hoe met wedstrijden beginnen ?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Speedbuster001
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 02 nov 2005 22:46
Rijdt met: B1, cunica

Bericht door Speedbuster001 »

Nee, geen zorgen maken is totaal niet zo uitbundig. Je mag kiezen welk truitje je aandoet, je mag zelfs naakt komen. Het is geen chono, je start allemaal samen en dan rijden maar. Het fijne weet ik er ook niet van. Wat ben ik eigenlijk aan het doen, een beetje concurentie voor mijn broer zoeken. :oops: :-) . Nee, het enigste wat je nodig hebt is gewoon vervoer na daar.
nielske
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 08 mei 2006 21:02
Rijdt met: trek 8500

Bericht door nielske »

en is het dan de laatste keer dat ik kan rijden dit seizoen in deze categorie? Hoe lang is zo'n wedstrijd dan ?






thx :-D
Speedbuster001
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 02 nov 2005 22:46
Rijdt met: B1, cunica

Bericht door Speedbuster001 »

Weet geen zo'n details hoor. Ja van die wedstrijden wel, als je er meer wilt rijden heb je denk ik een wielerboekje nodig of liscentie en moet je naar Wallonië of ander provincies. Je moet dit eens vragen aan Martini, hij kent hier veel van.
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Ik ben nu 17 jaar en heb de smaak van de mountainbike al een tijdje te pakken.
Nu zou ik dit jaar naast het trainen, ook eens graag deelnemen aan een wedstrijd in de funklasse.
Het is dus duidelijk dat ik een wielerboekje nodig heb, waar kan ik dit verkrijgen ? (Vlaams-Brabant)
Heb de site van de WBV al eens bekeken, maar deze vind ik toch redelijk onduidelijk.
Volgende week heb ik ook een inspanningstest, kan ik dit boekje daar laten invullen door de sportdokter ?
Als ik dat wielerboekje heb, wat moet ik er dan juist mee doen ?
En ben ik dan klaar om wedstrijden te gaan rijden in de funklasse ?
lagniau
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: za 24 dec 2005 23:56
Rijdt met: Scott Scale 60 Custom

Bericht door lagniau »

ikke ben 14 jaar en der hebben der al veel Volwassen mtb'ers gevraagt of ik geen wedstrijden rij dat ik zou mee kunnen zeggen ze mjah die wedstrijden ( zijn in Limburg, Ardennen, ... ik woon in Ninove dusja ) :S ik zou wel graag is een wedstrijd willen mee rijden en zien wat ik er van kan en daarnaa als ik het graag doe (ik denk van wel) een Club zoeken want ik fiets nu al 3/4x per week en ik rijd TT's tegen 25km/h gemiddeld zonder echt af te zien .. dusja :oops:
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Eerst en vooral: gebruik leestekens, want anders zijn je berichten echt onleesbaar.

Op die leeftijd een TT tegen 25 km/h gemiddeld rijden is behoorlijk goed.

Als je eens een wedstrijd wil rijden, dan ga je op zoek naar een 'open' of 'funklasse' wedstrijd, waarvoor je geen licentie nodig hebt.
Het werdstrijdseizoen is echter afgelopen (buiten de LMTB in Limburg), maar een overzicht van de wedstrijden vind je op volgende pagina: http://www.mountainbike.be/kalenders/we ... rijden.php

Let wel op voor funklasse wedstrijden van de wielerbond vlaanderen en de LMTB, want daarvoor heb je een wielerboekje nodig.
Gebruikersavatar
L3onardo
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 18:24
Rijdt met: Santa Cruz

Bericht door L3onardo »

Goede info hier, maar ik zit mij toch af te vragen hoe iemand die werkt in de week nog 15u kan trainen??? Dan is dat toch geen FUNKLASSE meer?

Nog enkele vragen dan maar:

Wat zijn de afstanden bij FUNKLASSE of MASTERS in wedstrijden?
Wordt er in rondjes gereden of is het één lang parcours?
Hoe wordt er gestart: eerst de FUNKLASSE of eerst andere groepen?

Ciao.
Gebruikersavatar
WIP
Mountainbiker
Berichten: 520
Lid geworden op: za 29 apr 2006 12:18
Rijdt met: SCOTT SPARK 910

Bericht door WIP »

Ik ben zelf fultime zelfstandig, (architect). Heb ook geen tijd om meer dan 2x per week te trainen.

Als je basis gelegd is kun je je gaan toeleggen op kracht en dergelijke.
15 uur per week trainen is enkel voor die die bij de eerste 20 willen eindigen (FUN 1), FUN 2 is duidelijk lager.

Ik rij voor de FUN en de ervaring mee, ik probeer voormijzelf telkens beter te doen.

Je moet duidelijk bepalen wat je ambities zijn, anders leven van uitkering en fultime fietsen. :roll:
Gebruikersavatar
WIP
Mountainbiker
Berichten: 520
Lid geworden op: za 29 apr 2006 12:18
Rijdt met: SCOTT SPARK 910

Bericht door WIP »

funklasse 5 ronden van ca. 5 à 6 km
duur ong. 1 uur
LMTB 10:15 start funklasse

meer info op www.LMTB.be
//Smalle\\
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 okt 2006 17:22
Rijdt met: Granville Pulse 2.0/Merida Matts Miami

Bericht door //Smalle\\ »

Ik ben net 18jaar en ben al een half jaar bezig met biken, ik zou graag eens een wedstrijd mee rijden om me eens te meten me de meer ervaren biker.
ik denk dat ik daar alleen maar kan van leren.

Ik heb hier nu alles al eens gelezen en zelf wat opgezocht maar ik weet nog altijd niet wa ik moet hebben daarvoor van licenties en medische papieren.

kan iemand me helpen?? :oops:
Plaats reactie