hoe met wedstrijden beginnen ?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Erik
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: do 03 apr 2003 10:59
Rijdt met: BMC Team Elite 01

hoe met wedstrijden beginnen ?

Bericht door Erik »

dankuwel Venus !!!!
Monza
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 15 feb 2005 11:06
Rijdt met: Bianchi

Bericht door Monza »

alvast bedankt voor de info allemaal.
Met trainen zit het alvast goed, elke dag een uur op de rollen + 5 dagen op 7 buiten bijtrainen. De nadruk van de wedstrijden die ik wil rijden is vooral op de weg; de 'kermiskoersen' zeg maar. als een dagvergunning daar mogelijk is, ben ik al heel blij :P dat zou het organisatisch voor mij wat vergemakkelijken. MTB is er vooral om de winter door te komen en op een redelijk plezante manier aan wedstrijden deelnemen, genre de Strandrace in Knokke, maar omdat er daar meer 'recreatieve' dan 'professionele' deelnemers zijn is deelnemen vrij éénvoudig. Mijn vraag was dus eerder op de ietwat 'professionelere' toestanden.
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

als ik het goed begrepen heb, kan je met de mountainbike-vergunning ook op de weg rijden in je categorie.

je hebt dan het voordeel dat je geen dagvergunning moet betalen (6 euro ??) en je bent verzekerd als je een vergunning hebt op je trainingen.

je moet dan maar uitmaken wat het voordeligste is.
Als je een 5 tal wedstrijden doet zit je volgens mij aan dezelfde prijs (als een externe verzekering afsluit)

als je bovendien nog een paar toertochten doet in de winter krijg je ook 1,5 euro op je inschrijving.
werner hermans
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 02 jan 2005 19:26
Rijdt met: Duratec sonix

Bericht door werner hermans »

Je kan met bijna elke vergunning zowel op de weg als met de moutainbike of aan een veldrit deelnemen in jou categorie met uitzondering van de funklasse-vergunning,deze is alleen voor de mtb-wedstrijden.
Monza
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 15 feb 2005 11:06
Rijdt met: Bianchi

Bericht door Monza »

Goed, ik heb zelf wat opzoekingswerk gedaan en kwam tot de volgende (en hopelijk juiste) conclusie; als ik , zonder licentie aan een wedstrijd wil deelnemen (in een truitje nr keuze) is dat voor de MTB de funklasse en op de weg de Klasse 18 met wedstrijden 1.18 (open) en 1.18 nu hoop ik dat de gemiddelde kermiskoers hier in de buurt onder die klasse valt.
Gebruikersavatar
Oteb
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 10 feb 2005 14:45
Rijdt met: Scott

Bericht door Oteb »

Ik ben 16 jaar, niet aangesloten bij een club, heb geen vergunning en heb nog nooit deelgenomen aan een wedstrijd en wil alleen maar meedoen aan mountainbike wedstrijden (dus geen weg en geen veldrijden..)
Aan welke wedstrijden mag ik allemaal deelnemen en in welke categorie moet ik starten?
Gebruikersavatar
Milan
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 15:26
Rijdt met: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

Bericht door Milan »

wel ik ga de houfalize marathon doen :D das alleen mtb en heel leuk :roll: !!!
itchy
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 08:15
Rijdt met: MBM

Bericht door itchy »

Als je naast MTB ook nog eens wilt veldrijden om niet stil te moeten zitten hartje winter, moet je dan je training aanpassen?
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

itchy schreef:Als je naast MTB ook nog eens wilt veldrijden om niet stil te moeten zitten hartje winter, moet je dan je training aanpassen?
Natuurlijk, want het mtb seizoen is vanaf maart-april tot ongeveer half oktober. In de winterperiode moet je de basis leggen voor dat al heel lange seizoen, wanneer je beslist om dan nog aan veldrijden te doen (uitermate intensief) dan moet je de rest van je trainingen aanpassen. Aan je basis werken wil zeggen: zelden of nooit boven je omslagpols gaan, heel wat anders dan die cx.
itchy
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 08:15
Rijdt met: MBM

Bericht door itchy »

Dus in het begin opt gemakt? maar soms ist toch goed van u ne keer te forceren???
Plaats reactie