Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door lowie »

Renard schreef:Dat je geen geen polemiek wou opstarten over wat de beste bike (26,27.5,29) was Lowie :lol:
doeme ... toch laten vangen #-o
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door aresius »

Onderweg heb ik ook al mensen horen klagen dat het te technisch was.
De afdaling van Ovifat vond ik duidelijk genoeg aangegeven en de jumps kwamen niet als verassing als je ver genoeg vooruit keek.
Misschien dat stuk er wel in laten en een "chicken way" voorzien? Maar dan zullen er nog steeds mensen zijn die zichzelf overschatten.

Zelf ben ik een biker die redelijk overweg kan met de bike en ik vond de ganse rit plezant :-)
De vermoeidheid van zo'n lange afstand (115km) weegt wel op het alertheidsniveau.
Op een bepaald paadje was ik iets te hard aan het genieten van het uitzicht aan de rechterkant waardoor ik bijna in dat prachtige decor sukkelde.. :-D
@Lowie: kan je dus geen mooie uitzichten meer voorzien, veel te gevaarlijk :-) :lol: :wink:

Nogmaals een dikke merci aan heel de organisatie voor de geweldige MTB dag.
Met stip een van de mooiste en zwaarste eendagsritten dat ik ooit gereden heb... en dat in eigen land

nummerke 401 :-)
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door Japie carbon »

Maar ligt het aan mij of was deze minder technisch dan pak m beet 4 jaar geleden?
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door Headshot »

Ja. Die passage met aan uw rechterkant uitzicht over het kasteel was wel mooi
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door prideandglory1891 »

Headshot schreef:Ja. Die passage met aan uw rechterkant uitzicht over het kasteel was wel mooi
En de klim die er op volgde ver-schrik-kelijk zwaar...
MaartenW
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 13 aug 2006 20:42
Rijdt met: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door MaartenW »

uncle sam schreef:
MaartenW schreef:
uncle sam schreef:
box 1 van de 65km zat na 17km in de staart van de 90/115 groep, ja ge raad het al, net aan die wandelpassage langs het riviertje ... zeker 5mins verloren, jammer
wat boze blikken, geduw getrek, maar inhalen was onbegonnen werk
eig begon de koers voor de 65km opnieuw na bev 1, echt jammer


Ale eerst den baby afstand kiezen en dna wat gaan duwen en trekken die mannen zouden ze mee fiets en al in nen diepe rivier moeten stoempen zal hun zondag turbo held gehalte wel wa afkoelen.
Wie zijn jullie om te oordelen over welke afstand ik wel of niet moet rijden. De 65km stelt precies niks voor, de baby afstand is voor bikers zonder conditie? Echte helden zijn de 115km mensen die 7h op hun velo zitten te babbelen, en met een 22/36 verzet overal trots de klim bovenkomen.
Ter info: 4 weken terug geopereerd aan de appendix. Velen zouden nog niet eens denken om te starten in RDHF.

Velen ontgaan het feit dat RDHF een wedstrijd is, tegen jezelf of tegen de tijd.
Uncle Sam nu pas gezien wees gerust ik heb ook al vaak genoeg zelf de baby afstand gekozen om wat voor reden dan ook. Het is gewoon zo de echte wedstrijd is op de langste en eventueel de 2e langste afstand.
de korte route is een flauwer afkooksel zodat ook mensen die om wat voor reden dan ook de afstand niet aan kunnen of willen doen zich kunnen uitleven. Niet meer dan terecht plaats voor iedereen ,ik ben al vaak genoeg den trage geweest ik ben ook het racekonijn geweest dat in marathon's 70 km met de absolute top meeging. Wat ik echter vind is dat de kortse/kortere afstand eerder toertochten zijn. Heb een absolute hekel aan mensen die deze te serieus nemen en dan gaan duwen en wringen en schreeuwen op iemand die even in de weg staat en zo hun 137ste plaats kost. Een fenomeen dat je helaas ook veel zelfs op toertochten ziet waar zelfs geen klassment is. Ik sta ook ni graag stil daarom kies ik de lange afstand die eerder start of als ik weet dat het vettig of technisch is dan doe ik een paar trapkes extra in het begin zodat ik voor de massa weg ben.
Gebruikersavatar
ben505
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 13 jul 2010 11:54
Rijdt met: ridley
Contacteer:

Re: Raid des Hautes Fagnes (Malmédy) - 22/06/2014

Bericht door ben505 »

filmke van de 90 km is klaar
deel 1
" onclick="window.open(this.href);return false;
deel 2
" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie