re: 09-012016 Red Bull Tout Droit Damme

Bericht door saiko »

Red bull heeft vooral rare en onzinnige concepten.

- Road rage La Redoute
- Ice Crush
-.....

Net omdat ze zo raar zijn, zijn ze ook ludiek en spreken ze veel mensen aan.
Geeft schone beeldjes achteraf ook :-D

" onclick="window.open(this.href);return false;
vince79
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 03 jan 2014 11:39
Rijdt met: CUBE LTD CC

Re: 09-012016 Red Bull Tout Droit Damme

Bericht door vince79 »

Ik zal eens meedoen daar het redelijk dicht bij de deur is ! Al ingeschreven met mtb , ben benieuwd ?? Er zal zeker al red bull voor handen zijn :wink:
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: 09-012016 Red Bull Tout Droit Damme

Bericht door Reflex »

Road rage La Redoute is toch een normaal concept. Gewoon zo snel mogelijk dalen op een normale weg. Hetzelfde met veel andere concepten, spectaculair omdat de sport spectaculair is, maar wel gewoon een normaal concept. Dit daarentegen vind ik een beetje vreemd. Als cyclocrosser snap ik het nog, maar als mountainbiker zie ik mijzelf niet steeds afstappen om over een koe te springen, over boomstammen en over een hekje en dat op een kort recht stukje. Of het is meer vanwege mijn afkeer voor hekjes, na een 11 steden MTB challenge gereden te hebben waarbij we niets anders moesten doen. :lol:
vince79
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 03 jan 2014 11:39
Rijdt met: CUBE LTD CC

Re: 09-012016 Red Bull Tout Droit Damme

Bericht door vince79 »

Mij super geamuseerd en uiteindelijk gestrand in de 1/4 finales als 8ste .
Zeker toen vrouw en kids , schoonzuster en moeder onverwachts kwamen supporteren :-D
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: 09-012016 Red Bull Tout Droit Damme

Bericht door vedet »

Reflex schreef:Road rage La Redoute is toch een normaal concept. Gewoon zo snel mogelijk dalen op een normale weg. Hetzelfde met veel andere concepten, spectaculair omdat de sport spectaculair is, maar wel gewoon een normaal concept. Dit daarentegen vind ik een beetje vreemd. Als cyclocrosser snap ik het nog, maar als mountainbiker zie ik mijzelf niet steeds afstappen om over een koe te springen, over boomstammen en over een hekje en dat op een kort recht stukje. Of het is meer vanwege mijn afkeer voor hekjes, na een 11 steden MTB challenge gereden te hebben waarbij we niets anders moesten doen. :lol:
met een mountainbike mag je trouwens niet meedoen. Alleen crossfietsen.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: 09-012016 Red Bull Tout Droit Damme

Bericht door Reflex »

vedet schreef:
Reflex schreef:Road rage La Redoute is toch een normaal concept. Gewoon zo snel mogelijk dalen op een normale weg. Hetzelfde met veel andere concepten, spectaculair omdat de sport spectaculair is, maar wel gewoon een normaal concept. Dit daarentegen vind ik een beetje vreemd. Als cyclocrosser snap ik het nog, maar als mountainbiker zie ik mijzelf niet steeds afstappen om over een koe te springen, over boomstammen en over een hekje en dat op een kort recht stukje. Of het is meer vanwege mijn afkeer voor hekjes, na een 11 steden MTB challenge gereden te hebben waarbij we niets anders moesten doen. :lol:
met een mountainbike mag je trouwens niet meedoen. Alleen crossfietsen.
Dat is vreemd, het stond overal aangemeld als mtb en cyclocross met een apart klassement voor alle 2.
Gebruikersavatar
arneken
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 30 aug 2007 14:30
Rijdt met: Granville Evo Team 2015 27,5"

Re: 09-012016 Red Bull Tout Droit Damme

Bericht door arneken »

Reflex schreef:
vedet schreef:
Reflex schreef:Road rage La Redoute is toch een normaal concept. Gewoon zo snel mogelijk dalen op een normale weg. Hetzelfde met veel andere concepten, spectaculair omdat de sport spectaculair is, maar wel gewoon een normaal concept. Dit daarentegen vind ik een beetje vreemd. Als cyclocrosser snap ik het nog, maar als mountainbiker zie ik mijzelf niet steeds afstappen om over een koe te springen, over boomstammen en over een hekje en dat op een kort recht stukje. Of het is meer vanwege mijn afkeer voor hekjes, na een 11 steden MTB challenge gereden te hebben waarbij we niets anders moesten doen. :lol:
met een mountainbike mag je trouwens niet meedoen. Alleen crossfietsen.
Dat is vreemd, het stond overal aangemeld als mtb en cyclocross met een apart klassement voor alle 2.

Er waren zelfs meer mtb'ers dan cyclocrossers komen opdagen ;)
Enorm zwaar en leutig parcours ... Gestrand in de halve finales (had ik op voorhand nooit verwacht!)

En tgoh, het bleek dat de mtb'ers schijnbaar hun voordeel hadden op dit parcours hoor, natuurlijk lag het er wel niet ultravettig bij, maar ik had de indruk dat je er met de mtb beter door kon dan op een cyclo ... Natuurlijk hadden die mannen dan weer het voordeel dat ze makkelijker over de hindernissen konden. Nuja uiteindelijk was dit de 10 euro inschrijving meer dan waard (wat een catering zeg!) en was het een dagje om niet vlug te vergeten.
Plaats reactie