26/02/05 Strandrace Knokke-Heist

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Hansje
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: do 12 aug 2004 20:10
Rijdt met: Thompson

Bericht door Hansje »

Het zit er weeral op :( Weeral een jaar wachten om terug van start te mogen gaan in de voor mij mooiste strandrace. Ik wil via deze weg toch even de fietsenmaker van dienst bedanken. Toen ik mij wilde gaan inschrijven brak mijn ketting namelijk. Gelukkig was dieje man daar al om 8 uur 's morgens. Ik heb toch heel efkes gedacht dat mijn koerske al voorbij was nog voor ze begonnen was en dat had ik echt jammer gevonden. Bedankt, echt waar, ge waart ne reddende engel!

Verder niks anders dan lovende woorden voor de organisatie. Volgend jaar ben ik er dus terug bij om mijn 20ste plek van dit jaar te verdedigen.

Knokke, see ya next year
Gebruikersavatar
thomasi
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 29 nov 2004 09:16
Rijdt met: supersix evo, crisp29 ,29er rohloff,26inch rigid hardtail,29SSalsa E.M

Bericht door thomasi »

zotte mol schreef:vree content! 6de bij de dames! binnen in 58.41 en 35euro rijker!
Kben samen met zotte mol aangekomen, maar kmoest wel nog toertje bijbollen. Vanaf de zwinbosjes heel tijd in hetzelfde groepje gereden. En ik vroeg me al af, zou da zotte mol zijn?
Ja hoor jij bent het. In Duinbergen stonder er mensen langs de kant die riepen dat je zevende was met 30 seconden achterstand. Maar toch zesde geeindigd.
Wel, toen ik al terug op het strand reed voor mijn 2 de toer, stak ik een jong meisje voorbij. Ze vroeg me " Ist nog verre?" Ik antwoorde: "Nu hebben we 23 km" . Zij dan: "Mo gauw zeg, toen ek ik de finish gemist". En zij heeft dan maar direct gedraaid en weer richting duinbergen getrokken.
Amaai zeg, da zou ik nu ni leuk vinden zeg. Ze had anders wel een mooie tijd gereden.
Zou zij niet de prijs van pechvogel verdienen of zijn er hier anderen die daar nog meer recht op hebben?
Gebruikersavatar
vdc
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: do 03 jun 2004 22:21
Rijdt met: Lierde

Bericht door vdc »

Ikke 162e van de 311 op de lange afstand...

Mijne maat diek zou volgen?!...27e!! op de langen tour...

k Sprong bij de start beetje te geweldig op mijn zadel en mijn klokkenspel zat precies wat in de weg... =P~
...toch efkes moeten bekomen eer k mij terug kon concentreren...

t Was vré zwaar ma toch es plezant...
Gebruikersavatar
LOCCO
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: di 02 mar 2004 23:43
Rijdt met: scatto supercompetition

Bericht door LOCCO »

den deze was supergoed gestart op de 42 en na een halve ronde moeten opgeven met kapote body van het achterwiel.

mvg
tom
Gebruikersavatar
sleery
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: wo 22 jan 2003 20:04
Rijdt met: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Bericht door sleery »

Met pijn in het hart gaan kijken naar de mooiste strandrace van het jaar. (Out door tendinitis)
Was eens iets anders: een strandrace als toeschouwer. Ik heb een aantal foto's getrokken en zal deze nog online gooien... Olivier Deschacht van Anderlecht deed trouwens ook mee: 115de op de 21km.

Aan alle finishers: =D> =D> , maar volgend jaar wil ik er toch opnieuw bij zijn met een nummer aan mijn stuur....
Gebruikersavatar
Stimpie
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 08 jul 2003 21:28
Rijdt met: BMC Team elite 02

Bericht door Stimpie »

Ben ook geweest voor de derde keer op rij. Deze was inderdaad heel wat zwaarder dan de vorige. Zuigende zandstroken brachten het tempo toch een stukje naar beneden. Dan is er eens niet zo heel veel wind aan de kust en dan is het dit weer.
Goed gestart, onderweg van pech gespaard gebleven.
Kwas content, 67e op den lange toer, een heel verbetering met vorig jaar (192e, 12 min trager) De winterse duurtrainingen en krachttraining hebben hun nut dus toch bewezen \:D/
alleen de douches waren iets minder, zo een flauw straaltje
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Den deze is een heel slechte starter. Ook op deze wedstrijd. Kapotgaan de eerste strook, en dan nadien beter worden. Maar dan is't natuurlijk al naar de kl*te :colors: . Dus na de eerste strook beginnen inhalen, en uiteindelijk nog 125e geworden op de 42km. Slecht dus, als je weet dat ik 5 jaar geleden nog 45e was.

