18/09/05 LATF 100km leopoldsburg

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jens007
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 17:32
Rijdt met: scott expert racing

Bericht door jens007 »

kan hiervoor online ingeschreven worden ?
is dit dan op dit adres : jorg.guisson@pandora.be

groeten, jens
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

jens007 schreef:kan hiervoor online ingeschreven worden ?
is dit dan op dit adres : jorg.guisson@pandora.be

groeten, jens
:wink:
http://www.100kmmountainbike.be/downloads/folder.pdf

:( spijtig da ik zelf ni kan gaan :-?
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

in welke mate zou het parkoers verbeterd/veranderd zijn tov vroeger ?

Want die 95% onverhard, ik vrees dat ze daar de 30% asfalt vergeten van aftrekken zijn. voor de winter was dat geen probleem, maar voor september, brr...

kheb die rit trouwens ooit eens gedaan in de sneeuw bij -10graden. was eigenlijk de charme van de LATF : een eerste keer van het jaar echt lang kunnen rijden, zonder dat je twee keer hetzelfde toereke moest doen.
Gebruikersavatar
Maorten
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 25 jul 2005 15:24
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M4

Bericht door Maorten »

heb deze nog maar 1maal gereden en dat was het jaar dat het echt vroor, ja misschien wel -10 was, dan lag alles hard dus bandekeuze was niet echt van toepassing, toen was het een kunst om ni te vallen of toch zo weinig mogelijk

nu zondag ga ik hem waarschijnlijk ook rijden, weet ook nog niet goed welke banden ik ga opleggen
Gebruikersavatar
rocco
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 15:11
Rijdt met: xesco tix,specialized FSR s-work carbon 2007
Contacteer:

Bericht door rocco »

weet iemand hoe het parcour er bij ligt
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Mijn pa en ik zullen er morgen zijn voor de marathon 8)
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Vandaag dus voor deze marathon gekozen.Ik heb het mij niet beklaagd!Ik was nogal laat vertrokken omdat ik eerst nog 1u van thuis uit met de fiets ben vertrokken.Eenmaal aangekomen en ingeschreven was het zover:Ik meende nog eens een goede tijd te rijden om de 100km snel af te haspelen.Eerst al 1 minpunt:Bewaakte fietstalling?dat kennen ze niet,en aangezien dat er heel wat 'duur uitziende' fietsen aanwezig waren vond ik dit echt wel nodig.Zeker voor deze mensen die alleen kwamen rijden! [-X Maar ok,na de inschrijving stond mijn fietsje te wachten om te 'racen'.Al direct het bos in met een trail-achtige singletrack in het vooruitzicht.Lekker.Eenmaal hierdoor langs het militair domain op weg naar het kanaal(van beverlo) richting Balen(of was het Lommel? :oops: )Samen met 2 nederlanders aan een lekker tempotje gefietst.Dan overgegaan naar wat bospaden(afwisselend breed en smal)Zeer veel rechte stukken nu.Nu begint mijn orientatie al wel wat te vervagen(ook al omdat ik nog nooit in deze streek heb gefiets)Er was nog een stukje in een bos bezzid met gras en dat heb ik gevoeld.Knalhard en met hobbels.Hier heb ik geweten dat ik op een carbon zadeltje heb gefietst! #-o Toen kregen we de beste stukken naar mijn mening.Ze hadden mij al gewaarschuwd dat het zwaar zou kunnen worden door de aanwezige mulle zand,vooral op het militair domein.Maar hier heb ik mij kunnen uitleven.Ik had gekozen om de lichte continental supersonic bandjes te gebruiken in combinatie met Stan's notubes vloeistof.Man,wat ging het lekker snel op de zandstukken.Banden niet al te hard opgepomp en gaan!Lekker soepel en toch stevig tempo.Nu moet ik al toegeve dat ik minder en minder in de juiste volgorde kan beschrijven wat we voorgeschoteld kregen.Dan maar even alles door elkaar.Het was dus een afwisseling van singletrack(al dan niet trail-achtig) door het bos,mulle zandstroken in het militair domein,wat asfaltstukken om het gem. wat omhoog te krikken en grasstroken die het mij moeilijk maakten om op het zadel te blijven zitten.
Ik dacht dat we 3 bevoorradingen kregen maar ik heb er maar 2 gehad(misschien 1tje voorbijgevlamt? :-D )Deze waren wel dik in orde.Verschillende sportdranken(vraag me niet wat allemaal:flesjes looza jin? :-k 3sports drink,...)bananen,appelsienen,rijstvla,wafels(met en zonder choco)
Ik denk dat het ook iets meer dan 100km was,mijn polar is even uitgevallen.Ik had er uiteindelijk toch 100 op de teller.In elk geval de rit was geslaagd.Ik heb deze in 4u uitgereden.Mijn doel was bereikt.Nog een rustig ritje naar huis en mijn dag kan dus niet meer stuk.
Met dank aan de organisatie voor deze fijne zondag!
Groetjes,
$mokeyJoe
Tjerre
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: do 21 jul 2005 17:32
Rijdt met: specialized stumpjumper

