BeMC 2014

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

BeMC 2014

Bericht door zwolle »

volgende maande starte de inschrijvingen en ik ben van plan me hiervoor in te schrijven

is dit als (redelijk )onervaren rjjder dit te doen?

organisatie goed?

zijn de tijdlimieten beetje menselijk?

alvast bedankt voor jullie tips
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: BeMC 2014

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb hem dit jaar (2013) gereden.
Was mijn eerste meerdaagse ooit, en is zeer goed meegevallen.
In de winter niet te veel uitgestoken, maar vanaf begin februari wel beginnen trainen op uren op de fiets. Geen specifieke trainingen, vooral kilometers doen.

Ik heb eigenlijk alle drie de ritten probleemloos binnen de tijdslimiet uitgereden. Ik had elke dag een dik uur over op de tijdslimiet (behalve de laatste dag was nipt, maar dat lag eerder aan de apocalyptische weersomstandigheden en het onberijdbaar parcours dan aan de conditie).

De zwaarte lag hem vorig jaar eerder in de hoogtemeters dan in de techniciteit van het parcours.
De eerste dag was zwaar maar weinig technisch, de tweede dag iets technischer maar niks wereldschokkends.
De derde dag was dan weer zalig technisch, maar door het weer waren er veel stukken die bij droog weer de max zijn gewoon wandelen.

Al bij al heb ik mij zeer goed geamuseerd en vond ik alles goed georganiseerd.
Dit jaar probeer ik zeker opnieuw in te schrijven, al hoop ik wel op meer ritten zoals de derde rit dit jaar.
Gebruikersavatar
de vallende mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: za 28 jan 2006 10:36
Rijdt met: canyon 29er
Contacteer:

Re: BeMC 2014

Bericht door de vallende mountainbiker »

zwolle schreef:volgende maande starte de inschrijvingen en ik ben van plan me hiervoor in te schrijven

is dit als (redelijk )onervaren rjjder dit te doen?

organisatie goed?

zijn de tijdlimieten beetje menselijk?

alvast bedankt voor jullie tips

redelijk onervaren ???? [-X daar trappen we ni in :-"
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: BeMC 2014

Bericht door zwolle »

de vallende mountainbiker schreef:
zwolle schreef:volgende maande starte de inschrijvingen en ik ben van plan me hiervoor in te schrijven

is dit als (redelijk )onervaren rjjder dit te doen?

organisatie goed?

zijn de tijdlimieten beetje menselijk?

alvast bedankt voor jullie tips

redelijk onervaren ???? [-X daar trappen we ni in :-"

allee bartje ik rijd pas 1.5jaar :-D :-D :-D
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Re: BeMC 2014

Bericht door flip »

zwolle schreef:volgende maande starte de inschrijvingen en ik ben van plan me hiervoor in te schrijven

is dit als (redelijk )onervaren rjjder dit te doen?

organisatie goed?

zijn de tijdlimieten beetje menselijk?

alvast bedankt voor jullie tips
Vorig jaar waren de tijdslimieten goed te doen. Zelfs met de "onmenselijke" omstandigheden waarin we moesten rijden.

Ik schat dat ik zo'n 3.500 km in de benen had van januari tot aan de start van de BEMC. Heb me nergens het licht uitgereden. Gewoon goed doseren en je hartslag een beetje in het oog houden.

Qua techniciteit van het parcours: ook dit was te doen voor de "onervaren rijder". Het is natuurlijk te zien wat je verstaat onder onervaren. Bedoel je iemand die elke week op de mtb zit, maar nooit een meerdaagse heeft gedaan, dan is het zeker te doen. Afgezien van de laatste dag waar het op sommige stukken echt te vettig was, waren alle afdalingen te doen.
Gebruikersavatar
Butch
Mountainbiker
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL

Re: BeMC 2014

Bericht door Butch »

Ik ga toch poging doen mij in te schrijven. Al zullen we weer snel moeten zijn...
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: BeMC 2014

Bericht door roelp »

In 2014 zou ik ook wel eens een meerdaagse willen rijden. Veel zin om me dus ook in te schrijven voor de BeMC.
Alleen zorgen dat ik genoeg kilometers in de benen krijg tegen de maand Mei.
Nifty
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 04 feb 2003 17:44
Rijdt met: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Contacteer:

Re: BeMC 2014

Bericht door Nifty »

't Is te zien wat je verstaat onder onervaren.
Als je iemand bent die elke zondag een TTje rijdt in Vlaanderen en nog nooit een ardennenmarathon gereden heeft, raad ik je aan om eerst enkele van de betere ardennenmarathons te rijden zodat je kan inschatten hoe je en rit van 95km en 2600hm verteert en zodat je je eigen technisch niveau kan inschatten. Akkoord dat de BeMC vorig jaar niet uitblonk op technisch niveau maar je mocht er toch ook geen houten plank op ne velo zijn.

Als je al wat ardennenervaring hebt, kan je je er best aan wagen mits je je goed voorbereid vanaf februari. Bij goed weer zal het ook wel wat minder zwaar zijn dan dit jaar.
jan123
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 27 apr 2012 14:53
Rijdt met: KTM MYROOM prestige

Re: BeMC 2014

Bericht door jan123 »

een domme vraag mischien, maar rijden jullie dit met de hardtail?
Goohooni
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 22:37
Rijdt met: Stumpjumper ht comp 29er

Re: BeMC 2014

Bericht door Goohooni »

jan123 schreef:een domme vraag mischien, maar rijden jullie dit met de hardtail?
jup, beide gaan hoor!
Plaats reactie