Ik vond het dit jaar echter een slechtere editie! [-X
- Hoog inschrijvingsgeld (in vergelijking met Ronde Van Vlaanderen ofzo)
- Koude douches binnen in de sporthal
- Bediening achteraf in de kantine liet te wensen over
- De gehuurde fietsen waren beneden alle verwachtingen, alhouwel dit nieuwe fietsen waren. 3 man van de club van ons hebben fietsen gehuurd, en bij alle fietsen trapte de ketting door, de sturen stonden veel te hoog, mijn voorste rem schoot uiteen, en ik had ongelofelijk last van chainsuck.
- Er was denk ik een bevoorrading minder dan vorig jaar.
- De tombolaprijzen waren niet echt creatief: ik had armverwarmers (die je ook bij de start kreeg), m'n vader kreeg zo'n doos met pillekes die je vorig jaar kreeg (overschot dus), en nog iemand anders van de club had een armventilator die na 1 minuut gewoon uiteenviel, maar ja, een gekregen paard mag je niet in de mond kijken zeker.

Daarom waren er dit jaar ook zo'n 500 deelnemers minder dan vorig jaar, wat zeker te maken heeft met het hoge inschrijvingsgeld.

Om niet te pessimistisch te blijven: organisatie zelf was wel in orde.
Gebruikersavatar
sleery
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: wo 22 jan 2003 20:04
Rijdt met: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Bericht door sleery »

Here comes the sun: de foto's van de strandrace.

http://www.sleery.tk . (Kweet et website is aan update nodig, maar daar wordt werk van gemaakt)

Indien er mensen zijn die een foto willen: mail me. Ik vraag er niets voor.

@ focus: sorry, voor de schemerende foto, maar ge liep te rap #-o #-o #-o


ps: witte velo is nog altijd te koop :lol:
Laatst gewijzigd door sleery op zo 27 feb 2005 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

neen tis jij, je liep rapper of ik, kzat al lang op mijn tandvlees :bounce:
zotte mol
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 11 okt 2004 22:04
Rijdt met: merida

Bericht door zotte mol »

thomasi schreef: Kben samen met zotte mol aangekomen, maar kmoest wel nog toertje bijbollen. Vanaf de zwinbosjes heel tijd in hetzelfde groepje gereden. En ik vroeg me al af, zou da zotte mol zijn?
Ja hoor jij bent het. In Duinbergen stonder er mensen langs de kant die riepen dat je zevende was met 30 seconden achterstand. Maar toch zesde geeindigd.
Wel, toen ik al terug op het strand reed voor mijn 2 de toer, stak ik een jong meisje voorbij. Ze vroeg me " Ist nog verre?" Ik antwoorde: "Nu hebben we 23 km" . Zij dan: "Mo gauw zeg, toen ek ik de finish gemist". En zij heeft dan maar direct gedraaid en weer richting duinbergen getrokken.
Amaai zeg, da zou ik nu ni leuk vinden zeg. Ze had anders wel een mooie tijd gereden.
Zou zij niet de prijs van pechvogel verdienen of zijn er hier anderen die daar nog meer recht op hebben?
dan moet jij toch ergens blijven hangen zijn of ik beginnen vliegen zijn want ik heb da meiske voorgestoken in de laatste duinen, daar ging ze tegen de vlakte en is dan inderdaad nog gestart voor een 2de toer. Zij was dus inderdaad een pechvogel want zij is het ook die hulp kreeg van Splenter voor haar ketting. Gelukkig was het vandaag in Oostduinkerke beter voor haar! Ze heeft podium gehaald op de 22km.
Plaats reactie