26/02/05 Strandrace Knokke-Heist

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

26/02/05 Strandrace Knokke-Heist

Bericht door Yakke »

Om de topics een beetje gestructureerd te houden, en niet een mix van 2 onderwerpen te krijgen, stel ik voor om specifieke opmerkingen of info over Knokke hier verder te posten.
mikke
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 23 jan 2005 22:38

Bericht door mikke »

Rijden jullie de wedstrijden in Knokke met gewone mountainbike banden of gaan jullie voor de specifieke strandbanden. Hoeveel druk zetten jullie in deze (strand)banden?
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

semi slicks, ik heb altijd op niet veel druk gereden, maar nu ga ik bij de opwarming eens proberen wat dat geeft als je met 4 kilo in de banden rijdt... kan nog altijd lossen als het te veel is.
Gebruikersavatar
black giant
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 24 aug 2004 17:26
Rijdt met: giant

Bericht door black giant »

freezy schreef:semi slicks, ik heb altijd op niet veel druk gereden, maar nu ga ik bij de opwarming eens proberen wat dat geeft als je met 4 kilo in de banden rijdt... kan nog altijd lossen als het te veel is.

En wat voor semi slicks zijn dat dan? merk ? type ?
Gebruikersavatar
BeacheD
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 01 dec 2004 15:20
Rijdt met: scott scale

Bericht door BeacheD »

vooraan een versleten noppenband, achtraan een beachband van vredestein, maximum drie kilo erop.
met twee beachbanden ben je niet stuurvaardig genoeg op de baan heb ik al ondervonden, en alhelemaal niet als het nat ligt dan schuif je dat het niet mooi meer is
Hansje
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: do 12 aug 2004 20:10
Rijdt met: Thompson

Bericht door Hansje »

Wel, ik rijd met de Schwalbe Super Moto's. Dat zijn dikke slicks (2.35) en daar cruis ik toch wel lekker mee over het strand (en ik vind ze ook wel mooi :P ). Ik zet ze ook niet te hard, maximum 2.5 kilo. Wel oppassen dat ge niet te slap gaat, want met de golfbrekers is ne snakebite nooit ver weg met platte banden.

Ja, ik ben helemaal gewonne voor mijn super motokes! Als ik ga deelnemen aan een strandrace, dan heb ik ze erop staan. Lang leve SChwalbe Super Moto! (Ik heb geen percentje bij Schwalbe ze :lol: )


Hansje
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

black giant schreef:
freezy schreef:semi slicks, ik heb altijd op niet veel druk gereden, maar nu ga ik bij de opwarming eens proberen wat dat geeft als je met 4 kilo in de banden rijdt... kan nog altijd lossen als het te veel is.

En wat voor semi slicks zijn dat dan? merk ? type ?
een Michelin JET S of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
oppersquadra
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 20:46
Rijdt met: ...

Bericht door oppersquadra »

...
Laatst gewijzigd door oppersquadra op zo 18 nov 2007 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
joerio
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: do 20 jan 2005 21:09
Rijdt met: stumpjumper...ne witten.

Bericht door joerio »

ik heb een vraagje,

die bandendruk kan toch nie voor iedereen gelijk zijn?
ik weeg 82 kg,ik denk nie dat supermario er zoveel weegt? hoeveel zou er bij dan in moeten?
Gebruikersavatar
oppersquadra
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 20:46
Rijdt met: ...

Bericht door oppersquadra »

...
Laatst gewijzigd door oppersquadra op zo 18 nov 2007 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie