hoe met wedstrijden beginnen ?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
the sentinel
Mountainbiker
Berichten: 503
Lid geworden op: za 07 apr 2007 13:40
Rijdt met: Giant TCX

Bericht door the sentinel »

De snelheid verschilt niet zo veel van de Masters hoor... 't is echt gewoon een uur lang alles geven en niet stilvallen... Daar moet je dus serieus op trainen als je iets wil maken.
Ik heb vandaag mijn eerste Flanders Cup gereden bij de Fun B (ik ben normaal wel Masters maar om eens te proberen wat het is heb ik een daglicentie genomen). Je kan het een beetje vergelijken met koersen op de weg behalve dan dat 't ni stilvalt want jij bepaalt zelf hoe hard je rijdt...
Davy_vdm
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: za 14 feb 2009 16:23
Rijdt met: Nog geen

Bericht door Davy_vdm »

Oke,

maar heb zo geen idee hoeveel de masters rijden ook. Is allemaal nieuw voor mij, vandaar mijn vraag.

Thnx
Gebruikersavatar
the sentinel
Mountainbiker
Berichten: 503
Lid geworden op: za 07 apr 2007 13:40
Rijdt met: Giant TCX

Bericht door the sentinel »

Laten we zeggen dat er een heel groot verschil is tussen de eerste en de laatsten en dat ge wel uw gading gaat vinden om tegen te koersen... Als ge al probeert om iedereen die ge voor u ziet in te halen zijt ge goe bezig :bounce: :wink:
Reteip123
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 27 aug 2009 16:38
Rijdt met: on one

Bericht door Reteip123 »

Ik was eens aan het kijken om deel te nemen aan de gp roel paulissen in de fun klasse. Op de site dacht ik gelezen te hebben dat je er geen vergunning voor nodig hebt maar wat extra moet betalen ivm de verzekering. hier lees ik dat je ook nog een doktersattest moet hebben, of hoe zit dat nu?
Gebruikersavatar
Guy S.
Mountainbiker
Berichten: 1441
Lid geworden op: do 03 mei 2007 21:39
Rijdt met: Eene met overal vering en nen harde
Contacteer:

Bericht door Guy S. »

Tot en met 18 jaar moet ge inderdaad een wielerboekje en doktersattest hebben, dat had jij goed gelezen.
Reteip123
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 27 aug 2009 16:38
Rijdt met: on one

Bericht door Reteip123 »

Spijtig dat er zelfs voor een fun race zo'n hele rompslomp is.
Gebruikersavatar
.joeri.
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: za 19 apr 2008 15:08
Rijdt met: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox
Contacteer:

Bericht door .joeri. »

Weet er iemand een mountainbike of koers-club in de regio Mechelen (Boortmeerbeek)?
De demerspurters stoppen met hun bestaan, de rupelspurters zitten 'vol' en de dijlespurters ben ik achter aan 't horen.

Nog andere clubs?

Ik ben 18 jaar nu (wordt in oktober 19), ik doe al 7 jaar aan MTB. Ook triatlons en wielerwedstrijden heb ik al meegedaan met toch geen slechte resultaten. Vandaar dat ik eens de echte wedstrijden wil proberen.
go fast
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 30 nov 2009 14:50
Rijdt met: agece

Bericht door go fast »

hoi ik ben al een tijdje aant fietsen, ik zou ook eens aan een fun klasse willen deelnemen weet er iemand waar je de kalender kunt zien om te weten waar en wanneer er zo een wedstrijd door gaat
Gebruikersavatar
Stefano069
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 19:27
Rijdt met: Stevens S7 pro 2007

Bericht door Stefano069 »

Zelfde vraag voor mij. Vind weinig informatie over de funklasse. :(
Gebruikersavatar
mathieu
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: di 14 aug 2007 19:00
Rijdt met: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30
Contacteer:

Bericht door mathieu »

voor de kalender normaal op www.wielerbondvlaanderen.be
ik denk dat er op de meeste wedstrijden een fun-wedstrijd is
Plaats reactie