28/08/05 Houffamarathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

Kem mij ook juist ingeschreven voor de 120km

We gaan zien wa het gaat geven
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

SKimmie schreef:Bedankt voor antwoord.
Nog 3 vraagjes.
* Kan je daar in de eerste 20km gemakkelijk voorbijsteken?
* Geeft men drank aan bij bevoorrading?
* Zijn de drinkenbussn 1/2 liter of 3/4 liter?
Thanks for reply

Welke drinkbussen??
Gebruikersavatar
M545i
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 jun 2005 14:55
Rijdt met: Merida Magnesium elite

Bericht door M545i »

als we 6 bevoorradingen hebben dan kom ik met één drinkbus op mijnen bike wel toe, ik ben gene kameel hé :lol:
Welke drinkbussen??
Zou ni slecht zijn ma ik heb daar precies ook niks van gelezen!!!!
Gebruikersavatar
Merlin
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 22:55
Rijdt met: Specialized Stumpjumper, Reba Team, sram X-0

Bericht door Merlin »

SKimmie schreef: * Kan je daar in de eerste 20km gemakkelijk voorbijsteken?

Ik kan enkel spreken wanneer het parcours +- hetzelfde is als vorig jaar. Je kan mits soms wat stunt en vliegwerk hier en daar meestal wel vrij vlot voorbijsteken. Vorig jaar werden we direct na de start een asfalt klim opgestuurd om de boel uit elkaar te rammelen. Maar door het hoge aantal deelnemers lukte dit niet goed. Gevolg: de vrij lange singeltrack na die asfaltklim zit direct muurvast. Indien je dus ambitie hebt om vrij vooraan te eindigen raad ik je aan om dan ook vooraan te starten.
De brandwegen in de bossen zijn meestal een wagen breed. Er zitten natuurlijk wel hier en daar smalle technische stukken (1 fiets breed) in.

Zijn er mensen die met de tent naar Houffa trekken dit weekend? Zo ja, eventueel zaterdagnamiddag afspreken om de benen los te gooien en een paar km ontspannen te biken?
Gebruikersavatar
rocco
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 15:11
Rijdt met: xesco tix,specialized FSR s-work carbon 2007
Contacteer:

Bericht door rocco »

aj kwak schreef:
rocco schreef:starten in blokken wil da zeggen van die nummer zoveel tot zoveel de eerste bak enzo...? zoals aant strant
Ja.
Belangrijk om weten is wel, als er tussen de startblokken tijd wordt gelaten dat deze onbelangrijk is voor de eindstand. Uw tijd begint maar te lopen vanaf je de start gepasseert bent.
(zie chipsysteem - www.chronorace.be / www.houffamarathon.be - news)


bedankt aja kwak
Gebruikersavatar
MR.specialized
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 20 aug 2005 21:34
Rijdt met: specialized stumpjumper

Bericht door MR.specialized »

ik ben ook ingeschreven voor de 90 kilometer het word mijn eerste echte marathon . heb al eens weest voorbereiden in la roche da viel redelijk mee .hopelijk mooi weer en superbenen dan komt het allemaal goed. kheb wel een dagje verlof genomen maandag denk dat da wel van pas kan komen :wink:
good luck to everybody
heuveltje
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: di 11 jan 2005 19:24
Rijdt met: specialized rockhopper

Bericht door heuveltje »

merlin ziet wil zitten zaterdagnamiddag voor eens de benen los te rijden.
vertrek zaterdagmorgen naar houffa dan nog kampeerplaats .zoeken.
ps. prive bericht versturen kunnen we afspreken via gsm
groetjes heuveltje.
dtf
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 03 jan 2005 22:52
Rijdt met: SCALE 20en epic s-works

Bericht door dtf »

Ik heb ook ingeschreven voor de 60km(eerste marathon). Volgens mijn vriend die al verschillende marathons gereden heeft,is het per blok dat de wedstrijd start,en niet individueel dat je aan de startblok passeert,dus diegenen die een goed startnummer hebben,zijn dus wel bevoordeeld tov de achterste.
Berggeit
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 09 nov 2003 14:25
Rijdt met: 29'er

Bericht door Berggeit »

dtf schreef:Ik heb ook ingeschreven voor de 60km(eerste marathon). Volgens mijn vriend die al verschillende marathons gereden heeft,is het per blok dat de wedstrijd start,en niet individueel dat je aan de startblok passeert,dus diegenen die een goed startnummer hebben,zijn dus wel bevoordeeld tov de achterste.
nope want de chip begint maar tijd te tellen vanaf je over de start streep gaat ;)
Gebruikersavatar
Barny
Mountainbiker
Berichten: 506
Lid geworden op: do 27 jan 2005 20:11
Rijdt met: Nicolai Helius RC / Lapierre Spicy 916

Bericht door Barny »

Berggeit schreef:
dtf schreef:Ik heb ook ingeschreven voor de 60km(eerste marathon). Volgens mijn vriend die al verschillende marathons gereden heeft,is het per blok dat de wedstrijd start,en niet individueel dat je aan de startblok passeert,dus diegenen die een goed startnummer hebben,zijn dus wel bevoordeeld tov de achterste.
nope want de chip begint maar tijd te tellen vanaf je over de start streep gaat ;)
Vorig jaar lag er geen mat aan de start en er konden dus geen persoonlijke netto tijden berekend worden.
mss is het dit jaar anders?
Plaats reactie