welke marathons rijden?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Zazoo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 24 aug 2010 18:21
Rijdt met: 2013 Specialized Stumpjumper HT alu comp 29

Re: welke marathons rijden?

Bericht door Zazoo »

master j schreef:Ook ne leuke om erin te komen, een restant van de vroegere chrono olne-spa-olne:

http://www.raid-vtt-olne.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Toertocht, 74km 1900hm
8 euro
19 april 2015
Spijtig, staat dit jaar blijkbaar wat later op de kalender. Valt nu samen met La trace d'Hez. Allebei leuke tochten om het seizoen goed op gang te trekken! Kiezen is verliezen...
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: welke marathons rijden?

Bericht door Supernaut »

SBIKER schreef:Idd als het droog weer is
is die 115km zeker te doen als het regent is het een dodentocht
en de vergelijking met de rvv mag je zeker niet doen
de rvv heft ongv 19 korte klims de rhdf heeft er mss 40 op de helft van de afstand
ik zou eerder vergelijking doen met de cristalp
de cristalp heeft wel meer hm maar de klims zijn langer
Vooreerst , de RDHF ligt me nauwer aan het hart dan de RVV , maar de zever die hier verkocht word is er soms echt wel over .

Lees ne keer goed de parcoursbeschrijving van de RDHF , en we spreken over 20 hellingen gespreid over 25km .
Het zwaartepunt van de RDHF ligt vooral op het einde , en de steiltegraad van de klimmen .
http://www.rdhf.be/nl/wedstrijd/parkoers" onclick="window.open(this.href);return false;


Het probleem met veel " echte bikers " hier , is dat ze een verkeerd beeld , maar vooral een probleem hebben met wielertoeristen .
Waarom is mij een raadsel ?
Rotte appels kwa gedrag en houding zitten overal .

Om dit te staven .
Als ik dan toch eens toertochten fiets .
Doe ik dit met de mtb , weinig of geen probleem .
Durf ik echter met de cx op pad te gaan ,........... het vijandig en agressief gedrag van weliswaar een kleine minderheid houd ge niet voor mogelijk .
Dit met dank aan vooral het opzwepende en negatieve taalgebruik van een aantal leden hier en op andere forums .
Aja , dit heeft ook niets te maken , met dat het er allemaal gemoedelijker aan toe gaat in de Ardennen .
Al eens goed gekeken hoe het er in die startboxen aan toe gaat ?
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: welke marathons rijden?

Bericht door Reflex »

Vanwaar zo een vijandelijke reactie? Er word hier enkel iemand behoed voor overmoed omdat naar onze mening de 115km Rdhf een stuk zwaarder is als een Rvv.

Dat jij daar meer achter zoekt mbt een agressie richting wielertoerisme kan ik echt niet begrijpen. Ik doe 75% van mijn ritten op de racer en doe daar ook wedstrijden.
Gebruikersavatar
SBIKER
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 18 nov 2012 19:48
Rijdt met: scott rc 29er

Re: welke marathons rijden?

Bericht door SBIKER »

Het is maar onze ervaring dat we willen delen
zo kom je voor geen verasingen te staan
zelf start ik voor de 8ste keer aan de rvv (250km)
Dus ik weet over wat ik spreek
daarbij nog eens 4x rhdf 3x ultra bike 2x cristalp
3x ardenne trophy 4x waimes 3x amstel 3x lbl
en kan nog een heel eind doorgaan
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: welke marathons rijden?

Bericht door need for speed »

Supernaut schreef:
SBIKER schreef:Idd als het droog weer is
is die 115km zeker te doen als het regent is het een dodentocht
en de vergelijking met de rvv mag je zeker niet doen
de rvv heft ongv 19 korte klims de rhdf heeft er mss 40 op de helft van de afstand
ik zou eerder vergelijking doen met de cristalp
de cristalp heeft wel meer hm maar de klims zijn langer
Vooreerst , de RDHF ligt me nauwer aan het hart dan de RVV , maar de zever die hier verkocht word is er soms echt wel over .

