Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door Jemp »

bip bip schreef:Btw, de Garmin had ook zijn kuren vandaag, hij is blijven hangen bij 864 hm's en op Garmin connect kom ik aan meer dan 2700 hm's. De aangekondigde 2400 hm's op de 90 km zullen wel ongeveer kloppen zeker?

grt,
bip bip
Had daar vroeger ook last van, maar sinds kort zo'n hoesje voor de Edge gekocht en tot nu toe geen problemen meer. :wink:
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door Edlisjas »

Stinobi schreef:70km gereden en afgezien.

Ocharme mijne fiets :evil:

Mijne Rocket Ron vooraan schoof héél snel weg in de modder :-?

Ik denk dat ik de volgende keer pas als het er zo zwaar bij ligt...
Ik reed met Rocket Ron vanvoor en Racing Ralph achter (29"), grip vond ik ok.
Rotho
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: do 10 jan 2013 20:55
Rijdt met: Specialized 29"

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door Rotho »

Hier ook gestart voor de 90km, als laatste generale voor de Alpentour volgende week.
Goed vertrokken, maar ketting wilde niet op klein blad vallen. Dus voor elke klim stoppen ketting verleggen en terug verder.
Geen doen, dan er maar de brui aan gegeven aan ravito 2. Had er echt goesting in, ma ja, een mechanische sport heb je in zulke omstandigheden niet altijd onder controle.
Zeer leuke technische klimmen en afdalingen.
Heb ik weeral een doel voor volgend jaar.

Proficiat aan allen die uitgereden hebben,
Enne,
Ook aan alle die de driekleur hebben mogen aantrekken.

Grtzz
mol
Mountainbiker
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 20:27
Rijdt met: scott spark / genius Lt /canyon frx

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door mol »

DaVinci schreef:
veel panne's gezien,veel koprollen en andere gekke toeren, 1 zien in de kant liggen en 5min later ambulance gehoord.... er zijn er veel gesneuveld denk ik.
dat wss een ploegmaat van ons die je hebt zien liggen, hij is zwaar gevoallen, knieschijf lag bloot, is in theux zelf geopereerd aan de knie. :-?

amai... ja die tijd had ik niet om dit te zien... volgde kort op tot mijn 2 voorliggers hard in de remmen gingen...(bij +-40km/u ) juist kunnen ontwijken #-o #-o

toen zag ik dat er iemand in de kant lag.... deze 2 stopten dus ben zelf dan maar verder gereden...

sterkte voor die jong, dat zijn minder leuke dingen ](*,)
WS
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: di 20 mar 2012 18:23
Rijdt met: Cannondale scalpel

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door WS »

Amai amai, ben ik blij dat ik uiteindelijk voor de 50 gekozen had. Op 't einde was het volledig op (die eeuwigdurende voorlaatste klim ](*,) ), tonnen respect voor zij die 70 en 90 uitreden.
Zodra de vingers opgewarmd waren, de regen gestopt was en zolang de benen nog ok waren was de modder wel fun bij momenten. Had ook het gevoel dat het goed vooruit ging, veel wandelaars voorbij kunnen fietsen in de steile klimmetjes (leve m'n nieuwe 29?), uiteindelijk 155ste plaats, maar eigenlijk ben ik al gewoon trots het uitgereden te hebben.
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door Misty »

Ook de 90km uitgereden 6:18u. :oops: , waar ik het meest last van had was de ogen !! Met bril niks zien maar lenzen en modder #-o Niks koud gehad , heel men bovenlichaam ingewreven met vaseline en waterdichte kousen afgeplakt zodat het water er niet in kon ! De benen algipan en olie !!
T'is nie voor alle weken maar twas eens iets anders :wink:

Misty ,
Gebruikersavatar
.joeri.
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: za 19 apr 2008 15:08
Rijdt met: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox
Contacteer:

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door .joeri. »

Ingeschreven voor de 70, maar onderweg toch maar beslist om de 50 te doen. Brilletje was idd onbruikbaar na een kilometer... Lastig!
2xRaRa gaven soms toch net iets te weinig grip :) Maar zelfs met NoNi zou je het lastig gehad hebben denk ik...

Wel ene op ne elektrische fiets tegengekomen. Ne rode fully (als ik de kleur goed kon zien tenminste..). Van zodra hij een voetje aan de grond moest zetten was het lastig, maar buiten dat reed ie toch een mooi tempo :)
trainingsbeest
Mountainbiker
Berichten: 960
Lid geworden op: ma 31 aug 2009 20:03
Rijdt met: Gaea2 lefty xlr carbon mavic slr carbonice montage

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door trainingsbeest »

Iemand fotokes van de start?
Van 90km bk
Gebruikersavatar
spaver
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 21:07
Rijdt met: santa cruz blur xt xtr reba

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door spaver »

De eerste opgave :oops: dit jaar tijdens de rit na 2 zware buitelingen #-o en geen achterrem meer besloten om te stoppen het zelfvertrouwen was volledig weg :evil: , les voor de volgende rit zie dat je reserve remblokjes op zak heb, het was zwaar gisteren en een dikke =D> =D> voor al die het uitgereden hebben.

Volgende keer beter :wink:
Gebruikersavatar
duc'y
Mountainbiker
Berichten: 182
Lid geworden op: za 18 aug 2007 22:01
Rijdt met: GT Zaskar carbon 9r PRO / CANNONDALE Scalpel 2011
Contacteer:

Re: Ma 20/05/2013 Ardennes Trophy La Reid

Bericht door duc'y »

na de regen op zondag tijdens BeMC zag ik het helemaal zitten... was inderdaad schuiven :-)
ben voor de 70km gegaan,het spijtige is dat je dan te maken krijgt met de staart van de 90km.

mijne bril heb ik rap afgezet,zag er bijna niks meer door, en dan maar de oogskes op spleetjes houden.

buiten dat het schuiven was voelde de benen goe aan en ben slechts 2 klimmen nie op geraakt.

Goe voor een 30e plaats 8)

of het nu regende of nie... tzou er zoiezo vettig bijliggen!
Laatst gewijzigd door duc'y op di 21 mei 2013 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie