21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
meirhaeghe
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 27 mei 2015 13:25

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door meirhaeghe »

Gisteren mijn eerste keer hier deelgenomen en ben voor de 90km gegaan. Het was echt puur genieten maar ook wel afzien, juist die boomwortels heb ik het zo niet voor. Zitten er in de Chouffemarathon ook zo veel boomwortels of valt het daar beter mee?
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door prideandglory1891 »

meirhaeghe schreef:Gisteren mijn eerste keer hier deelgenomen en ben voor de 90km gegaan. Het was echt puur genieten maar ook wel afzien, juist die boomwortels heb ik het zo niet voor. Zitten er in de Chouffemarathon ook zo veel boomwortels of valt het daar beter mee?
In West Vlaanderen liggen er niet zo veel boomwortels. :lol:
Aeltae
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 19 aug 2014 18:00

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Aeltae »

Zeer mooie tocht maar het is toch echt een technische rit, zeker niet voor beginners. Vooral de afdalingen waren soms wel gevaarlijk vond ik wegens combinatie van veel regen, modder en rotsen/dikke boomwortels.

Minpunt van de organisatie: Douches achteraf. 6 douches waar het waar slechts uitgedruppeld kwam, dit zorgde voor een lange wachtrij bij de douches, niet echt aangenaam met dit weer natuurlijk.

Waar ik me wel aan geërgerd heb was het aantal weggesmeten gels die ik tegen kwam na de helft van de tocht. Werkelijk DEGOUTANT en ONRESPECTVOL naar de natuur en organisatie toe. Aan elke bevoorrading waren er genoeg vuilzakken en zelfs bij het verlaten van de bevoorrading stonden er steeds links en rechts nog twee grote vuilzakken samen met verbodsbordjes om te duiden dat afval achterlaten in de natuur verboden is. En toch nog steeds zoveel egoïstische mensen die de moeite niet kunnen doen om hun lege gel terug in truitje te steken. Ah nee, want dat is zeker 20 g extra die moet meegesleurd worden en dat kan het verschil maken tussen een 67e of 68e plaats die zoveel belangrijker is natuurlijk... Het is door deze mensen dat er privé stukken en andere delen/tochten niet meer gereden mogen worden vanwege het achtergelaten vuil. Doe nu godverdomme eens wat moeite om dat bij te houden, luie dwazeriken. Dat behoudt het mooie uitzicht van de natuur en bossen en dan toon je tenminste ook begrip voor de organisatie.
Gebruikersavatar
STPaez
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 04 feb 2004 08:59
Rijdt met: Epic 29", Iron Horse 7point7

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door STPaez »

Heb er ondanks de modder van genoten, het is toch wel zowat de mooiste marathon van dat kaliber in Belgie wat mij betreft. Wel verbazingwekkend hoe weinig techniek sommigen hebben die toch snel naar boven rijden... In het bijzonder Nederlanders :lol:

Iets anders: deze nacht wakker gelegen met enorm jeukende benen en armen, heb meer dan honderd rode beten (?) op armen en beten, zoals muggenbeten. Maar ik zat volledig onder de modder, dus hoe is dat mogelijk? Iemand een idee en/of anti-jeuk tips?
Timba
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: do 12 mei 2005 22:06
Rijdt met: soma juice SS /singular swift

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door Timba »

stijndt schreef:op de 115 had ik dan weer last van de tragere op de 65km... rond het meer vooral
niet dat ik voor een tijd ging, maar het is wel frusterend dat je sommige stukken die zeker te rijden zijn moet aanschuiven of wandelen.
ook in afdalingen dikwijls technish minder onderlegd volk gepasseerd, of voor moeten inhouden.
Wel steeds seintje gegeven dat ik er aankwam, maar passeren houdt dikwijls wel een zeker risico in.
Kan echter niet makkelijk zijn voor de organisatie om dit te vermijden.
Ik vind wel dat er toch een minimum van techniek mag zijn voor deelnemers van toch een van de meest technische ardennenritten. Mss een waarschuwing op de site ofzo? Ik denk dat er een heel deel van diegene die de 1ste maal deelnamen geschrokken zijn van de moeilijkheid van het parcours.... De vettigheid deed er natuurlijk ook geen deugd aan.
Afstappen en een afdaling te voet nemen houdt volgens mij dikwijls meer risico in dan te rijden ==> SNELHEID IS STABILITEIT :-D
Respect voor de vele HT's aanwezig, ik het mijn achtervering zeker kunnen gebruiken :bounce:
ik heb de 65km uitgereden met mijn rigid stalen singlespeed van 13kg (zonder modder) :-" , enkel gestapt waar de rest ook moest stappen...
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door BerggeitCasualFietser »

