09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Fre.ddw
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: di 17 dec 2013 10:19

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door Fre.ddw »

Caye schreef:Samen hebben we besloten om het na 13 jaar trouwe deelname bij deze 25ste editie te houden.
Wat mij (en mijn 2 metgezellen) betreft was dit de minst goed georganiseerde sinds lang.

Het begon al bij de inschrijving.
Ik schreef mij in met een daginschrijving (25 euro :-? ) en ontvang er niet eens een t-shirt voor. Vorig jaar was dat nog wel zo !
Maar kom, niet getreurd. Mijn kleerkast ligt nog vol met AT-shirts.
Nog een gekke vaststelling, ik kies de rechtse rij om me in te schrijven, mijn broer de linkse rij. We ontvangen beide een nummer dat ver uit elkaar ligt en stellen bij aankomst aan de startzone vast dat we niet in hetzelfde vak kunnen starten.
Dan de start. Wat een filevorming. De eerste 4 km aan een gezapig tempo en stoppen bij elke hindernis (wegens teveel volk). Daarna eerste stukje bergop en 13 minuten stil gestaan, voor je er aan kon beginnen. Na die helling en een drassig stukje kon je eindelijk vlot rijden.
Tijdens de rit stilaan op gang gekomen, maar dan een omgevallen splitsingsbord niet gezien #-o (en de hele trein voor en achter mij ook niet) en een stuk op het parcours van de 50 dat komt dan plots weer uit op het parcours van de 75 maar wel een dikke 2km extra gedaan. Eerste bevoorrading bij mij nog OK, maar mijn broer had enkel nog centwafers en appelsien te eten.
Tweede bevoorrading grote honger maar bij mij enkele water, banaan, appelsien en nog enkele wafeltjes. Mijn broer: water, grenadine, maar GEEN eten. [-X Hij is dan na 60 km (en nog geen 3de bevoorrading in zicht) naar de aankomstplaats gereden en had er uiteindelijk nog 74 op de teller.
3de en 4de bevoorrading waren perfect in orde. Dankbaar gebruik gemaakt van de technische stand om de ketting eens te laten smeren.
Aangekomen en dit jaar ook geen drankje bij aankomst gekregen. Achteraf wel gezien dat je een bekertje water kon krijgen (voor wat het waard is).
Het sanitair kennen we er al en we weten dat de kwaliteit van de douches en toiletten elk jaar wat achteruitgaan. Wat een slijkboel, kan er daar nu niemand even met een aftrekker door gaan.
Waarom het 'rennersdorp' plots zo onoverzichtelijk chaotisch langs de weg gedropt werd, begrijp ik niet.
Er was niet eens plaats genoeg om op een bankje iets te drinken of te eten.
Spijtig en dat voor de 25ste editie, ik had er meer van verwacht.

Volledig mee akkoord! =D>
Voor die 25 euro zou je wel meer verwachten, de bevoorradingen waren ondermaats ](*,) , de organisatie heeft hier véél geld verdiend en er weinig moeten voor doen :evil: , sommige tochten zijn beter en ben je ingeschreven voor 4 of 5 euro. We hebben voor de 75 gekozen en ben vaneigens ook plat gevallen onderweg.
Die tijdsregistratie is nu ook weer niet zo super interessant (Strava kan dit ook...) Als deze organisatie dit voor de 25de keer organiseert zouden ze toch beter moeten kunnen doen...
De leute hebben we zelf gemaakt met een bendeke West-Vlamingen =D> .


Mvg
Frederik
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door aj kwak »

Fre.ddw schreef: Als deze organisatie dit voor de 25de keer organiseert zouden ze toch beter moeten kunnen doen...
Was nieuwe organisator(en gedeeltelijk organisatie) dit jaar.
king_of_nothing
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:25
Rijdt met: Onone Mudbike - Scapel 29
Contacteer:

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door king_of_nothing »

aj kwak schreef:
Fre.ddw schreef: Als deze organisatie dit voor de 25de keer organiseert zouden ze toch beter moeten kunnen doen...
Was nieuwe organisator(en gedeeltelijk organisatie) dit jaar.
Fre.ddw schreef:
Zou dan toch denken dat ze wat ervaringen vragen aan die oude organisatie. Bijvoorbeeld hoeveel je waar en wanneer moet hebben.
Caye schreef:Samen hebben we besloten om het na 13 jaar trouwe deelname bij deze 25ste editie te houden.
Wat mij (en mijn 2 metgezellen) betreft was dit de minst goed georganiseerde sinds lang.

Het begon al bij de inschrijving.
Ik schreef mij in met een daginschrijving (25 euro :-? ) en ontvang er niet eens een t-shirt voor. Vorig jaar was dat nog wel zo !
Maar kom, niet getreurd. Mijn kleerkast ligt nog vol met AT-shirts.
Nog een gekke vaststelling, ik kies de rechtse rij om me in te schrijven, mijn broer de linkse rij. We ontvangen beide een nummer dat ver uit elkaar ligt en stellen bij aankomst aan de startzone vast dat we niet in hetzelfde vak kunnen starten.
Dan de start. Wat een filevorming. De eerste 4 km aan een gezapig tempo en stoppen bij elke hindernis (wegens teveel volk). Daarna eerste stukje bergop en 13 minuten stil gestaan, voor je er aan kon beginnen. Na die helling en een drassig stukje kon je eindelijk vlot rijden.
Tijdens de rit stilaan op gang gekomen, maar dan een omgevallen splitsingsbord niet gezien #-o (en de hele trein voor en achter mij ook niet) en een stuk op het parcours van de 50 dat komt dan plots weer uit op het parcours van de 75 maar wel een dikke 2km extra gedaan. Eerste bevoorrading bij mij nog OK, maar mijn broer had enkel nog centwafers en appelsien te eten.
Tweede bevoorrading grote honger maar bij mij enkele water, banaan, appelsien en nog enkele wafeltjes. Mijn broer: water, grenadine, maar GEEN eten. [-X Hij is dan na 60 km (en nog geen 3de bevoorrading in zicht) naar de aankomstplaats gereden en had er uiteindelijk nog 74 op de teller.
3de en 4de bevoorrading waren perfect in orde. Dankbaar gebruik gemaakt van de technische stand om de ketting eens te laten smeren.
Aangekomen en dit jaar ook geen drankje bij aankomst gekregen. Achteraf wel gezien dat je een bekertje water kon krijgen (voor wat het waard is).
Het sanitair kennen we er al en we weten dat de kwaliteit van de douches en toiletten elk jaar wat achteruitgaan. Wat een slijkboel, kan er daar nu niemand even met een aftrekker door gaan.
Waarom het 'rennersdorp' plots zo onoverzichtelijk chaotisch langs de weg gedropt werd, begrijp ik niet.
Er was niet eens plaats genoeg om op een bankje iets te drinken of te eten.
Spijtig en dat voor de 25ste editie, ik had er meer van verwacht.

Volledig mee akkoord! =D>
Voor die 25 euro zou je wel meer verwachten, de bevoorradingen waren ondermaats ](*,) , de organisatie heeft hier véél geld verdiend en er weinig moeten voor doen :evil: , sommige tochten zijn beter en ben je ingeschreven voor 4 of 5 euro. We hebben voor de 75 gekozen en ben vaneigens ook plat gevallen onderweg.
Die tijdsregistratie is nu ook weer niet zo super interessant (Strava kan dit ook...) Als deze organisatie dit voor de 25de keer organiseert zouden ze toch beter moeten kunnen doen...
De leute hebben we zelf gemaakt met een bendeke West-Vlamingen =D> .


Mvg
Frederik
Kan mij hier alleen maar bij aansluiten, dit kan niet voor een tocht die 25€ vraagt. parcour was zeer leuk, maar de eerste twee bevoorradingen waren meer dan ondermaats. En laat de wedstrijdrijders nu toch eens vroeg vertrekken en de rest dan met een vrije start. De rest kan dan nog altijd goed doorrijden zonder de "echte" snelle mannen te storen.

weet niet of ik hier opnieuw kom, naast vorige week file in cimes de waimes en nu hier weer, ben ik ook aan het tijfelen om raid des haut fagnes te rijden. weer 25€ om in de file te staan [-X
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door malmedy »

In roc houffalize vond iedereen de prijs normaal da was daar 40 euro en nu zagen over 25 begrijp sommige ni vind dit elk jaar een goede organisatie en vind dit een faire prijs . De tocht zelf was leuk de 100 uitgereden en overal op kunnen rijden enkel weer iemand zien vallen door een andere biker die dacht dat hij goed kon dalen respect was weer ver zoek ook enkele stukken zien afsnijden maar das normaal in belgie zo'n dingen zie je ni in buitenland .
Gebruikersavatar
woutvc
Mountainbiker
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 09 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark10 - Scott X9
Contacteer:

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door woutvc »

De prijs is fair, maar wat er tegenover staat is niet fair.
Er zijn genoeg toertochten in de Ardennen die voor 5€ een tocht aanbieden en waar de bevoorradingen veel beter zijn.
Dit was zijn geld zeker niet waard.
En ergens reken je op die bevoorradingen om energie op te doen, maar als ze dan alleen drank hebben, dan is dit een serieuze tegenvaller.
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door G-love »

jongens het is een chrono, geen toertocht!
20€ voorinschrijving is een faire prijs, zeker als je chronorace hebt als tijdregistratie, deze lopen met een mooi budget weg hoor.
Dit neemt niet weg dat de bevoorrading idd triestig was. Meer fruit en sportdrank is toch een minimum!
Enig minpunt van het parcours was dat de trechter na 4km veel te vroeg kwam waardoor er een "brusselse-ring-file" ontstond...
Wat ook jammer was is dat er geen rennersdorp gecreeerd was waardoor de sfeer idd een stuk minder was dan op andere jaren.
Al bij al blij dak die na 3jaar afwezigheid opnieuw gereden heb. En een beetje parcours kennis komt hier altijd van pas, dat heb ik serieus gemerkt de laatste 10km :-D :-D :-D
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door jervanheg »

malmedy schreef:In roc houffalize vond iedereen de prijs normaal da was daar 40 euro.
Misschien betreffend topic toch nog eens herlezen? De prijs was nl. veruit het meest besproken onderwerp.

Anderzijds, prijs-feedback wordt niet altijd genegeerd... de Houffamarathon 2014 wordt goedkoper (http://www.houffamarathon.com/info/registration" onclick="window.open(this.href);return false;)
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door el gordo »

Het was overigens soms “bike-spotting”
2* S-Works Epic Kulhavy neonred edition
1* S-Works Epic Burry Stander gold edition
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door erwin.91 »

Pfff, hier word wa afgezaagd seg.

Ik heb mij goe geamuseerd en genoten van het parcour gisteren, als het parcour goed uitgepijld is is voor mij de tocht al voor 90% geslaagd, de rest er rond "tja da zien we dan wel" maar is geen rede om volgend jaar thuis te blijven.

Zelf zorg ik ervoor dat ik altijd enkele gellekes en bars bij heb, is er dan niets meer aan de bevoorrading dat is dan jammer maar heb daar dan toch geen last van.
fillebiker
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: do 07 jun 2007 20:06

Re: 09/06/14 25° Ardennes Trophy, La Reid

Bericht door fillebiker »

wat mij betreft een vele betere organisatie als in waimes...
Plaats reactie