21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Goohooni
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 22:37
Rijdt met: Stumpjumper ht comp 29er

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Goohooni »

zondag na race ook vol rode vlekjes, gisteren wel weg. geen jeuk gehad. ik denk dat het van de modder is
Spark27
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: do 25 mei 2006 23:59
Rijdt met: Canyon, Salsa

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Spark27 »

Goohooni schreef:zondag na race ook vol rode vlekjes, gisteren wel weg. geen jeuk gehad. ik denk dat het van de modder is
Is een jaarlijks probleem, van de kleine muggen op de Venen, zie posts van vorige jaren.

Wat de rit zelf betreft, de mooiste en zwaarste van het jaar ! =D>
Effe getwijfelt na de 1ste bui, maar toch voor de volle 115 gegaan, gewoon zalig !!!

Super dike Merci Lowie en team om dit elk jaar voor elkaar te krijgen =D> =D> =D>
geromino
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 25 okt 2011 07:19
Rijdt met: Haibike greed 29er

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door geromino »

Prachtige wedstrijd (tocht) !!!!Ik heb deze al verscheidene keren op mijn conto staan.Hier kan je jarenlang biken eens tot z'n recht laten komen ,alles komt aan bod zoals stuurmanskunst,lef ,uithouding en doorzetting, concentratie behouden....Kortom mountainbike met grote M .Voor de rest zoals we gewoon zijn een vlekkeloze organisatie, uitstekende bepijling(uitgezet door kenners)!!
en het blijft ook prachtige natuur ja zelfs voor in ons klein Belgenlandje.
Ne dikke proficiat aan de organisatie en alle andere deelnemers die uitreden!!

Je kan altijd over pietleutigheden zeuren zoals douches, bevoorradingen maar het is en blijft een raid he
waar je voor het grootst gedeelte aan jezelf bent overgeleverd in al zijn facetten en waar je dus voldoende voorzorgen in acht moet nemen voor,tijdens en na de wedstrijd. (rekening houden dat dit dus geen sneukel of familetocht is he!!!)
CX Hein
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:45
Rijdt met: Specialized

Garmin verloren En weer terecht

Bericht door CX Hein »

Met dank aan de organisatie.
Laatst gewijzigd door CX Hein op ma 29 jun 2015 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door lowie »

nawoordje :
Ik heb de Vlaamse en Nederlandse fora uiteraard van dichtbij gevolgd. Ik kan jullie enkel danken voor de vele positieve reacties en vooral om deze tocht weer voor de derde keer in 4 jaar in nogal helse omstandigheden te rijden. Het zit toch echt niet mee : al 3 maanden liggen de tracks er hier schitterend bij, en dan dit weer !
Ik heb ook enkele punten van kritiek ter harte genomen, en die vind je hier met mijn antwoord :

parcours :
- 91 km : dit parcours werd soms “saaier” bevonden omdat een lus langs Ovifat en vooral de laatste 3 zware hellingen (op de eindklim na) er niet meer inzaten.
antwoord : klopt, maar vorig jaar werd de beslissing om te kiezen na 28 km veel te vroeg bevonden – enige optie : iedereen langs het parcours van de 115 km zodat je pas na 68 km moet kiezen – als je na 68 km kiest voor de 90 en je mist dan die 3 kanjers : waarom dan niet voor de langste afstand kiezen ? – conclusie : kiezen of na 28, of na 68 km, er is geen andere mogelijkheid
- 91/116 km : het lange stuk door de Venen duurt te lang
antwoord : voor de 116 km (en dit jaar dus ook voor de 91) gaan we naar de mooie Hoegne- en zijvalleien – om terug richting Malmedy te komen moeten we over het plateau van de Hoge Venen, en om dat zo kort mogelijk te houden heb ik 3 jaar geleden dat traject zelfs 7 km ingekort, rechter gaat niet meer – om het minder saai te maken zat er sinds dit jaar een nieuw technisch traject in langs de bovenloop van de Bayehon (wortelpad), maar door de barre weersomstandigheden was dat geen kado, wat ik begrijp – bovendien lag dat hele verbindingsstuk er tot de regen vlotlopend bij – om maar te zeggen : daar hebben we nog weinig keuze

opstoppingen - timing start :
Hoewel we daar (op enkelingen na) de laatste jaren weinig over hoorden klagen, kwam dat dit jaar weer naar boven. In de buurt van de Tros Marets-vallei (aan het stapstuk langs de kabels) komen de snelle jongens van de 65 in de achterhoede van de lange afstanden terecht.
antwoord : opstoppingen volledig vermijden op een technisch parcours met meer dan 1500 bikers van allerlei pluimage is onmogelijk – het probleem van de Tros Marets kan worden opgelost met een andere timing van de starturen, maar dat betekent ook een langere timing voor de vele vrijwilligers die jullie dikwijls in weer en wind veilig de wegen over loodsen; het is niet makkelijk om zovele mensen te blijven motiveren – maar we zijn aan het brainstormen over een mogelijke oplossing

