Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
indy
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jun 2003 08:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8

Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Bericht door indy »

Over enkele dagen, op zondag 2 november 2014 om 10u00 om precies te zijn, starten de inschrijvingen voor de vierde editie van de Belgian Mountainbike Challenge presented by Bike7.

De wedstrijd, die bekend staat als the hardest mountainbike tour in the Benelux staat open voor zowel professionele rijders als pure recreanten en zal plaats vinden van vrijdag 15 tot zondag 17 mei 2015 in en om La Roche-en-Ardenne, België.

De UCI heeft de BeMC voor 2015 opnieuw een UCI XCS S2 statuut voor zowel Elite Mannen als Elite Vrouwen toegekend.

Programma:

Vrijdag 15 mei 2015: La Roche-en-Ardenne – La Roche-en-Ardenne – 67 km – 2200 hm

Zaterdag 16 mei 2015: La Roche-en-Ardenne – Sainte-Ode - La Roche-en-Ardenne – 95 km – 2500 hm

Zondag 17 mei 2015: La Roche-en-Ardenne – Houffalize - La Roche-en-Ardenne – 98 km – 3000 hm

Inschrijven kan via http://www.bemc.be.

Voor meer informatie kan u terecht op onze website of http://www.facebook.com/bemc.be of kan u ons bereiken op info@bemc.be" onclick="window.open(this.href);return false;.

Bekijk ook eens onze video's.

Wij hopen u te mogen verwelkomen in mei 2015.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Bericht door Reflex »

Ik zie iedereen al Zondag om 9:59 op een toertocht aan de kant van de weg staan met de gsm in de hand om zichzelf in te schrijven. :lol: Ongetwijfeld zal ook deze editie binnen no-time vol zitten. Heb er zin in! (mocht het inschrijven lukken :-D ).
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Bericht door TimW »

Chalet voor 15-16-17 mei is al geboekt en voor 4-5 juli ook (Houffarocks)
Nu zien dat ik ingeschreven geraak :lol:
Dat de winter maar rap voorbij is, ik kijk er al naar uit 8)
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Bericht door Thibault »

Is dit enigszins haalbaar voor iemand die nu 1 jaar fietst (bij aanvang wedstrijd dus ~17 maanden)?


Nu fiets ik dagelijks 20 km (10 heen en 10 terug naar werk). In't weekend nu meestal een tochtje van ongeveer 50 km en probeer er steeds wat langere te doen. Wanneer het niet donker is om 6 uur 's avonds fiets ik ook nog eens tijdens de week zo'n 30 km.

Mits aangepaste training is zoiets haalbaar? Of ga ik gewoon te veel van mijn lichaam vragen?
Als ik nu in het weekend steeds langere tochten fiets, 60 - 80 en uiteindelijk 100...

Waarschijnlijk heel moeilijke vraag, maar misschien is het makkelijker voor zij die zich hierin herkennen toen zij voor het eerst aan een vorige editie wilden meedoen...

doel zou gewoon uitrijden zijn
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Bericht door Reflex »

Je kan het uiteraard altijd proberen, de uiteindelijke tijden zullen wel haalbaar moeten zijn. Enkel de opeenvolging van dagen gaat niet in de koude kleren zitten, vergis je daar niet in. Maar als je achteraan zag wie het allemaal hebben uitgereden dan moet jou dat ook lukken. Zolang je mentaal maar sterk genoeg bent.

Wanneer je echt gaat trainen zoals je aangeeft dan moet het wel lukken. In 17 maanden moet je toch wel een basisconditie kunnen opbouwen om dit uit te rijden lijkt mij. Al is ieder mens daar weer verschillend in.

Ik weet ook niet in hoeverre je in de Ardennen traint. Probeer anders eens een serieus dagtochtje te plannen in de Ardennen om jezelf te testen. Het liefst met vrienden of iemand van het forum die kan inschatten hoe ver je staat.
Stinobi
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 13:22
Rijdt met: Niner Air9

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Bericht door Stinobi »

Ik wil deze ook wel eens rijden, hopelijk geraken we ingeschreven [-o<
Frying
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 09 aug 2014 14:26

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Bericht door Frying »

Thibault schreef:Is dit enigszins haalbaar voor iemand die nu 1 jaar fietst (bij aanvang wedstrijd dus ~17 maanden)?


Nu fiets ik dagelijks 20 km (10 heen en 10 terug naar werk). In't weekend nu meestal een tochtje van ongeveer 50 km en probeer er steeds wat langere te doen. Wanneer het niet donker is om 6 uur 's avonds fiets ik ook nog eens tijdens de week zo'n 30 km.

Mits aangepaste training is zoiets haalbaar? Of ga ik gewoon te veel van mijn lichaam vragen?
Als ik nu in het weekend steeds langere tochten fiets, 60 - 80 en uiteindelijk 100...

Waarschijnlijk heel moeilijke vraag, maar misschien is het makkelijker voor zij die zich hierin herkennen toen zij voor het eerst aan een vorige editie wilden meedoen...

doel zou gewoon uitrijden zijn
Thibault probeer eerst een enkel daagse marathon van 70-80 / 2000 hm. Dan weet je wat het is. In principe kan iedereen een dergelijke tocht succesvol afleggen, maar wil je het plezant houden dan kan je best toch meer training km's maken. Voor een meerdaagse als BeMC zou ik aanraden toch wel structureel een 150 km's per week (combinatie offroad / on-road) te fietsen, waarvan minstens 1x pw een langere tocht >60-70km.
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Bericht door Thibault »

'k zie het volledig zitten. Om te trainen heb ik ook wel tijd dus hopelijk komt het goed.

Kan ik mezelf en een vriend inschrijven? Hij geraakt niet meer aan een PC vandaag...
Stinobi
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 13:22
Rijdt met: Niner Air9

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Bericht door Stinobi »

't ga lekker traag nu, sebiet ligt de site plat :D
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2015

Bericht door Thibault »

yup, hier ligt hij plat...
Plaats reactie