Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door bip bip »

Lowie, wat mogen we verwachten qua parcours? Samen met de vernieuwde startprocedure ook een vernieuwd parcours of grotendeels het (prachtige) traject van vorig jaar? Steengroeve terug in de finale van de 115 km?

grt,
bip bip
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door lowie »

bip bip schreef:Lowie, wat mogen we verwachten qua parcours? Samen met de vernieuwde startprocedure ook een vernieuwd parcours of grotendeels het (prachtige) traject van vorig jaar? Steengroeve terug in de finale van de 115 km?

grt,
bip bip
Grotendeels hetzelfde parcours als 2013. Toch enkele wijzigingen, maar het blijft maar wachten op de autorisaties.
Goed nieuws is er alvast van het nieuwe stuk van ong. 15 km dat ik vorig jaar nabij Solwaster heb uitgezet (115 km only). Normaal zou in dezelfde valleien een wandeltocht doorgaan, ingericht door een plaatselijke club, maar die gaat niet door ... hopen dus dat dat traject opnieuw wordt goedgekeurd.
Zodra alle toelatingen binnen zijn, worden de koppen bij elkaar gestoken en kan ik het parcours 2014 hier wat onthullen.
Alleszins gewijzigde laatste kilometers, maar later meer hierover (downhill naar de meet blijft erin >> 90 en 115 km)
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door BramDR »

Ik twijfel wat tussen de 65 en de 90 km.
Fysiek is dit geen probleem, dan lukt de 115 zelfs.
Maar ik ben nu eenmaal beter op kortere wedstrijden.
Is het parcours van de 90 veel mooier/technischer/uitdagender dan de 65 km?
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door BramDR »

GeeCee schreef:
GeeCee schreef:
lowie schreef:Inschrijving 3 manches EBMC :
Vanaf nu kan je je (eindelijk) tegelijk inschrijven voor de Cimes de Waimes, de Ardennes Trophy en de Raid des Hautes Fagnes.
>> inschrijven voor één van de 3 wedstrijden en verderwinkelen (bovenaan in het winkelmandje 6)
http://prod.chronorace.be/inscriptions/ ... 5667122178" onclick="window.open(this.href);return false;
OK thanks Lowie!
Is het dan ook met behoud van nr. voor de 3 manches én starten in de eerste boxen?
Dat heb ik toch ooit ergens gelezen... Mss van vorige jaren?
yep, juist ingeschreven voor de drie gelijk, op de manier gelijk Lowie al aangaf.
Op site van Ardennes Trophy ook opnieuw teruggevonden gelijk ik al dacht ergens gelezen te hebben:

'MOGELIJKHEID om zich in te schrijven voor de drie koersen van de EBMC, tot 08 mei :
60 €
dit geeft VOORRANG om toegelaten te worden tot de eerste van de drie golven bij de drie koersen.
Elke deelnemer mag zijn kaderplaatje houden, dus er is geen waarborg meer verschuldigd.'

Laat de zomer maar komen 8)
Die site zit nog een jaartje achter.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door lowie »

BramDR schreef: Is het parcours van de 90 veel mooier/technischer/uitdagender dan de 65 km?
t.o.v. de 65 zijn er 4 extra lussen (nog altijd ovb !)
één lange, weinig technische lus van 15 km in het middengedeelte
3 zware, technische en bijzonder mooie lussen in het laatste gedeelte.
t.o.v. de 115 is er op de 90 slechts één lus minder, maar daar mis je dan weer bijzonder mooie paden in de Hoëgne-regio
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door BramDR »

lowie schreef:
BramDR schreef: Is het parcours van de 90 veel mooier/technischer/uitdagender dan de 65 km?
t.o.v. de 65 zijn er 4 extra lussen (nog altijd ovb !)
één lange, weinig technische lus van 15 km in het middengedeelte
3 zware, technische en bijzonder mooie lussen in het laatste gedeelte.
t.o.v. de 115 is er op de 90 slechts één lus minder, maar daar mis je dan weer bijzonder mooie paden in de Hoëgne-regio
Dan zal ik voor de 90 km gaan.
Als ik daar dan toch ben kan ik maar ineens extra genieten van de prachtige trails. :-D
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Heb vorig jaar de 65 gedaan, als je aan de splitsing komt van de steengroeve krijg je toch spijt van je keuze als je die gasten daar naar boven ziet rijden...

Dit jaar in het beste geval 65 maar vrees dat het niks zal worden. Volgend jaar me voorbereiden op de 90 denk ik, dan heb ik die ook eens gedaan.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door erwin.91 »

Vorig jaar mijn eerste RDHF en voor de 90km gegaan en uitgereden, pfff man man wat een zware editie/rit was me da seg heb mij meerdere keren tijdens de rit afgevraagd waarom ik me zelf dat aandoe.

Ondertussen wel al opnieuw ingeschreven voor de 90/115km welke afstand het juist word zal van het weer en de goesting op de dag zelf afhangen, natuurlijk hoop ik op goed weer zo dat ook eens kan zien hoe mooi de laatste 30km zijn , want vorig jaar heb ik op het laatste alleen maar modder en mijn voorwiel gezien :lol:
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door kenneth »

vraagske, kzit momenteel met een medisch probleem. Waardoor ik pas begin april ten vroegste terug mag beginne met fietsen.
Ik heb me dus voor de 3 marathons (cimes de waimes, ardenne trophy en dees) voor de lange afstand ingeschreven.
Indien ik tegen dan niet invorm geraak, is er een mogelijkheid om dan nog de kortste afstand te doen ?
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door Brunox »

Kenneth, gij masjien...,
Ge gaat da uitrijden met de vingers in de neus ;-)
Zelfs met weinig training
Plaats reactie