Heuvelland is te GEK

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Wat vind je van het heuvelland?

Dit is totaal geen mtb-terrein
1
3%
Het is zalig mtben en moet niet onderdoen voor de ardennen
23
66%
Je kan deftig mtben, maar de klims houden niet veel in
11
31%
 
Totaal aantal stemmen: 35

denniz
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 28 mei 2004 12:41

Heuvelland is te GEK

Bericht door denniz »

Ik vraag me soms af waarom er zo weinig -en dan niet van toertochten- gebruik wordt gemaakt van het heuvelland om een degelijk mtb wedstrijd parcours op poten te zetten.

Waarom wordt er nooit een mtb-wedstrijd georganiseerd op bv. de rodeberg, de sulferberg, de zwarte berg of zelfs mss de catsberg?

Het is ideaal gelegen, er is megaveel toeristiche belangstelling en bovendien bezit dit langschap echte singletracks en klimmetjes die na herhaaldelijke passage verdomd lastig zijn...

Wat denken jullie dat de oorzaak is? Is er geen interesse in mtb in West-Vlaanderen of zijn de sponsors zoek geraakt?
Gebruikersavatar
thomatchef
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 19:19
Rijdt met: Cannondale F600

Bericht door thomatchef »

Omdat denk ik, heel wat van die "bergen" eigenlijk gesloten natuurterrein zijn, zoals bv de Kemmelberg (overal omheining ter behoud van de natuur) en als je er een mtb wedstrijd organiseert mag je je omheining en natuur ook vergeten. Dit is trouwens de reden dat de 24h van Ieper rally ook niet meer over de Kemmel gaat. Bij gewone wielerwedstrijden gaat dit nog net, omdat de mensen op de weg kunnen blijven staan en dus niet al het omliggende groen gaan vertrappelen.

Ook zijn heel wat delen van die molshopen vol gebouwd, en voor een mtb wedstrijd denk ik heb je toch wel een groot stuk ongerepte natuur nodig?

Maar het heuvelland is inderdaad de max om er te gaan biken, ik woon er niet ver van en ben er dan ook regelmatig te vinden.
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

keb et tweede genomen omdak nog nooit in de ardennen gereden heb weet ik het niet zeker.
Gebruikersavatar
HorryBorry
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 22 feb 2004 15:26
Rijdt met: Be One Mason
Contacteer:

Bericht door HorryBorry »

Ik ben er een maal gaan biken.
Jammer genoeg heeft het toen de hele dag gegoten, zodat ik niet veel heb gezien van de omgeving. :-?
De klimmetjes zelf vielen mij heel goed in de smaak. =D>
Gebruikersavatar
The Raceface
Mountainbiker
Berichten: 340
Lid geworden op: za 28 dec 2002 17:15
Rijdt met: EDNINE

Bericht door The Raceface »

Een beetje zoals Thomaschef zegt. De Rode Berg en Kemmelberg is het terrein van onze groene vrienden en het is daardoor zeer moeilijk om iets op touw te zetten. Als ik mij niet vergis wil men wel dit jaar een manche van de Flanderscup doen op de flanken van de Rode Berg. Ik hoop dat ze erin slagen. Trouwens een paar jaren geleden was er nog de manche voor de superprestige op de Rode Berg. Heeft maar 1 of 2 jaar geduurd. De groenen moeten het niet zo hebben van fietsen op en rond de Rode Berg.
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

ik denk dat er ook wel problemen kunnen zijn doordat het op de grens met Frankrijk ligt (voor de Catsberg bv) en als ik mij niet vergis zijn ze daar in Frankrijk niet zo happig voor

ook veel rustige vakantiehuisjes daar en die willen wshl ook veel liever niet teveel volk over de vloer
Gebruikersavatar
The Raceface
Mountainbiker
Berichten: 340
Lid geworden op: za 28 dec 2002 17:15
Rijdt met: EDNINE

Bericht door The Raceface »

Niet direct akkoord. In Frankrijk mag en kan voorlopig nog alles. In het Heuvelland zijn het vooral de groenen die ambetant doen.
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

LODEWIJK XIV schreef:Niet direct akkoord. In Frankrijk mag en kan voorlopig nog alles. In het Heuvelland zijn het vooral de groenen die ambetant doen.
ik zei dan ook duidelijk "ik denk" (blijkbaar verkeerd dus)

waarom zijn er dan zo weinig tt's in Frankrijk?
Gebruikersavatar
H-rock
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 18 aug 2002 02:00
Rijdt met: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue

Bericht door H-rock »

Het leuke aan het heuvelland is dat ik niet al te ver moet rijden om eens te klimmen, maar zo goed is de ardennen is het in mijn ogen niet.
Gebruikersavatar
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 09 jan 2004 22:38
Rijdt met: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Bericht door RACING ANIMAL »

over die wedstrijd op de rodenberg....
Ik ging die organiseren. Maar da zal niet lukken dit jaar.
Ik kreeg te weinig zelfs praktisch geen hulp van de bond en de boswachter en de gemeente. Kwamen er nog eens problemen met het parkoer erbij en ik was het zat. Het spijt me oprecht maar als er zoveel miserie is om iets op poten te zetten is de goesting over.
Ik kom ook vader deze week en heb mijn prioriteiten dus verlegd.

Sorry misschien volgend jaar

greetz
Plaats reactie