Houffamarthon 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
kleine mees
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:01
Rijdt met: BMC TE02/ S-works

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door kleine mees »

uncle sam schreef:Kom op gasten, thumbs up voor de Houffamarathon :^o

Afbeelding
Zo jij bent Uncle Sam??

Ik heb je voorbij gestoken net voor de derde bevoorrading. Nog goed aangekomen??
Stinobi
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 13:22
Rijdt met: Niner Air9

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door Stinobi »

kleine mees schreef:
uncle sam schreef:Kom op gasten, thumbs up voor de Houffamarathon :^o

Afbeelding
Zo jij bent Uncle Sam??

Ik heb je voorbij gestoken net voor de derde bevoorrading. Nog goed aangekomen??
Ik denk ni dat ge die bent voorbij gestoken :D

Er reed op de 70km nog ene met zo'n Zwitserse tenu rond. (ne lange smalle)
Gebruikersavatar
kleine mees
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:01
Rijdt met: BMC TE02/ S-works

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door kleine mees »

Ze gelijken zeer goed op elkaar en had het bordje niet gezien van welke afstand. :-D
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door uncle sam »

Mmm kan kloppen maar betwijfel het. Tenzij je op de 100km in de top 8 algemeen klassement reed :wink:
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Op vlak van parcours zullen de groenen er ook wel mee te maken hebben, maar wil dit net zo goed wijten aan afval dumpen tijdens zo'n chrono of wedstrijd waarbij het rap rap rap moet gaan of ook wel het rijden op prive stukken via gps. Je geeft dan bijvoorbeeld groene het perfecte excuus om tegen het mtb gebeuren in te gaan nietwaar?

Ik kan enkel spreken over parcours vorig jaar en de vaste routes die ik al heb gereden ginds, en er zat toch gans verschil op toen en die vaste zijn beschikbaar in principe toch?

Ieder kiest natuurlijk zijn budget, maar als je voor iets betaalt verwacht je toch een bepaald iets terug en heb ondertussen ervaren dat je leukere dingen kan doen voor dat geld. Denk dat die ingevulde verwachtingen meer waard zijn dan het budget dat je in feite uitgeeft voor bike/brandstof transport en alle extra kosten, je doet die kosten wel, maar je wil in feite niet t gevoel hebben dat t beter kon of hoe je t moet verwoorden. En dat is ook weer iets persoonlijks zeker?

Als ik uiteindelijk mijn rekensom maak van Waimes, en je laat dekostprijs van de fiets weg, dan kom ik ook uit aan 35 euro voor b en b, laten we zetten 25 euro brandstof, eten en drinken extra. Is die 20 euro dan te veel voor deze kosten? nee, maar in mijn ogen was dit op uitzondering van het weer een perfecte dag. En voor mij zit hem daar het verschil, zo'n gevoel had ik meer tijdens het rijden van de vaste routes met mijn broers, dan tijdens de HM vorig jaar.
Dit is allemaal niet negatief bedoeld, dit is mijn mening.
Gebruikersavatar
kleine mees
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:01
Rijdt met: BMC TE02/ S-works

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door kleine mees »

uncle sam schreef:Mmm kan kloppen maar betwijfel het. Tenzij je op de 100km in de top 8 algemeen klassement reed :wink:
neen neen dan was jij het niet, ik had een platte band in de eerste 10 km en ben dan als laatste doorgekomen aan de eerste bevoorrading en heb er veel ingehaald maar niet zoveel(toch een man of 140 :-D ). Maar jullie trekken echt wel op elkaar, een coppy cat...

Maar je staat wel niet in de uitslag of heb ik dat verkeerd gezien...
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door uncle sam »

kleine mees schreef: Maar je staat wel niet in de uitslag of heb ik dat verkeerd gezien...
Zoals mn bike makker al aanhaalde was mijn startnummer spoorloos.
Geen nr. 10031 meer te vinden. Ik was nochtans inschreven (en betaald) begin april, en met wedstrijd licentie ma1.
Nu niet over gezeverd hebben ze nr. 10240 toegestoken en mocht ik de laatste box starten =D>
Uiteindelijk sta ik wel degelijk als nr. 10031 gerankschikt.
Het blijft een klucht #-o
Gène
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 06 sep 2008 15:44
Rijdt met: Specialized vanalles
Contacteer:

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door Gène »

De houffamarathon van dit jaar was prima!

