Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door Zombiker »

Zonder echte reden jaren afwezig gebleven, maar ben blij dat ik nog eens ben komen genieten.
Perfecte afpijling, superbe bevoorrading, prachtig parcours, overwegend toffe sfeer onder de deelnemers,...
Ben het helemaal eens met het wegwerpen van bidons en papiertjes. Al denk ik dat deftige bidonhouders kopen ook al veel zal helpen bij een aantal.
Wedstrijd of niet, podium, aandenken, seingevers nodig, openbare weg, blabla... kan ik me niet druk in maken, ik kwam hier om met vrienden van het zonnetje en parcours te genieten en kreeg 100% waar voor m'n geld! Bedankt aan de organisatie!
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door cureghempiet »

Wat kan er nu zo moeilijk zijn om die uitslag online te zetten?
janbiker
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 11:38
Rijdt met: Scott Spark RC World Cup

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door janbiker »

Een chrono is een wedstrijd, maar het is niet omdat het een wedstrijd is dat je als een foute wielerprof alle mogelijke rommel weggooit of niet opraapt (gelzakjes, talloze drinkbussen, met als dieptepunt de meer dan tien bussen onderaan laatste afdaling Wijnberg). Een schande was het. Drinkbussen kan je goed bevestigen (voor elke rit even checken of bushouder niet een beetje dient dicht geplooid), gelzakjes wegen niets en kunnen perfect weggestopt in je achterzak.

In buitenlandse wedstrijden (ook die met profs) wordt je onmiddellijk gediskwalificeerd als je zoiets doet. En daar zie je dan ook zo goed als niets, een eenzame weggeslingerde drinkbus uitgezonderd.

Zoals iemand hier al schreef: nog even en we mogen dit soort wedstrijdjes vergeten. Onmogelijk gemaakt door een paar eikels die het zo nodig voor de rest verpesten.

Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat de sfeer onderweg wél goed was. Geen pushende mederijders, een dank u als je snelleren doorlaat zodra je kan, en begripvolle anderen die ik voorbij reed. Dat hebben we vroeger ook anders geweten. Dus het kan, van gedrag veranderen.
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door tek-zotic »

misschien een paar 100 meter na de bevoorradingen ne grote bak zetten om drinkbussen te recupereren?

maar was wel super tochtje
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door kenneth »

Ik heb me toch ferm opgejaagd aan een persoon wat achter me zat op een singletrack afdaling (waar je onmogelijk iemand kon langs laten, ook al stap je af) wat perse door moest. Zelf zat ik ook aan te schuiven achter een tragere persoon. En dan roepen dat ze langs MOETEN, dan steken ze u voor een klim nog rap voorbij. Rijden ze me half het decor in, roepen dan nog na dat er aan sportiviteit een gebrek is... En dan vallen ze nog bijna stil in een makkelijke klim en moet ik zelf door hun fout voet aan grond zetten... hier en daar zitten er toch wat mafketels tussen.... Bevoorrading kan ik niks over zeggen omdat ik niet gestopt ben, drinkbus heb ik niet aangenomen omdat ik wist dat ik ze toch moest weggooien. Ik gebruik altijd een flesje gel in plaats van die zakjes. Geen last voor het milieu en fijn herbruikbaar :) Eerst jaar dat ik deze uit gereden heb, vorige keer moeten opgeven na een val :) Met veel rug pijn en afzien in de klimmen van de pijn, toch over de meet met 22.5gemiddeld en 3u28 op de gps
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door funkstar »

cureghempiet schreef:Wat kan er nu zo moeilijk zijn om die uitslag online te zetten?
Opdienen, opruimen, pijlen verzamelen, (verdiend)wat langer slapen, werken, extra uren inhalen omdat deze vorige week in een organisatie van een chrono gegaan zijn, eten, enkele zeurende kinderen, ...
Reden genoeg om de uitslag even op zich te laten wachten.

Na vorig jaar overvallen geweest door de hitte, heb ik dit jaar een nieuwe poging gedaqn om de onderste regionen van het klassement te vervolledigen. Deze keer een gelukte.
Alles was aanwezig om er een geslaagde dag van te maken, wat het ook geworden is.

Seingevers mis ik niet, ik ben van bij geboorte gezegend met een stel ogen en een paar iets groter dan gemiddelde oren. Vooral dat laatste lijkt me extra handig bij het oversteken van de openbare weg.

Moest het passen in de planning, tot volgend jaar.
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door Swannie »

cureghempiet schreef:Wat kan er nu zo moeilijk zijn om die uitslag online te zetten?
Al eens over nagedacht hoeveel werk de organisatie voor, tijdens en na zo'n event heeft?
Het zijn geen professionelen zoals chronorace e, tis een mtb club met mensen met dagtaken..
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door uncle sam »

Swannie schreef:
cureghempiet schreef:Wat kan er nu zo moeilijk zijn om die uitslag online te zetten?
Al eens over nagedacht hoeveel werk de organisatie voor, tijdens en na zo'n event heeft?
Het zijn geen professionelen zoals chronorace e, tis een mtb club met mensen met dagtaken..
Ze zijn wrs nog aant zoeken achter hun bikewash installatie :roll:
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door cureghempiet »

Alle respect v de org maar gisteren stond de uitslag op een PC in een excell bestandje. Dit uploaden duurt 5min en dan hebben alle mensen hun uitslag. Want daar komt het grote deel toch voor...om te zien waar ze horen in de pikorde.
Ellen1986
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 30 jan 2010 20:16
Rijdt met: Merida 10 TFS 400 Magura

Re: Zondag 07 Juni: 15e Hagelandse Chrono 50 Km / 80 Km

Bericht door Ellen1986 »

Voor de eerste keer meegedaan en vond het super! De eerste kilometers waren perfect om in de race te komen dan in het tussenstuk wat meer af te zien op de langere klimmen en uit te "bollen" naar het einde! Het weer was fantastisch, organisatie was top! Bij de laatste vertrokken en ook ik merkte die veel papiertjes en bidons op, zo moeilijk is het toch niet om je leeg papiertje achterin je truitje te steken?! Beetje schandalig toch desalniettemin heb in genoten van de tocht en de natuur, maar ben nu toch ook wel benieuwd naar de uitslag ;-)
Plaats reactie