hoe met wedstrijden beginnen ?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Veel op het 'gemak' trainen laat je toe om zeer intensieve inspanning vlotter te verteren. Natuurlijk moet je af en toe eens in het rood gaan om niet te verstarren.
Gebruikersavatar
InSaNe_ClowN
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 08 sep 2003 18:10
Rijdt met: Giant Terago/Orbea Aspin

Bericht door InSaNe_ClowN »

Oteb schreef:Ik ben 16 jaar, niet aangesloten bij een club, heb geen vergunning en heb nog nooit deelgenomen aan een wedstrijd en wil alleen maar meedoen aan mountainbike wedstrijden (dus geen weg en geen veldrijden..)
Aan welke wedstrijden mag ik allemaal deelnemen en in welke categorie moet ik starten?
Ik heb net dezelfde vraag !!!
Ik ben ook 16 , wil ook eens af en toe een wedstrijd rijden ( heb ik ook nog nooit gedaan ) ....
1 ding is zeker , ik MOET dus een wielerboekje hebben , ook al is het maar een paar keer dat ik een wedstrijd zal rijden ... ??
Gebruikersavatar
Milan
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 15:26
Rijdt met: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

Bericht door Milan »

Moet je ook een wielerboekje hebben om mee te doen aan de wedstrijd te kluisbergen EN/OF houfalize?

alsvast bedankt.

:bounce: :-D !!!
Monza
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 15 feb 2005 11:06
Rijdt met: Bianchi

Bericht door Monza »

joerio schreef:ja van in het laatste nieuws,ik heb hem bij de index geplaatst zo kunnen anderen hem ook gemakkelijk lezen.
Waar ergens, want ik zou ook graag een kalender hebben van de fun klasse
Gebruikersavatar
cyclonerick
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 12 nov 2004 10:55
Contacteer:

Bericht door cyclonerick »

ik wil mij graag eens meten met de anderen, maar heb geen licentie en ben bij geen bond noch club aangesloten.
wat mag ik mee doen en wat niet? (vb van op de mountainbike.be wedstrijdkalender).
zijn er voorwaarden? bvb doktersvoorschrift?
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

cyclonerick schreef:ik wil mij graag eens meten met de anderen, maar heb geen licentie en ben bij geen bond noch club aangesloten.
wat mag ik mee doen en wat niet? (vb van op de mountainbike.be wedstrijdkalender).
zijn er voorwaarden? bvb doktersvoorschrift?
Maak dan dat je geen belgisch kampioen word of je mag je trui niet dragen.

Licentie is normaal niet nodig in de funklasse.

Sommige organisties zeggen dat je een doktersvoorschrift moet hebben.
Maar dit controleren ze toch niet.
Gebruikersavatar
cyclonerick
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: vr 12 nov 2004 10:55
Contacteer:

Bericht door cyclonerick »

aha, ik wist niet dat het zo eenvoudig was.
bedankt.
en wat betreft dat belgisch kampioenschap...tja, eerlijk gezegd vind ik dat zelf geen schonen trui, die kan mij dus al gestolen worden :wink:
Whoops
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: do 20 mei 2004 20:55

Bericht door Whoops »

Nog een vraagje: als je een licentie (geen funklasse) aanvraagt kan je kiezen tussen: amateur of elite z.c. welke van de 2 moet je nemen?
Palmboy
Mountainbiker
Berichten: 489
Lid geworden op: za 06 aug 2005 11:05
Rijdt met: Stevens Haze ES (2011) + Scott Scale 35 (2008)

Bericht door Palmboy »

Daar is toch geen keuze tussen? Funklasse is een aparte categorie zoals elite z/c (wat dan eigenlijk de amateurs zijn).

Je moet gewoon het inschrijvingspapier invullen en eens langsgaan bij een sportdokter om je te laten onderzoeken en een papier te laten invullen.
Whoops
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: do 20 mei 2004 20:55

Bericht door Whoops »

Op de vergunningsaanvraag zie ik toch duidelijk een hokje elite z.c en een hokje amateur staan hoor.
Plaats reactie