Bericht door Tjerre »

Zeer mooie tocht en zeer goede bevoorradingen het waren er 2 smokey joe.Op gegeven moment wel verkeerd gereden,er waren pijltjes weggehaald(waar sommige mensen hun toch mee amuseren)wij terug gedraaid met ne man of 7 en toen kwam er net iemand van de organisatie aan met nieuwe pijlen.Deze heeft ons terug op het juiste pad gezet.Even in de war geweest ,we werden op de hoogte gehouden van het aantal km dat we gereden hadden en dat van de 50 en 60 stonden net andersom.In alle geval een zeer geslaagde dag,op de bevoorrading rijstvlaai en alles wat je maar wil.Fietsstalling had nu wel gemogen,tegenwoordig wordt er nogal wat gestolen van fietsen.Alvast aan de organisatie tot volgend jaar.
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Het parcours lag het goed bij. Wat anders dan vorig jaar :-? Af en toe wat plassen waar je goed kon langsrijden, af en toe los zand. Vanalles wat.

Redelijk afgepijld, en de bevoorradingen waren super. Misschien volgend jaar 3, en de vlaaikes en koekskes verdelen over de 3 bevoorradingen...

Kortom: goed geamuseerd, en weeral een getuigschrift bij.
En doe de meisjes ginder maar de groeten =P~
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

een beetje voor 0800uur vertrokken
man.. wat was het nog koud toen
heb de eerste 15km twee keer moeten stoppen om terug bloed in men vingers te krijgen
in het begin effe wat single-trails, maar nadien tot aan de eerste bevoorrading op km33 heel veel lange brede wegen
daar vertelden ze ons dat er een tweede bevoorrading was op km 66
dan maar verder na rijkelijk ontbeten te hebben
vanaf daar grote stukken door militair domein
de streek kennende hebben ze niet het mooiste (wel het zwaarste door de mulle zand) eruit gehaald
op km47 stond het bordje van de 60km???
en op km55 stond het bordje van de 50km???
't zal voor die man laat geweest zijn gisteren...
vanaf km65 weer een hoop asfalt onder de wielen
uiteindelijk kregen we op km 74 aan de schietterreinen in helchteren van de 10w onze tweede bevoorrading,
en weer meer dan genoeg keus
intussen was het al behoorlijk warm geworden
daar wel een paar man zien de bezemwagen nemen om terug naar de start/finisch te geraken
de laatste kilometers nog wat mooie single-trails
en net voor de aankomst op km102 bijna een frontale botsing met nen andere biker.... was me dat effe schrikken
heb me wel goed geamusseerd omdat we met zen tweeën de tocht hebben afgewerkt aan een rustig tempo,
genoeg klap gehad
thx birdman..
zou de organisatie wel aanraden om een derde bevoorrading in te lassen,
hier en daar wat extra pijltjes te hangen,
en wat meer uit de streek te halen qua parkoer
persoonlijk vond ik de 12 euro daginschrijving meer dan genoeg
Laatst gewijzigd door Beny op ma 19 sep 2005 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie