25/05/2013 - 6de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Re: 25/05/2013 - 6de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door zwiebertje »

Waarschijnlijk dit jaar voor de eerste keer niet op het appel wegens verhuisperikelen!
Het zal dan met pijn in het hart zijn deze:"Vlaanderens mooiste"voor het eerst te moeten missen!
Wie weet kom ik alvast de gezellige sfeer op de aprés-weide nog eens opsnuiven?
Alvast succes aan organisatie en deelnemers gewenst! :wink: =D>
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 25/05/2013 - 6de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Hopelijk blijft de regen beetje weg, dat de regen die bedoelt is voor jullie maar met bakken uit de hemel gaan vallen in La Reid...dan kan ik hier tenminste nog iets leuk van maken....

Heb er alleszins zin in...
Gebruikersavatar
Butch
Mountainbiker
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL

Re: 25/05/2013 - 6de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door Butch »

Als alles goed zit, zal ik hier ook aan de start staan. Enkel nog geen idee van de afstand...de langste zal mss wat vroeg zijn om die al aan te vatten
Gebruikersavatar
Herder Frederik
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: do 11 dec 2003 10:32
Rijdt met: Een grisden en een zwartn
Contacteer:

Re: 25/05/2013 - 6de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door Herder Frederik »

Graag bezorgen we jullie een update van de staat van onze parcours.
Zelfs in Herderland heeft het geregend, maar op onze verkenningsrit van vorige zaterdag moesten we vaststellen dat bijna alles er nog bewonderenswaardig goed bij lag. Zeker de bossen in het Waalse gedeelte. Hier en daar moesten we wel eens paar meter vd fiets, maar voor de rest was het daar echt genieten.

Er zitten wel enkele slechte(r)e stukken in. Dit zijn dan meestal hellende boerebaantjes waar je ofwel niet boven kan fietsen door de plakgrond of beneden de helling door een paar meter bagger zou moeten stappen. Haak nog niet af nu je dit leest: wij halen die er allemaal uit en zorgen voor een alternatief zodat jullie kunnen genieten van de topzones. Het technische boske van den dokteur zijn we momenteel aan het evalueren.

Indien je de dag zelf toch nog zou willen inkorten, dan heb je één groot voordeel bij ons: ondanks het feit dat we jullie tot 120 km aanbieden blijven we netjes toeren binnen een cirkel met een straal van 9 km!
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Re: 25/05/2013 - 6de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door Herder Ben »

Ondertussen hebben we voor elke afstand een map (NGI) op de site geplaatst. Op die manier heb je al een beter idee van welke streek we aandoen per afstand, wat het exact aantal hoogtemeters zijn en wanneer de bevoorradingen vallen.

http://www.herdermarathon.be/75km.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.herdermarathon.be/95km.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.herdermarathon.be/115km.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.herdermarathon.be/optielus.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor de kortere afstanden verwijs ik naar het toertochten topic.
lexx
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 20:21
Rijdt met: cannondale 29 flash alloy1

Re: 25/05/2013 - 6de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door lexx »

eerste deftige tocht met 29er.
liggen nu conti race kings op.
vroeger op 26" altijd combi RR achter en NN vooraan gereden.

rijden deze als test voor 3daagse in de ardennen volgende week.

proberen waard of raden jullie dit af?

mercitjes
Jeroen D
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 24 aug 2010 21:30
Rijdt met: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross

Re: 25/05/2013 - 6de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door Jeroen D »

lexx schreef: liggen nu conti race kings op.


proberen waard of raden jullie dit af?

mercitjes
Met de regen van vorige week en deze week denk ik toch dat je wat profiel zal tekort komen....
je zal ze al goed plat mogen zetten.
Xking was beter geweest
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: 25/05/2013 - 6de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door MC Jo »

Net terug van een ritje van 50 km rond Geraardsbergen-Ninove. Mijn Raceking 29 stond achteraan te hard (3 bar). Kwam in de echte modder af en toe toch te kort. Naar 1 a 1,5 bar zal veel helpen, maar het zou kunnen dat dit toch ook net iets te weinig profiel zal zijn als er de volgende dagen nog regen valt. Het valt echter heel goed mee met de modder. Met die harde racekings toch de kakelenberg zonder problemen op gereden. Zaterdag rij ik met racing ralph. Die op 1 bar moeten het maar doen.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 25/05/2013 - 6de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Alleszins goe overzicht op de site, en afstanden goed verspreid of gans het begin is kapot gereden direct...

Twijfel nog met dat weer, denk dat het de zestig zal worden, ik wordt depressief van dit weer, en zo'n toestanden wou ik net vermijden in de winter door weg te trekken van de thuisbasis naar de kust en de Kempen...zie nog wel, kan nog twijfelen tot aan de inschrijving he.
Gebruikersavatar
Peter#21
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 16 aug 2010 07:01
Rijdt met: TREK SUPERFLY FS 29

Re: 25/05/2013 - 6de HerderMarathon - Schorisse (Maarkedal)

Bericht door Peter#21 »

Alé we zijn weer vertrokken met de discussie van welke band er op u fiets moet liggen....

Het zijn nog altijd de benen die het moeten doen hé en een beetje techniek kan ook geen kwaad.

Ik ga allezins proberen voor de grote toer gaan .

Misschien een tip voor de organisatie een brevet uitdelen voor de mensen die de grote tocht overleefd hebben ? :P
Plaats reactie