Scherpenheuvel-hapert

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
pareke
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 02 jan 2011 21:42
Rijdt met: Bmc fs01
Contacteer:

Re: Scherpenheuvel-hapert

Bericht door pareke »

Ik rijd van heultje naar Scherpenheuvel , dan naar hapert en dan van hapert met de fiets naar heultje .
Alles bij elkaar 180 km . Ik rijd samen met enkele van larum en heb als het weer te slecht is een noodlijn om ons te komen halen .(peggy)
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Scherpenheuvel-hapert

Bericht door el gordo »

wanneer is dit?
Eventueel een link...
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: Scherpenheuvel-hapert

Bericht door jupke »

el gordo schreef:wanneer is dit?
Eventueel een link...
Nu zondag (en al volzet).

http://www.atbclassic.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Verellen
Mountainbiker
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:40
Rijdt met: Climb, Willier

Re: Scherpenheuvel-hapert

Bericht door Verellen »

Het was heel een heel plezante dag op de mtb vandaag.

Vanmorgen om 07u30 met de fiets vertrokken in Herselt en om 9u de eigenlijke start aan de basiliek van Scherpenheuvel.
Leek me een pak minder volk dan vorige jaren, maar toch een hele hoop bij elkaar.

Het begin was niet echt opwindend, naast het water en Grasbos over langs de weg ipv langs de flank.
Vanaf Laakdal werd er echt offroad gereden, met veel slijk in dat stuk van de blauwe lus.
Vanaf Geel-Bel werd het echt leuk, met ST's en wat mild klimwerk.
En na de 2e BV in Mol Gompel is er eigenlijk geen meter macadam meer gedaan :drunk:
Ik ben echt onder de indruk van de hoeveelheid ST's in Luyksgestel en omstreken, dat was voor mij onontgonnen terrein. Zat gedraaid en luchtziek door de opeenvolging van kuilen op de trails :lol:

In totaal 120 km gefietst in weer en wind, fantastische organisatie qua oversteekhulp en afpijling. De BV's mochten iets uitgebreider, maar het was toch al bij al dik in orde. Veel stervende zwanen tijdens de laatste 25 km, en veel blije gezichten bij de aankomst in het Huukske.

S'heuvel - Hapert is zeker niet de zwaarste marathon die ik ooit reed, maar door de lengte toch niet te onderschatten.

Volgend jaar opnieuw!
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: Scherpenheuvel-hapert

Bericht door jupke »

Was de 2e keer dat ik hem reed en had er best wel zin in. Door mijne maat ook wat opgezweept om een goede plaats te rijden ook al is het geen wedstrijd. (maar als ze aan de meet zeggen welke plaats je rijdt is het toch wel een stimulans om goed te doen)

De 1e 20 km niets gedaan dan mensen gepasseerd, geprobeerd van dat overal vlot en hoffelijk te doen, moest ik toch iemand gehinderd hebben, sorry daarvoor. :)

De 1e BV over geslagen en valk daarna stond er op een brug iemand te tellen en die zei 187, aangezien ik vorig jaar rond plaats 320 geëindigd was was dit al wel een opsteker. De 2e BV kon ik niet overslaan wegens verplicht erdoor maar daar toch niet echt gewacht, rap een bekertje aangenomen in de vlucht en verder.

Zoals verwacht was gezien het tempo heel de rit al het laatste deel erg zwaar maar toch redelijk tempo kunnen houden. Uiteindelijk als 142e over de het podium gereden, moe maar tevreden. :)

26.3 gem gereden, over die afstand was dat een primeur voor mij. :)
Gebruikersavatar
Mios
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 17 mei 2010 10:25
Rijdt met: Specialized Stumpjumper S-Works

Re: Scherpenheuvel-hapert

Bericht door Mios »

Leuke en mooie tocht. De eerste 70km genoten, de laatste 30 iets minder want begon er wat door te zitten.
8ste geworden met een gemiddelde van 29,6.
Plaats reactie