Cimes de Waimes 2014

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door Giobiker »

Ik kan mij ook wel vinden in de kritiek, als een van de mannen uit de kopgroep die initieel toch voor de 85 gaat begint aan te voelen dat het lastig zal worden om het te halen tegen zijn concurrentie, of een mindere dag heeft kan hij de gok wagen om dan toch maar voor de kortere afstand te gaan om toch nog op het hoogste schavotje terecht te komen, wie heeft er nu niet liever een overwinning dan een andere top 10 plaats he...
Anderzijds moet je je als belgisch kampioen ook wel willen laten kennen om je hiertoe te verlagen he...
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door Bulkie »

Gezocht: rood windvestje van Topbike.

Eens iets anders dan de files/mooi parcours etc (sorry voor de discussies te onderbreken); ik ben in de eerste 5 km mijn rood Windvestje (met opschrift Topbike) verloren.

Als iemand dat gevonden zou hebben, ik had dat (heel) graag terug gehad. Bij de organisatie hebben ze ook niets gevonden...

Dank je en aan iedereen: hou het sportief.

Ken
MaartenW
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 13 aug 2006 20:42
Rijdt met: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door MaartenW »

stubbe schreef:Wat ik ik eigenlijk nog het meest frappant vond was de reactie van die winnaar van de 65km.
Hij ging initieel de 85km doen, maar had een beetje last van zen rugske, deed de 65km, won die en komt dan zeggen dat het toch maar een troostprijs is...


Ja jongen, efkes alle andere deelnemers aan de 65k gedegradeerd tot nietsnutten. Beetje respectloos tegenover diegene die initieel wel vol voor de 65k gingen.
Dat je van gedacht veranderd tijdens de wedstrijd als het kan, tot daar aan toe, maar kom dan achteraf niet af met zo'n bullshit é.
Het is toch zo? Ik rijd ook wel eens de kortere toertocht of wedstrijd maar het blijft een eenvoudiger afkooksel dat meestal ook een stuk zwakker deelnemersveld telt. Mannen die vol voor de 65 gaan of ne 40 of zo en dat dan als een topwedstrijd zien geeft me zo een wel winnen maar ni kunnen gevoel.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Cimes de Waimes 2014

Bericht door Reflex »

Waar maakt iedereen zich druk om? 90% hier kan toch niet mee met de eerste. En laat nu die 10% die dat wel kan het niet erg vinden dat er pas op het laatste moment een keuze kan worden gemaakt. Lekker belangrijk, de sterkste wint toch of er nu enkele afhaken na de splitsing of niet.

Waarom is het zwak om voor de 65 te gaan als je een minder gevoel hebt in de race om die dan te winnen? Het is juist zwak dat er niemand is die de betreffende persoon er kan afrijden ondanks zijn slechte dag.
Plaats reactie