La brognoise

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Plaats reactie
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

La brognoise

Bericht door roger »

Eigenlijk was ik van plan om naar Olme te gaan,maar er was ook een chrono in St Germain"la Brognoise" en aangezien dit een streek is waar ik nog nooit ben gaan mountaibiken was ik wel benieuwd wat ik ging voorgeschoteld krijgen.Een echte verassing in de positieve zin,het parcours liep langs Maredsous,tuinen van Annevoie en de vallei van de maas.Dit is zo wat alles wat ik mij kan herinneren.Soms vlot rijdend ,dan weer technisch, enkele pittige afdalingen , de beklimmingen leken niet zo stijl maar toch om de 22 vooraan te gebruiken.Als eerste chrono van het jaar heb ik het wat rustig aangedaan,gezien de vermoeienis van de voorbije weken.Eenmaal verloren gereden door eigen schuld,had het pijltje niet gezien onder de pijltjes van de vaste routes en zo helemaal afgedaald tot in de vallei.Terug naar boven en zeker 10 min verloren.maar ik trok me niet aan want het was een prachtige dag om te genieten.De eerste maal men Fox 80X geprobeerd,er zijn geen woorden voor om dit beschrijven,vooral bij het rechtstaan op de pedalen geen krachtverlies en de vering werkte als een limousine.Alles bij mekaar ben ik tevreden .men gemiddelde hartslag was 155 en een tijd van 3u41min.niet denderend maar voor een 61 jarige mag ik niet klagen.Nog wat meer trainen op souplesse en meer intensieve blokken inlassen om wat gewoon te worden aan de verzuring.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

De chrono liep over 60km dit was ik vergeten te melden.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Waren er dan zo weinig leden van dit forum?Nochtans heb ik daar op het laatste met ne sympathieke vlaming gereden op ne zwarte S-works en had zelfs de tijd om een babbeltje met mij te doen terwijl ik op men limiet zat .Hij was wel 30 jaar jonger en de aankomst stak hij zen duim omhoog om me proficiat te wensen.Kleine gestjes die ne mens toch veel plezier kunnen doen.
Gebruikersavatar
muddy_
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 08 nov 2004 13:03
Contacteer:

Bericht door muddy_ »

Ik zou willen dat ik erbij was geweest, maar zoals waarschijnlijk vele anderen heb ik naar de ronde te kijken.
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

roger schreef:Waren er dan zo weinig leden van dit forum?Nochtans heb ik daar op het laatste met ne sympathieke vlaming gereden op ne zwarte S-works en had zelfs de tijd om een babbeltje met mij te doen terwijl ik op men limiet zat .Hij was wel 30 jaar jonger en de aankomst stak hij zen duim omhoog om me proficiat te wensen.Kleine gestjes die ne mens toch veel plezier kunnen doen.

=D> =D> Goe bezig Roger ,ik wou dat mijn vader zo sportief was.
:wink: Volhouden.
Gebruikersavatar
Chucky
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: za 19 jul 2003 01:40
Rijdt met: Granville CMX Carbon, Ridley 29",Olympia CSL-X2 27.5"

Bericht door Chucky »

Toch een goede prestatie,Roger =D> =D>

Nieuwe Fox en nieuwe schoenen(eindelijk de juiste!!!),nu nog de snelheid terug vinden en ge rijdt terug als ene van 20 jaar :-D :lol:
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Chucky schreef:Toch een goede prestatie,Roger =D> =D>

Nieuwe Fox en nieuwe schoenen(eindelijk de juiste!!!),nu nog de snelheid terug vinden en ge rijdt terug als ene van 20 jaar :-D :lol:
Bedankt,effectief die Specialized schoenen Pro carbon zijn fantastisch,nog een beetje het plaatje van men rechtervoet en dan moet het goed zitten in het koppeke.
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

roger schreef:Waren er dan zo weinig leden van dit forum?Nochtans heb ik daar op het laatste met ne sympathieke vlaming gereden op ne zwarte S-works en had zelfs de tijd om een babbeltje met mij te doen terwijl ik op men limiet zat .Hij was wel 30 jaar jonger en de aankomst stak hij zen duim omhoog om me proficiat te wensen.Kleine gestjes die ne mens toch veel plezier kunnen doen.
Ik was er niet bij Roger, maar 4 copains van mij wel, en dat was Jurgen (traiteur) waarmee je een eindje hebt tesamen gereden (nee, hij zit niet op het forum). Hij vertelde mij zijn verhaal en zo wist ik dat jij dat moet geweest zijn, waarmee hij een babbelke heeft geslaan op het einde van de tocht! Ik moet zeggen dat hij onder de indruk was van jouw prestatie, want zeg nu zelf, St.Gérard is geen plat en simpel ritteken é :wink: Chapeau man! Vorig jaar daar voor de eerste keer gereden en genoten van begin tot eind, deze keer was ik nog aan het terugkeren vanuit Frankrijk met de wagen en kon ik er dus niet zijn, maar hopelijks volgend jaar terug van de partij!
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Kurry schreef:
roger schreef:Waren er dan zo weinig leden van dit forum?Nochtans heb ik daar op het laatste met ne sympathieke vlaming gereden op ne zwarte S-works en had zelfs de tijd om een babbeltje met mij te doen terwijl ik op men limiet zat .Hij was wel 30 jaar jonger en de aankomst stak hij zen duim omhoog om me proficiat te wensen.Kleine gestjes die ne mens toch veel plezier kunnen doen.
Ik was er niet bij Roger, maar 4 copains van mij wel, en dat was Jurgen (traiteur) waarmee je een eindje hebt tesamen gereden (nee, hij zit niet op het forum). Hij vertelde mij zijn verhaal en zo wist ik dat jij dat moet geweest zijn, waarmee hij een babbelke heeft geslaan op het einde van de tocht! Ik moet zeggen dat hij onder de indruk was van jouw prestatie, want zeg nu zelf, St.Gérard is geen plat en simpel ritteken é :wink: Chapeau man! Vorig jaar daar voor de eerste keer gereden en genoten van begin tot eind, deze keer was ik nog aan het terugkeren vanuit Frankrijk met de wagen en kon ik er dus niet zijn, maar hopelijks volgend jaar terug van de partij!

Doe de groeten van mij aan Jurgen en hopelijk kom ik hem nog eens tegen in een of andere tocht dan kan ik hem een pintje trakteren.
Plaats reactie