douches – bikewash :
Deze werden op de drukke momenten ontoereikend bevonden
antwoord : jullie hebben volledig gelijk >> we zullen oplossingen vinden

eten :
de bikers die laat aankwamen konden niets meer te eten krijgen
antwoord : fout van ons, want zij die 9 of 10 uur onderweg zijn hebben dat zeker nodig - wordt volgend jaar opgelost

zegt deze foto genoeg over deze zware editie ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
ben505
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 13 jul 2010 11:54
Rijdt met: ridley
Contacteer:

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door ben505 »

wat video beelden
deel 1
" onclick="window.open(this.href);return false;
deel 2
" onclick="window.open(this.href);return false;
De Janssens
Mountainbiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 19 aug 2006 20:51
Rijdt met: Wilier 101x Squadra Corse
Contacteer:

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door De Janssens »

Eén van de mooiste marathons van België, maar als het gaat over het uitbetalen van het prijzengeld laten ze niets van zich horen.

We zijn nu bijna 4 maand na datum en nog steeds niets ontvangen! Een 4-tal mails gestuurd en ook nog steeds geen antwoord! [-X

2de scratch + 2de master op het klassement van de middenafstand (EBMC). Hoofd van de organisatie (Pierre) heeft me ter plaatse zelfs de geldprijzen laten zien, maar hij kon ze nog niet uitdelen omdat het Chronorace niet meteen lukte om een eindklassement op te maken.

Ook de inschrijving zouden ze me terugbetalen. Mijn inschrijving stond uiteindelijk pas maandag op hun rekening, dus ik heb ter plaatse nog eens 35 euro moeten betalen. Had nochtans een betalingsbewijs mee, maar soit. Ik heb daar bij een mevrouw mijn rekeningnummer moeten opschrijven, zodat ze (wanneer ze mijn betaling ontvangen) die 35 euro konden terugbetalen. Denk je dat ik die al ontvangen heb? Nope! :roll:

Erg jammer dat ik hiervoor elke maand moet mailen en tijd verspelen. Hopelijk komt er via deze weg schot in de zaak.

Ik weet trouwens van Damien (de winnaar scratch) dat ook hij nog niets ontvangen heeft.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door uncle sam »

Waar vind je uberhaupt het klassement van de ebmc per afstand?
Goohooni
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 22:37
Rijdt met: Stumpjumper ht comp 29er

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Goohooni »

lowie schreef:nawoordje :


opstoppingen - timing start :
Hoewel we daar (op enkelingen na) de laatste jaren weinig over hoorden klagen, kwam dat dit jaar weer naar boven. In de buurt van de Tros Marets-vallei (aan het stapstuk langs de kabels) komen de snelle jongens van de 65 in de achterhoede van de lange afstanden terecht.
antwoord : opstoppingen volledig vermijden op een technisch parcours met meer dan 1500 bikers van allerlei pluimage is onmogelijk – het probleem van de Tros Marets kan worden opgelost met een andere timing van de starturen, maar dat betekent ook een langere timing voor de vele vrijwilligers die jullie dikwijls in weer en wind veilig de wegen over loodsen; het is niet makkelijk om zovele mensen te blijven motiveren – maar we zijn aan het brainstormen over een mogelijke oplossing
Oplossing gevonden ? :-D
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door lowie »

Goohooni schreef:
lowie schreef:nawoordje :


opstoppingen - timing start :
Hoewel we daar (op enkelingen na) de laatste jaren weinig over hoorden klagen, kwam dat dit jaar weer naar boven. In de buurt van de Tros Marets-vallei (aan het stapstuk langs de kabels) komen de snelle jongens van de 65 in de achterhoede van de lange afstanden terecht.
antwoord : opstoppingen volledig vermijden op een technisch parcours met meer dan 1500 bikers van allerlei pluimage is onmogelijk – het probleem van de Tros Marets kan worden opgelost met een andere timing van de starturen, maar dat betekent ook een langere timing voor de vele vrijwilligers die jullie dikwijls in weer en wind veilig de wegen over loodsen; het is niet makkelijk om zovele mensen te blijven motiveren – maar we zijn aan het brainstormen over een mogelijke oplossing
Oplossing gevonden ? :-D
Oplossing, althans wat we dit jaar uittesten :
de 65 km doet niet meer het traject langs de Tros Marets, maar zodra ze de vallei zijn ingedoken klimmen ze er onmiddellijk weer uit via een steile klim (= de afdaling van de 115 km na de laatste bevoorrading), om aan de 1ste bevoorrading weer samen te komen - zo moeten we niks aan de timing veranderen
Plaats reactie