Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon

Bericht door erwin.91 »

Ik kom af voor 65 ( 'k moet op tijd thuis zijn).
JBBiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 10:03

Re: Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon

Bericht door JBBiker »

Ik kom ook af. Iemand zin om mee te starten rond 8:30 voor de 65km?
Koekwous
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 22 dec 2011 20:48
Rijdt met: On One Lurcher

Re: Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon

Bericht door Koekwous »

Met 2 aanwezig morgen voor de 65 of 85 km,ligt aan de beentjes morgen! 8-[
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon

Bericht door uncle sam »

Top!
Wat een zalige streek hebben jullie daar toch. Damn, vette single tracks waar we in W-VL alleen van kunnen dromen.
82km genoten.
Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Re: Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon

Bericht door Phille81 »

Vandaag ook komen rijden in Aarschot en ik heb 100% genoten van de 82 km !
De bui van afgelopen nacht heeft ervoor gezorgd dat het niet te stoffig was en ik heb denk ik maar op 1 plaats mijn banden vuil gemaakt aan de modder :-)

Ideale omstandigheden dus om deze zeer mooie tocht op mijn gemakske te rijden.
De afpijling was voor mij perfect : nergens getwijfeld of mis gereden. Enkel in het bos met de zon was het soms goed uitkijken naar de geel-zwarte pijlen maar ze hingen overal goed !

Sommige bosjes waren een plezier om door te rijden : korte bochtjes afgewisseld met singletracks... heerlijk !

De bevoorradingen waren voor mij ideaal (sportdrank, water, wafelke, cake, banaan) en mooi verdeeld qua afstand + overal vriendelijke medewerkers.

Ik was eerder al meermaals in Aarschot komen rijden maar ik blijf steeds verbaasd hoeveel korte pittige hellingskes er daar liggen.
Ben blij dat ik nergens verplicht werd om voet aan de grond te zetten.
Qua techniciteit viel de tocht ook goed mee, nergens een riskant of moeilijk (of voor mij onberijdbaar) stuk erin (hoeft voor mij ook niet)
SteveHillen schreef:Hebben jullie een idee van het aantal hoogtemeters op de 85?
oudje schreef:ongeveer een 600hm
Ik weet niet waar jullie de hoogtemeters hebben gehaald, maar ik had toch om en bij de 1100 hm :-k (garmin connect zegt zelfs iets meer dan 1200 hm)

Om af te ronden toch even de organisatie proficiat wensen : merci voor de leuke tocht en tot volgend jaar !
oudje
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 12 jul 2009 17:27
Rijdt met: trek

Re: Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon

Bericht door oudje »

aan alle mountainbikers die vandag de marathon of toertocht ,hebben gereden hartelijk dank voor jullie deelname.
EN hopelijk zien we elkaar volgend jaar weer.
ps voor de geintreseerde morgen 18 aug kermistoertocht,zelfde locatie bekaflaan 51 3200 aarschot
JBBiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 10:03

Re: Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon

Bericht door JBBiker »

Prachtige toer - Schitterende organisatie!
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon

Bericht door Fritsie »

Zoals ik in de topic van de toertochten schreef: prachttocht in een prachtstreek. Door iets later te starten tenvolle kunnen genieten van de bostracks, want het was er heel rustig. Persoonlijk had ik ook het gevoel dat er meer dan 600 hoogtemeters inzaten... Toprit die vlekkeloos werd georganiseerd. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon

Bericht door Wacky-S »

Oudje, jij en de rest van de organisatie bedankt voor het organiseren van deze prachtige tocht. =D> =D> =D>

We hebben met volle teugen van de soms pittige klims, afdalingen en prachtige single tracks van de 85km genoten! Jullie hebben er echt werk van gemaakt.
Op de bevoorrading was niets aan te merken, steeds vriendelijke medewerkers en ondanks ons late vertrekuur hebben we nergens iets te kort gehad. Qua afstand ook mooi verdeeld over de tocht.
En de bepijling, die was gewoon perfect! Er waren zelf bordjes voorzien van "U bent te ver" :-D

Een prachtige streek die jullie ten volle benut hebben en waar zeer mooie stukken inzaten!
Proficiat mannen, wij komen volgende jaar zeker terug!

Volgens de GPS, 84.1 km en 987 hoogtemeters.
Rob Xtreme
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 09:56
Rijdt met: BMC Xtreme

Re: Za 17/08/2013 Aarschot Forest Marathon

Bericht door Rob Xtreme »

Echt genoten van deze tocht. Zeer goed georganiseerd. Mooiste stukjes bikeplezier in de regio perfect aan elkaar gepijld. Slecht 1 x 20meter te ver gereden en daar stond dan ook nog een bordje: U bent te ver?
Wat kan ik eraan toevoegen, niets, het was gewoon af! Dank u aan de perfecte, vriendelijke organisatie. Topper!
Plaats reactie