17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Re: 17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door Herder Ben »

We hebben ons koppen nog eens bij elkaar gestoken en parcours ligt er overal meer dan behoorlijk bij. Niets moet eruit geknipt worden.
Toch raden we geen zuivere zomerbandjes aan. Op 90% van het parcours geven die geen probleem, maar in de technische bospassages ga je toch wel wat grip tekort komen om je deftig door de bochten te gooien en om veilig te dalen.
De zwaarste bospassage in Frasnes blijft hoe dan ook extreem. La Bête beklimmen met daarna de Dieukes: Hier zal behoorlijk wat volk tevoet staan, zelfs in goede omstandigheden. Als dit je ding niet is dan kan je het vermijden door hier voor Easy te kiezen: is enige keer dat je deze keuze in de waalse bossen tegenkomt.
En je moet je niet schamen als je de easy neemt: dit is ook een pad dat je in een lange bocht van helemaal beneden tot boven in het bos brengt met een stijging van rond de 10 %.
Tot morgen!
Fujibiker
Mountainbiker
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 19 mar 2010 09:15
Rijdt met: Fuji

Re: 17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door Fujibiker »

wij starten ook met enkele grysperre's om 7u, hopelijk raken de beentjes niet te snel verzuurd
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: 17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door RigolleM »

uncle sam schreef:Op de 100km zit er wel een redelijke afstand tussen BV3 en BV4, het is geen 28km maar 38km!
Iets om rekening mee te houden.

Jullie tussentijdse afstanden kloppen langs geen kanten hoor.
Is de 100km nu 103km, 94km of 88km?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Re: 17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door Herder Ben »

Bij deze werden de kaartjes nog aangepast. Er was iets mis gelopen in onze kolom "nog af te leggen". En je mag gerust zijn: 38km tussen twee bevoorradingen zouden we al lang opgesplitst hebben met twee bevoorradingen :-D

Daar wij tot op het laatste moment nog aanpassingen doorvoeren aan het parcours (afhankelijk van de ondergrond) zou ik aanraden de tracks nog eens te bekijken aan de start. Deze zijn de meest recente.

Tot morgen. De Herders hebben er alvast veel zin in!!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door TaurineR »

Ik heb heimee naar de vroegere fietsnummers....
Vandaag gereden met een plakker op mijn voorhoofd :-?
Ik hed zelfs al een fietsnummer met een schaapje beloofd aan mijn kleinkind voor op zijn fietsje...
Hij zal zeker niet tevreden zijn met een plakker.
Maar niet getreurd, prachtige zware rit, mooi weer, goede bevoorradingen.
Zeker tot volgend jaar...
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Re: 17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door levensgenieter »

Ook van de partij. Omstreeks 10.00 u gestart zodat de meeste drukte al weg. Terug een prachtige rit, prachtige organisatie en prachtig weer.
(Bij de splitsing na 7 km, wel wat verwarring waarheen het 60km traject liep, maar dat is muggeziften)
Bij leven en welzijn, volgend jaar opnieuw van de partij.

Groeties
zat 6 sept. http://www.mountainbikechallenge.be" onclick="window.open(this.href);return false; Wielsbeke
Gebruikersavatar
KOTH
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 28 okt 2008 12:11
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie

Re: 17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door KOTH »

Pff 120km en 2200hm, ik vond het retezwaar, vooral het Ronnybos. Dikwijls gedacht aan opgeven maar dat zit niet in mij. Tot volgend jaar en bedankt voor de supertocht.
Gebruikersavatar
Dia-biker
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 02 jun 2013 07:42
Rijdt met: '17 Epic HT, '15 Epic FSR

Re: 17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door Dia-biker »

De 80 km gereden en vond het subliem !
Bravo aan de organisatie en tot volgend jaar !
=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Re: 17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door Herder Ben »

Bestof gallery Sportograf. Binnenkort komen de individuele foto's online.

http://www.sportograf.com/bestof/2466/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: 17/05/2014 - 7de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door MaC'Red »

Net zoals TaurineR vond ik de stuurborden wat meer hebben dan een plakker op de helm maar soit,
Voor de zesde keer gestart op deze fantastische Marathon, vorig jaar op het laatste nippertje forfait moeten geven door een dorsale blokkage in de rug op vrijdag morgen.
Gisteren dus terug gestart met 5 man waaronder 4 Likertse Tingelbikers met een grote optie op de 120 + optielus en ook ingeschreven en gestart voor deze afstand. Parcours was weer heel leuk naar aloude gewoonte en vond het enorm plezant om weer door het "Boske van den Dokteur " rond te sjezen waar ik overal (net) opgeraakt ben, een 29"er heeft ook zo zijn voordelen hé :-D .

Tot de splitsing waar de 80 en 120 km hun eigen weg vervolgden samen gereden en met Jerry de 120 verder gaan volgen, de oude spoorwegbedding met het knikje langszij ook netjes boven en verder naar de trappen en de volgende bevoorrading welke stuk voor stuk subliem waren, ik denk wel dat door het goede weer en de vroege zonnestralen er meer is gedronken dan anders.
De bossen waren uiteraard een leuk speel terrein maar dit jaar was het ook zo zwaar amaai, wel vrij goed goed berijdbaar met enkele stukjes modder maar de grond was zoooooo zuigend dat we met moeite vooruit raakten, dit waren zonder twijfel onze traagste ronde's.

Aan de bevoorrading na het Ronnybos dan eens goedendag gaan zeggen bij Lieselot en haar Roemeense vriend ( altijd leuk om te weten wie er voor de pc zit aan de andere kant ).
De volgende stukken bolden dan weer vlotjes en reden we richting Heksenpad met het kleine beest of was dat ook al een groot beest ??? zonder problemen boven en beneden gereden, waren wel leuke afdalingen bij trouwens met die boomwortels.

Voor de beklimming van de D'Hoppe ( Pottelberg dus ) voor het eerst even van de bike gemoeten want er was geen rijden voor enkele meters en dan terug kunnen verder klimmen en hop naar de bevoorrading. Iets meer tijd gespendeerd hier en wegens tijdgebrek enerzijds van mijn bikemaat en die training in de Ardennen van afgelopen week anderzijds welke zich goed lieten voelen ( 407 km gereden daar met 7000 hoogtemeters in 6 ritjes ) hadden we beslist om de nu de 80 km verder te gaan volgen.

Gelukkig nog enkele stukjes bos kunnen meepikken na de bevoorrading hier en in het Livierenbos en verder door naar de lange klim van de Laaistok en naar Wolfskerke door voor de laatste Bev. en den alom gevreesde Ijskelderweg waar er precies een wandeltocht aan de gang was.

Inderdaad door de gladde kasseien of moet ik zeggen de punten van de kasseien want ze hebben die er blijkbaar met de hoeken naar boven ingestampt. Verder nog steeds goed op en af natuurlijk naar Bos Terrijst en intussen ook al veel lijken tegen gekomen.

Nog een laatste bosje om het af te leren waar ik precies vleugels kreeg ( zonder red Bull te drinken trouwens ) en sjeesde erdoor zonder enig probleem ook die laatste lange bosklim op, nog even manoeuvreren met het stuur tussen een boom en omheining en de laatste rechte lijn naar de start terug.

Super content van de rit natuurlijk met iets minder goede benen wegens niet genoeg gerecupereerd van de laatste week maar toch een schone 99 km en 1950 hoogtemeters en een dikke merci aan mijne bikemaat Jerry natuurlijk !!!!

MaC'Red
Plaats reactie