Lees ne keer goed de parcoursbeschrijving van de RDHF , en we spreken over 20 hellingen gespreid over 25km .
Het zwaartepunt van de RDHF ligt vooral op het einde , en de steiltegraad van de klimmen .
http://www.rdhf.be/nl/wedstrijd/parkoers" onclick="window.open(this.href);return false;


Het probleem met veel " echte bikers " hier , is dat ze een verkeerd beeld , maar vooral een probleem hebben met wielertoeristen .
Waarom is mij een raadsel ?
Rotte appels kwa gedrag en houding zitten overal .

Om dit te staven .
Als ik dan toch eens toertochten fiets .
Doe ik dit met de mtb , weinig of geen probleem .
Durf ik echter met de cx op pad te gaan ,........... het vijandig en agressief gedrag van weliswaar een kleine minderheid houd ge niet voor mogelijk .
Dit met dank aan vooral het opzwepende en negatieve taalgebruik van een aantal leden hier en op andere forums .
Aja , dit heeft ook niets te maken , met dat het er allemaal gemoedelijker aan toe gaat in de Ardennen .
Al eens goed gekeken hoe het er in die startboxen aan toe gaat ?
gewoon rustig vertrekken als nie bergop fietst gaat ge maar te voet , in rvv doen de meeste da ook :lol:
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: welke marathons rijden?

Bericht door kawa »

pieter90 schreef:ik ga als beginner (nog nooit marathon gereden en al zeker niet in ardennen) beginnen met de Ardennes Trophy 100km gevolgd door la reid des hautes fagnes in Malmedy, 90 of 115 afhankelijk van hoe eerste marathon meevalt.. stap in het onbekende maar ik doe het met als bedoeling om te genieten.. wel al volledige rvv gereden met koersfiets dus voor afstand ben ik niet echt bang, techniek zullen we ginder zien :-D :-D
Succes.

Ik ga niet oordelen, maar vrees toch een beetje voor jouw eerste ervaringen met die marathons.

Ik heb weinig ervaring met wielerritten, maar in 2013 reed ik de Superklassieker van VWB met de MTB. 120km met een gemiddelde van +/- 25km/h.
Dat was een makkie tov de kortere afstanden van Cimes de Waimes of de Ardennes Trophy.

Kilometers op zich zullen het probleem niet zijn, maar die Ardennenmarathons zijn toch niet te onderschatten, en veel, heel veel zwaarder dan een wegrit als de RVV.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: welke marathons rijden?

Bericht door Reflex »

Aangezien hij niet meer heeft gereageerd ga ik ervan uit dat hij druk aan het trainen is. Dat zal dus wel goedkomen ;)
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: welke marathons rijden?

Bericht door Headshot »

En hoe vergelijkt zich rdhf zich dan tov TbT? Rdhf en solo's rides al achter de rug maar aan tbt durf ik niet goed te beginnen
jevabiker
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 14 okt 2014 20:36
Rijdt met: cube

Re: welke marathons rijden?

Bericht door jevabiker »

Mannekes, mannekes,

Alst opstarter van deze topic was ik vooral op zoek naar marathons om mee te beginnen! Dus geen rdhf van 115 km enzo. Dus alle tips voor beginnende marathons zijn nog altijd welkom. Ik ga op 15 maart naar Thuin voor de grote afstand. Vergelijkbare ritten zoals thuin zijn meer mijn ding. Niet die extreme hoogtemeters en lange aftsanden maar mooie technische ritten waar ik van kan genieten ipv lange afstanden met veel te veel hoogtemeters waardoor je als een pudding over de streep komt :-) :-)
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: welke marathons rijden?

Bericht door Reflex »

Wat je nu vraagt is iets heel anders als eerst. Je wilt dus geen marathons maar mooie toertochten of mooie ritten?
Plaats reactie