Zo 16/06/2013 Haversin-18de Porte des Ardennes

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: Zo 16/06/2013 Haversin-18de Porte des Ardennes

Bericht door dannyvk »

Prachtige marathon dit is idd één van de mooiste van het jaar alleen al door de goede organisatie, hopelijk word het geen massa evenement op termijn....
Ik heb de volle 80 km genoten ook al was het de laatste 8 km zonder zadel :-?
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Zo 16/06/2013 Haversin-18de Porte des Ardennes

Bericht door bip bip »

dannyvk schreef:Prachtige marathon dit is idd één van de mooiste van het jaar alleen al door de goede organisatie, hopelijk word het geen massa evenement op termijn....
Ik heb de volle 80 km genoten ook al was het de laatste 8 km zonder zadel :-?
+1, maar wel met zadel :-D
mijn eerste porte des Ardennes maar zeker niet de laatste, dit zijn het soort tochten waar ik de O2MC voor rij. Waar het kon vandaag de benen wat gespaard in functie van de RdhF, hopelijk volgende week hetzelfde weer. [-o<

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: Zo 16/06/2013 Haversin-18de Porte des Ardennes

Bericht door bdc »

Kan alleen maar bevestigen - toptochtje! Vertrokken voor de 68km (chrono, niet om 'm te winnen, maar om nog eens te vergelijken met de betere goden ), en geen moment verveeld: afwisselend parcours, een beetje veldwegen, een heel klein beetje asfalt, maar vooral heel veel bos, en zo nu en dan eens een heerlijke singletrack, een paar langere klimmen, een paar steilere klimmen, afdalingen waren vooral fun en snel, en hier en daar eens een technische moeilijkheid. Rustige & gemoedelijke sfeer op 't parcours, en dat ondanks de bijna duizend deelnemers (zoals ik hier mag vernemen)! Een organisatie die je niet meer moet vertellen hoe ze het moeten doen! =D>

Eén minpuntje, maar dat heb ik aan mezelf te danken... aan de afslag ONDER het spoor, langs de tunnel in aanleg, rechtdoor gereden en op 't begin van het 20km parcours terecht gekomen #-o #-o met ne man of vier verkeerd gereden... en aangezien dat volledig afgepijld was, dit pas doorgehad na 4km bijna alleen maar afdalen uiteindelijk met 76km en 1650hm toegekomen! 8-[ Best mogelijk dat ik de staart van 't klassement ben... :oops: Bij het terugkeren gezien dat alles nochtans meerdere keren op de grond stond - dom dom dom - bepijling was overigens uitstekend.
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Zo 16/06/2013 Haversin-18de Porte des Ardennes

Bericht door roelp »

Op het einde was het ook niet echt duidelijk.
Toen er iemand van de organisatie me vroeg wat ik van de tocht vond, heb ik gezegd dat het perfect was, maar enkel de laatste km nogal onduidelijk was voor de afpijling.
Ze waren hier al van op de hoogte, en hadden ook al aanpassingen doorgevoerd om het iets duidelijker te maken, maar zaten met de wegenwerken waardoor ze dezelfde weg moesten nemen als de 20km.
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Re: Zo 16/06/2013 Haversin-18de Porte des Ardennes

Bericht door Phille81 »

Vandaag ook de 80 km komen rijden in Haversin.

Inderdaad een mooie tocht met stiekem zware klimmetjes erin.

De "vlakke" stukken bolden wel zwaar door de natte modder moet ik zeggen, da viel bij momenten wel tegen, maar dat maakten de leuke en snelle afdalingen wel goed.

Enig probleempje dat ik had, was dat ik vanaf km 45-50 last had van chainsuck op mijn kleinste blad vooraan (ketting kraakte al een tijdje vies)... en dat kleinste blad had ik vandaag toch wel meermaals nodig.
De laatste 20 km heb ik steeds in de buurt van een aantal vriendelijke Walen gereden en bij de (ik denk laatste) bevoorrading gevraagd of geen van die mannen kettingolie bij had... gelukkig daar mijn ketting wat kunnen smeren en ik kon mijn kleinste blad terug gebruiken.
2 hellingen ben ik niet boven geraakt (o.w.v. geen kleinste blad gezien de omstandigheden). Eén daarvan was inderdaad die mooie steile steen-klim. Jammer want die had ik graag naar boven gereden, maar zelfs mijn stevige beentjes kregen daar de 33-36 niet rond gedraaid.

Zeer vriendelijke mensen van de organisatie overal (inschrijving, bevoorrading, ...)
Warme douches, goede afspuitstand, ... alles ok.
Afpijling was voor mij overal duidelijk, nergens verkeerd gereden (hoewel ik die tunnel onder de spoorweg op 't laatste ook bijna was voorbij gereden).

Perfect weer, goed afgezien en een "pain sossis" verorberd in het zonneke... mooie zondag gehad !

Volgend jaar waarschijnlijk terug van de partij !
Gebruikersavatar
BikerJ
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 27 okt 2008 09:15
Rijdt met: Stevens SMC Flight ES White

Re: Zo 16/06/2013 Haversin-18de Porte des Ardennes

Bericht door BikerJ »

Ben daar vandaag ook gestart voor de 80 chrono. En was tevens de eerste keer daar. Indd een super organisatie, prachtig parcours. Wat wil een mens meer.
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: Zo 16/06/2013 Haversin-18de Porte des Ardennes

Bericht door Kristof Huyck »

Zeker en vast een mooie tocht, maar een topper zou ik nu toch (nog) niet durven noemen.
Het was de eerste tocht met m'n nieuwe bike, een Epic S-Works, en het was meteen een mooi terrein om alles eens goed uit te testen. Enkel een echt technische afdaling heb ik niet tegengekomen... of leek dit enkel zo door de bike? :-)

Ik had persoonlijk wel een iets minder vettig/modderig parcours verwacht, de status update was toch iets te optimistisch gesteld me dunkt. Ik vreesde daardoor dat ik wat ging tekort komen met de Renegade achterband, maar tot mijn verbazing nergens in de problemen gekomen =D>
Mooi parcours, hoog off road gehalte, veel leuke snelle afdalingen en best wel wat pittige hellingen. Vooral in het middenstuk (bij de 65km) volgden die elkaar snel op. Ik kwam uit op 1675 Hm, opgave van de organisatie was 1425 Hm.

Omdat gisteren mijn kameraad had afgebeld en ik alleen ging rijden, had ik besloten om de 65km chrono te rijden. Helaas toch 2x misreden. De eerste keer was voornamelijk mijn fout (hoewel ik niet de enige biker daar was die verkeerd zat), maar de passage op het einde was echt niet duidelijk en daar dus weer de mist ingegaan. Toch ergens een beetje jammer omdat ik toch een mooi tempo had (of dat denk ik dan toch...)
Moest ik nu niet voor de chrono hebben gegaan, zou me dit wel weinig storen, dus enkel een minpuntje indien chrono.

Afspuitstand was dik in orde, après ook, douche was bij mij wel lauw maar ca va nog.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Zo 16/06/2013 Haversin-18de Porte des Ardennes

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Hier ook afgezakt voor hm's te vreten op de chrono 65 km. Twijfelde eerst tussen aantal opties op zo min mogelijk modder te hebben, en toch iets meer modder dan verwacht, maar alles was te doen uiteindelijk. Enkel een stukje net voor ravi 1, ff gekletst bij uitwijkmaneuver van iemand die vastgereden was. Vond het mooie tt en chrono, maar om nu top te zeggen dat nu ook weer niet, daarvoor was het niet technisch genoeg. Klimmetjes waren dik ok, stijgingspercentage meterke laten werken, twee hellingen niet opgeraakt, een door voorganger die besliste te stoppen, en een km of tien op het einde waar echt een steil stuk lag en ik denk gewoon dat het op was.
Mooiste stuk vond ik in feite na ravi 4 denk ik, smalle bochtige track naar beneden en dan weer terug op, en de afdaling in het begin met de trapjes. Voor mijn beperkte daalcapaciteiten heb ik me heel goed gehad, en nog eens lekker tegen volle snelheid naar beneden, goed voor de techniek en het zelfvertrouwen, wel een keertje sjans gehad dat ik in volle afdaling door een gootje mijn stuur lostte door de schok, gelukkig direct terug vast of da ging een plets geweest zijn. Leuk ook om Dickie terug te zien, na splitsing op het einde 65/80 afscheid genomen.
Al bij al een tochtje om te genieten...

Btw uitslag, waar is die terug te vinden, ben wel eens nieuwsgierig...
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Re: Zo 16/06/2013 Haversin-18de Porte des Ardennes

Bericht door Phille81 »

Bij de start heb ik een dame gezien die foto's nam van de deelnemers :
ik vermoed dat deze HIER binnenkort op te zien zijn.

Onderweg heb ik wel (denk ik) nergens een fotograaf gezien...

Uitslagen zullen ook op deze site terecht komen vermoed ik.
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Zo 16/06/2013 Haversin-18de Porte des Ardennes

Bericht door roelp »

Uitslag is nog niet beschikbaar.
Zou hier moeten verschijnen: http://haversinvtt.e-monsite.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie