26/02/05 Strandrace Knokke-Heist

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Magura schreef:Den deze is een heel slechte starter. Ook op deze wedstrijd. Kapotgaan de eerste strook, en dan nadien beter worden. Maar dan is't natuurlijk al naar de kl*te :colors: . Dus na de eerste strook beginnen inhalen, en uiteindelijk nog 125e geworden op de 42km. Slecht dus, als je weet dat ik 5 jaar geleden nog 45e was.

Ik vond het dit jaar echter een slechtere editie! [-X
- Hoog inschrijvingsgeld (in vergelijking met Ronde Van Vlaanderen ofzo)
Vind ik ook.
- Koude douches binnen in de sporthal
Ik was een van de eerste in de douches, en toen was het eigenlijk nog amper warm.
- Bediening achteraf in de kantine liet te wensen over
- De gehuurde fietsen waren beneden alle verwachtingen, alhouwel dit nieuwe fietsen waren. 3 man van de club van ons hebben fietsen gehuurd, en bij alle fietsen trapte de ketting door, de sturen stonden veel te hoog, mijn voorste rem schoot uiteen, en ik had ongelofelijk last van chainsuck.
Het zou niet mogen, maar persoonlijk wist ik vooraf wel dat die fietsen niet zouden deugen.
- Er was denk ik een bevoorrading minder dan vorig jaar.
Dat weet ik niet, maar ik maak daar toch geen gebruik van.
- De tombolaprijzen waren niet echt creatief: ik had armverwarmers (die je ook bij de start kreeg), m'n vader kreeg zo'n doos met pillekes die je vorig jaar kreeg (overschot dus), en nog iemand anders van de club had een armventilator die na 1 minuut gewoon uiteenviel, maar ja, een gekregen paard mag je niet in de mond kijken zeker.
Idd, die tombola vond ik ook een beetje bij z'n haar getrokken.
Ik heb trouwens zo'n ventilator gewonnen :D


Daarom waren er dit jaar ook zo'n 500 deelnemers minder dan vorig jaar, wat zeker te maken heeft met het hoge inschrijvingsgeld.
Daar kan het zeker mee te maken hebben, maar ik denk dat vooral de datum de belangrijkste oorzaak was.
Ten eerste is het op een zaterdag, ten tweede in hetzelfde weekend als Oostduinkerke. Weinig mensen rijden 2 strandraces op 2 dagen, en moeten bijgevolg kiezen.


Om niet te pessimistisch te blijven: organisatie zelf was wel in orde.
Gebruikersavatar
thomasi
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 29 nov 2004 09:16
Rijdt met: supersix evo, crisp29 ,29er rohloff,26inch rigid hardtail,29SSalsa E.M

Bericht door thomasi »

alé, da meisje heeft het toch verdiend.
Blijven hangen of vliegen, tzal wel ik geweest zijn die bleef hangen en mss jij beetje beginnen vliegen naar de finish toe.
Kwas ni al te goed in form, al de hele week pijn in me keel en vandaag naar den dokter geweest. Mijn prijs in knokke is een doos antibiotica :drunk:
Gebruikersavatar
BeacheD
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 01 dec 2004 15:20
Rijdt met: scott scale

Bericht door BeacheD »

Hansje schreef:Het zit er weeral op :( Weeral een jaar wachten om terug van start te mogen gaan in de voor mij mooiste strandrace. Ik wil via deze weg toch even de fietsenmaker van dienst bedanken. Toen ik mij wilde gaan inschrijven brak mijn ketting namelijk. Gelukkig was dieje man daar al om 8 uur 's morgens. Ik heb toch heel efkes gedacht dat mijn koerske al voorbij was nog voor ze begonnen was en dat had ik echt jammer gevonden. Bedankt, echt waar, ge waart ne reddende engel!

Verder niks anders dan lovende woorden voor de organisatie. Volgend jaar ben ik er dus terug bij om mijn 20ste plek van dit jaar te verdedigen.