De eerste lus van 70 km was gemakkelijk i.v.m. de laatste lus van 50km (totaal 120km). De afstanden kloppen gewoon met mijn Garmin. De hoogteprofielen kloppen nooit, van geen enkele organisatie. Die verschillen, omdat men gebruik maakt van verschillende meetsystemen. Hoogteprofielen zijn terug te vinden op Strava e.d.

De bevoorradingen waren top. De nootjes, bierworstjes waren een welkome afwisseling voor de maag na al die zoete repen die ik standaard bij me heb en normaal te krijgen zijn. Ik heb dit keer geen maagproblemen gehad. Er was ook bij elke bevoorrading meer dan voldoende.

De asfalt stukken waren een welkome afwisseling op de technische singletracks en enkele zeer steile klimmen. 120km met alleen maar technische stukken, veel klimmen, de kans op slecht weer en het is een ramp. Ik vind dat ze een goede beslissing hebben gemaakt, door het niet te zwaar te maken. Door hard door te rijden gaat het gemiddelde vanzelf omhoog en wordt de koers ook zwaarder. Ik had een gemiddelde snelheid van 20.6km/h.

Het weer was ook prima. Gelukkig waren de meeste stukken droog, met hier en daar modderstroken. Geen taferelen zoals verleden jaren met gigantisch diepe plassen en dikke slijk. Ik heb gereden op een 29" volledig starre fiets met Mountainking protection 2.2 banden. Geen enkele problemen gehad en veel plezier beleefd!

Verleden jaar kon ik niet deelnemen wegens een blessure. Mijn inschrijving is toen verplaatst naar dit jaar, met een nieuwe organisatie. Na wat tijdig mail werk, had ik dus mijn inschrijving nog staan en kon ik mee rijden met de langste afstand.

Kortom, een fijne marathon. Mooie omgeving, niet te technisch, goed georganiseerd en niet te druk, waardoor er ook geen opstoppingen waren (wie herinnerd zich chimes des waimes van dit jaar?).
Stinobi
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 13:22
Rijdt met: Niner Air9

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door Stinobi »

kleine mees schreef:
uncle sam schreef:Mmm kan kloppen maar betwijfel het. Tenzij je op de 100km in de top 8 algemeen klassement reed :wink:
neen neen dan was jij het niet, ik had een platte band in de eerste 10 km en ben dan als laatste doorgekomen aan de eerste bevoorrading en heb er veel ingehaald maar niet zoveel(toch een man of 140 :-D ). Maar jullie trekken echt wel op elkaar, een coppy cat...

Maar je staat wel niet in de uitslag of heb ik dat verkeerd gezien...
Misschien bent ge mij op 't allerlaatste ook nog voorbijgestoken dan :/
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: Houffamarthon 2013

Bericht door Kristof Huyck »

Gène schreef: De bevoorradingen waren top. De nootjes, bierworstjes waren een welkome afwisseling voor de maag na al die zoete repen die ik standaard bij me heb en normaal te krijgen zijn. Ik heb dit keer geen maagproblemen gehad. Er was ook bij elke bevoorrading meer dan voldoende.
Enkel ne goeien La Chouffe ontbrak wel blijkbaar? #-o
Gène schreef:De asfalt stukken waren een welkome afwisseling op de technische singletracks en enkele zeer steile klimmen. 120km met alleen maar technische stukken, veel klimmen, de kans op slecht weer en het is een ramp. Ik vind dat ze een goede beslissing hebben gemaakt, door het niet te zwaar te maken. Door hard door te rijden gaat het gemiddelde vanzelf omhoog en wordt de koers ook zwaarder. Ik had een gemiddelde snelheid van 20.6km/h.
Het is prima dat de organisatie toch zo inzit met de veiligheid van de bikers, al die technische trails zijn toch gewoon om problemen vragen, nietwaar? Liever wat meer asfalt erin steken, zo vermijdt je ook dat er al te veel modder op de bike belandt indien het weer wat tegenvalt. Dat niet elke organisatie hieraan denkt? Onbegrijpelijk nietwaar? :-"
Plaats reactie