STPaez schreef:Heb er ondanks de modder van genoten, het is toch wel zowat de mooiste marathon van dat kaliber in Belgie wat mij betreft. Wel verbazingwekkend hoe weinig techniek sommigen hebben die toch snel naar boven rijden... In het bijzonder Nederlanders :lol:

Iets anders: deze nacht wakker gelegen met enorm jeukende benen en armen, heb meer dan honderd rode beten (?) op armen en beten, zoals muggenbeten. Maar ik zat volledig onder de modder, dus hoe is dat mogelijk? Iemand een idee en/of anti-jeuk tips?
Pas maar op voor tekenbeten, volgens t nieuws zitten die massaal in de Ardennen... :-? Ik meen me trouwens een zelfde opmerking in de topics van de voorbije edities gezien te hebben.
Gebruikersavatar
WIP
Mountainbiker
Berichten: 520
Lid geworden op: za 29 apr 2006 12:18
Rijdt met: SCOTT SPARK 910

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door WIP »

Heb er ook last van, zijn kleine vliegjes/muggen die zeker in de streek van de hoge venen gekend zijn.
Andere jaren ook van de partij.
'T is hiervoor dat je ook 35 of 25€ moet betalen hé.
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door 5peedy »

We hebben het weer gehad. Het slijkgedeelte op de venen was pokkezwaar. Maar desondanks me toch weer goed geamuseerd. Alleen mijn granny wou niet meer mee op het eind, chainsuck. :s

Het nieuwe ruwe singletrackje (hoe vindt je een weg die er geen is. :) ) langs de bayehon heeft me wel gesmaakt. Volgend jaar toch sterk overwegen om 65 te rijden + extra lus op het eind, als de indeling hetzelfde blijft. Die klimmetjes + afdalingen zijn leuker dan zulk lang venenstuk.


Die beten zijn idd iets van elk jaar. En mijn broer was er toch wel in geslaagd om net op een plek waar het krioelde van die vliegjes zijn lens kwijt te spelen. Gelukkig heeft hij wel altijd reserve mee in zijn rugzak.
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door tyro13 »

STPaez schreef:Heb er ondanks de modder van genoten, het is toch wel zowat de mooiste marathon van dat kaliber in Belgie wat mij betreft. Wel verbazingwekkend hoe weinig techniek sommigen hebben die toch snel naar boven rijden... In het bijzonder Nederlanders :lol:

Iets anders: deze nacht wakker gelegen met enorm jeukende benen en armen, heb meer dan honderd rode beten (?) op armen en beten, zoals muggenbeten. Maar ik zat volledig onder de modder, dus hoe is dat mogelijk? Iemand een idee en/of anti-jeuk tips?
Ik had dit fenomeen na de douche, maar gisteren was dit bijna weg.
Mijne kompaan had niets na de aankomst....maar die stond gisteren vol!
Ben ook benieuwd naar wat dit kan afkomstig zijn.
Gebruikersavatar
mattias de clerck
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 21:36
Rijdt met: canyon grand canyon CF SL 8.9, canyon neuron 8.0

Re: 21-06-2015 Raid des Hautes Fagnes (Malmedy)

Bericht door mattias de clerck »

kdenk dat er nog heel wat mensen last van zullen hebben.
is bij mij juist hetzelfde. de arm en beenstukken dat niet bedekt waren, staan rode puntjes op dat enorm jeukt :-? kzen al content dak niet de enige ben :lol:

de marathon op zich vond ik zeer geslaagd. was mijn 2de deelname, maar door de regen wel wat zwaarder dan verleden jaar (o)
Plaats reactie