Knokke, see ya next year

was dat op de korte koers? Dan ben jij diegene op wie ik tevergeefs gejaagd heb de laatste km ! =D>
stanske
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 25 aug 2004 20:38
Rijdt met: TREK 8500

Bericht door stanske »

Den deze hier 53 ste op de 42 km. :D :D

Maar ik heb wel zwaar afgezien. Lag het nu aan mij of bolde het zand voor geen meter ???
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

het bolde idd voor geen meter! de eerste 2km ging nog, maar daarna werd het zo van dat 'zuigend zand' :drunk:
Gebruikersavatar
oppersquadra
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 20:46
Rijdt met: ...

Bericht door oppersquadra »

...
Laatst gewijzigd door oppersquadra op zo 18 nov 2007 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.
koeke
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: do 13 jan 2005 18:16

Bericht door koeke »

yeahyeahyeahs schreef:
Hansje schreef:Het zit er weeral op :( Weeral een jaar wachten om terug van start te mogen gaan in de voor mij mooiste strandrace. Ik wil via deze weg toch even de fietsenmaker van dienst bedanken. Toen ik mij wilde gaan inschrijven brak mijn ketting namelijk. Gelukkig was dieje man daar al om 8 uur 's morgens. Ik heb toch heel efkes gedacht dat mijn koerske al voorbij was nog voor ze begonnen was en dat had ik echt jammer gevonden. Bedankt, echt waar, ge waart ne reddende engel!

Verder niks anders dan lovende woorden voor de organisatie. Volgend jaar ben ik er dus terug bij om mijn 20ste plek van dit jaar te verdedigen.

Knokke, see ya next year

was dat op de korte koers? Dan ben jij diegene op wie ik tevergeefs gejaagd heb de laatste km ! =D>
Yep, ik antwoord effe voor Hansje ;)
Hansje
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: do 12 aug 2004 20:10
Rijdt met: Thompson

Bericht door Hansje »

koeke schreef:
yeahyeahyeahs schreef:
Hansje schreef:Het zit er weeral op :( Weeral een jaar wachten om terug van start te mogen gaan in de voor mij mooiste strandrace. Ik wil via deze weg toch even de fietsenmaker van dienst bedanken. Toen ik mij wilde gaan inschrijven brak mijn ketting namelijk. Gelukkig was dieje man daar al om 8 uur 's morgens. Ik heb toch heel efkes gedacht dat mijn koerske al voorbij was nog voor ze begonnen was en dat had ik echt jammer gevonden. Bedankt, echt waar, ge waart ne reddende engel!

Verder niks anders dan lovende woorden voor de organisatie. Volgend jaar ben ik er dus terug bij om mijn 20ste plek van dit jaar te verdedigen.

Knokke, see ya next year

was dat op de korte koers? Dan ben jij diegene op wie ik tevergeefs gejaagd heb de laatste km ! =D>
Yep, ik antwoord effe voor Hansje ;)
Jajaja...zoals mijn goede vriend en stadsgenoot 'Koeke' hier al kwam te zeggen, ik heb de 20 km gereden. En ik kan u zeggen: ik heb dieje laatste km echt wel afgezien ze :D Ik zag u steeds maar dichter en dichter komen, en de benen zeiden resoluut 'Neen' :-? Dus ja, ik was toch wel eff opgelucht dat ik over die mat reed.

Grtz

Hansje
Gebruikersavatar
BeacheD
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 01 dec 2004 15:20
Rijdt met: scott scale

Bericht door BeacheD »

hehe
ik kreeg het gat net niet toe, maar vergis je niet, mijn benen deden ook niet wat mijn geest van ze verlangde :)
Het schouderklopje dat we elkaar gaven aan de finish verzachtte wel onmiddelijk de pijn...
was wel cool, in strijd tot op de meet, maar direct na de koers kameraden, zo hoort het !
Hansje
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: do 12 aug 2004 20:10
Rijdt met: Thompson

foto's

Bericht door Hansje »

Er staan foto's van Knokke op de site van MTB.be. Maar ik heb ze nog niet kunnen bewonderen omdat de site niet kon weergegeven worden :( Hopelijk komt er hier snel verandering in, want ik ben curieus. :-D

Heeft er per toeval al nen andere knokke-biker de foto's gezien? En zijn ze de moeite? :-D Ja, kzen echt wel benieuwd zenne.

Hans
Plaats reactie