Flanders cup pepingen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
SvenDC
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 06 jun 2012 15:34
Rijdt met: Scott Scale Pro 29

Flanders cup pepingen

Bericht door SvenDC »

Ik zou voor de eerste keer een wedstrijd willen meedoen, ik heb al veel gezocht maar weinig info gevonden......


Niveau van de fun A/B klasse (gemiddelde snelheden ofzo iets)????
parcours in pepingen??? lengte?hm?bos?velden?




als er iemand iets van info heeft, let me know !!!
Michaël DB
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 07 dec 2012 13:11

Re: Flanders cup pepingen

Bericht door Michaël DB »

Over het niveau fun is al redelijk wat geschreven:
- fun A: vaste licentie en er wordt redelijk hard gereden. Om u een idee te geven: de mannen die vooraan rijden bij fun A, slaan meestal bij de elites ook geen slecht figuur.
- fun B: dagvergunning. Zijn gemiddeld genomen wat trager dan fun a, maar het niveau verschilt zeer sterk. De top-10 hiervan kunnen qua niveau even goed bij de fun A's meedoen, terwijl er ook mannen meerijden die (bijna) nooit wedstrijden rijden.

Laat u hierdoor echter niet afschrikken. Het leuke aan de fun-klasse (vind ik), is het feit dat ge op bijna elk niveau wel een concurrent hebt om tegen te (st)rijden. Meestal staat er zo'n 25 tot 40 man aan de start per categorie (verschilt sterk per parcours). In Pepingen stonden er vorig jaar heel veel fun B's aan de start (ik geloof een 60-tal).

Gemiddelde snelheden zeggen niets over het niveau omdat dit veel te veel afhankelijk is van het parcours.

Pepingen: een leuk, afwisselend parcours. Het parcours ligt voor een 2/3 in weien waarin je korte hellingen op en af rijdt. De rest zijn korte stukken asfalt/veldwegen.

Gewoon proberen zou'k zeggen: neem u een dagvergunning, hou er je hoofd bij tijdens de wedstrijd en amuseer je.
Gebruikersavatar
tarzan2
Mountainbiker
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 20 dec 2004 13:29
Rijdt met: Reven

Re: Flanders cup pepingen

Bericht door tarzan2 »

Iemand een idee van de starturen? Kvind er zelf niks over terug...
kraftstoff
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: do 30 dec 2010 20:45
Rijdt met: Lapierre Spicy 527

Re: Flanders cup pepingen

Bericht door kraftstoff »

Uurrooster:
09u30: Heren & Dames Fun B (niet-vergunninghouders)
11u00: Heren Fun A, Meisjes Jeugd & Jongens Nieuwelingen (Dames Fun A & Amateurs rijden samen met Heren Fun A, maar hebben geen klassement)
13u00: Heren Junioren, Heren Masters 2, Dames Elite & Beloften
15u00: Heren Elite & Beloften, Heren Masters 1

http://www.belgiancycling.be/content.as ... =74&sid=81
greenbull
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 15:07
Rijdt met: Canyon

Re: Flanders cup pepingen

Bericht door greenbull »

Nu nog het weer meekrijgen [-o< [-o<
kona_bikearena
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 23:02
Rijdt met: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon
Contacteer:

Re: Flanders cup pepingen

Bericht door kona_bikearena »

Heeft er iemand een update over het parcours? is het daar al wat droger ondertussen?
greenbull
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 15:07
Rijdt met: Canyon

Re: Flanders cup pepingen

Bericht door greenbull »

Ik ben er vandaag geweest. Alles ligt droog buiten een paar passages aan de grachten. Wel veel bulten in de weides ...loopt echt niet vlot
Stentah
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 29 mar 2013 11:50

Re: Flanders cup pepingen

Bericht door Stentah »

Ben gisteren ook eens een paar toerkes gaan rijden.
Alles ligt er redelijk droog bij.
Enkel die ene afdaling naar de straat (waar ze bescherming rond de paal aangebracht hebben) zou er iets slechter bij kunnen liggen na de eerste wedstrijden...

Nu nog hopen dat er niet te veel wind is en dat de zon er af en toe wat door komt :)
MTBer jeroen
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 13:33

Re: Flanders cup pepingen

Bericht door MTBer jeroen »

is het parcour te doen met een vaste vork en ligt het er droog genoeg bij om met racing ralphs te rijden?
Thierry W
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 21:12
Rijdt met: Canyon

Re: Flanders cup pepingen

Bericht door Thierry W »

Ik ben net terug van een verkenning, door de lichte sneeuwval van deze nacht ligt het er in bepaalde bochten toch wat glibberig bij.
Plaats reactie