Houffamarthon 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
kleine mees
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:01
Rijdt met: BMC TE02/ S-works

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door kleine mees »

Stinobi schreef:
kleine mees schreef:
uncle sam schreef:Mmm kan kloppen maar betwijfel het. Tenzij je op de 100km in de top 8 algemeen klassement reed :wink:
neen neen dan was jij het niet, ik had een platte band in de eerste 10 km en ben dan als laatste doorgekomen aan de eerste bevoorrading en heb er veel ingehaald maar niet zoveel(toch een man of 140 :-D ). Maar jullie trekken echt wel op elkaar, een coppy cat...

Maar je staat wel niet in de uitslag of heb ik dat verkeerd gezien...
Misschien bent ge mij op 't allerlaatste ook nog voorbijgestoken dan :/
Het is moeilijk om mij te missen bijna twee meter met een BMC en zwart pakje van MTB Gent :-D
Ja opt einde heb ik niet meer opt volk gelet:)
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door Spark »

't was inderdaad geen super georganiseerde tocht. Als ze chrono willen maken moeten ze het goed doen vind ik. Hier was dit niet het geval.
Anderzijds moet ik wel zeggen dat ik genoten heb van het mountainbiken, toch nog steeds de hoofdreden waarom we het doen zeker...

Heb de 120 redelijk vlot kunnen uitrijden met een 39ste plaats bij de Elite.
Wat mij wel opviel was dat ik zowaar de enige was die bij de ravito's mijn tijd nam om opt gemak iets te eten en te drinken, alle andere stopten vlug iets in de mond, slokse drinken en direct terug weg (of reden gewoon voorbij...).
Laatste 40km nog samen gereden met een hollander die er redelijk door zat...

Ben tevreden van mijn dag.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
hulle
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 12 sep 2006 10:23
Rijdt met: grand canyon cf 8.0

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door hulle »

Beste Bikers,

Voor al die zagers die het niet te technisch,niet te zwaar,.........vonden.
Pffffff,schrijf u in bij de "straffe mannen" van de 120km.
Bedankt aan de organisatie voor 120km leuke en straffe kilometerkes.
Bepijling en bevoorading was dik in orde,zelf kettingolie mogen gebruiken.

Knap mannen,volgend jaar staan we er terug.

sportieve groeten Kris,Arie en Dirk (o) (o) (o)
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door MaC'Red »

kzal ik hier ook maar mijne reason zetten zeker ??

Deze keer meer dan op tijd aan de start verschenen voor mijn 7de deelname op rij aan deze marathon, voor dit jaar had ik mijne vaste bikemaat mee ingeschreven voor de 50 km dus ik wist al op voorhand dat het geen ace zou worden maar daar trok ik me niks van aan. Aan de start nog Anthony en Kenneth tegen gekomen en met ons 4'en gestart om klokslag 10h, parcours vond ik zeker ok dit jaar en de organisatie deed toch hun best vond ik en mijn gezelschap. De bepijling was TOP =D> alsook de bevoorradingen onderweg. Bij afhaling van het nummer daags voordien een buff meegekregen zoals velen was maar idd geen extra bonnekes zoals vorig jaar voor een pasta en etc.

Nog voor de eerste bevoorrading een meiske haar shifter kunnen herstellen die was verwrongen door een val ergens maar zonder erg, zij heeft dan haar karreke bij ons aangehangen, dan nog twee andere bikers en een vriendin kwam ook aansluiten zo dan samen door gereden, een lekke band, een gebroken ketting werd allemaal hersteld in team verband alvorens verder te rijden.

Dat het niet zo zwaar leek te zijn was vooral omdat het een pak droger lag dan vorig jaar natuurlijk wat natuurlijk een voordeel is maar dan gaat ge of beter kunt ge sneller rijden. Raar genoeg blijk ik elk jaar opnieuw steeds te herleven tijdens de laatste 7 km met toch het mooiste stuk van het parcours zijnde het WB parcours. Gans de rit samen gebleven tot de laatste 7 km dan en samen met een andere biker van ons gezelschap door gereden tot aan de start.

Onderweg talrijke keren een flash zien afgaan van Sportograph dus ben benieuwd naar het resultaat en hoeveel foto's het dit jaar zullen zijn. Zoals al gezegd hierboven is het beter suggesties te geven over de punten waar er aan gewerkt kan / moet worden i.p.v. de ganse boel af te breken.

Mij zien ze zeker terug volgend jaar !!
Gebruikersavatar
KRZA
Mountainbiker
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 02 nov 2009 15:54
Rijdt met: Specialized Epic Expert 29

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door KRZA »

Mij zien ze ook zeker terug. Hopelijk breek ik volgend jaar mijne schouder niet na eenvalpartij...
@Berggeitcasualfietser: Ik kreeg na een kwartier al een antwoord op mijn mailke ivm de verzekering. Gebruik jij het juiste mailadres voor al uw vragen?
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door J.E. »

MaC'Red schreef:kzal ik hier ook maar mijne reason zetten zeker ??

Deze keer meer dan op tijd aan de start verschenen voor mijn 7de deelname op rij aan deze marathon, voor dit jaar had ik mijne vaste bikemaat mee ingeschreven voor de 50 km dus ik wist al op voorhand dat het geen ace zou worden maar daar trok ik me niks van aan. Aan de start nog Anthony en Kenneth tegen gekomen en met ons 4'en gestart om klokslag 10h, parcours vond ik zeker ok dit jaar en de organisatie deed toch hun best vond ik en mijn gezelschap. De bepijling was TOP =D> alsook de bevoorradingen onderweg. Bij afhaling van het nummer daags voordien een buff meegekregen zoals velen was maar idd geen extra bonnekes zoals vorig jaar voor een pasta en etc.

Nog voor de eerste bevoorrading een meiske haar shifter kunnen herstellen die was verwrongen door een val ergens maar zonder erg, zij heeft dan haar karreke bij ons aangehangen, dan nog twee andere bikers en een vriendin kwam ook aansluiten zo dan samen door gereden, een lekke band, een gebroken ketting werd allemaal hersteld in team verband alvorens verder te rijden.

Dat het niet zo zwaar leek te zijn was vooral omdat het een pak droger lag dan vorig jaar natuurlijk wat natuurlijk een voordeel is maar dan gaat ge of beter kunt ge sneller rijden. Raar genoeg blijk ik elk jaar opnieuw steeds te herleven tijdens de laatste 7 km met toch het mooiste stuk van het parcours zijnde het WB parcours. Gans de rit samen gebleven tot de laatste 7 km dan en samen met een andere biker van ons gezelschap door gereden tot aan de start.

Onderweg talrijke keren een flash zien afgaan van Sportograph dus ben benieuwd naar het resultaat en hoeveel foto's het dit jaar zullen zijn. Zoals al gezegd hierboven is het beter suggesties te geven over de punten waar er aan gewerkt kan / moet worden i.p.v. de ganse boel af te breken.

Mij zien ze zeker terug volgend jaar !!
En goed genoten van de bevoorradingen! :lol:
Plaats reactie