23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door lowie »

Afbeelding
Ik val maar direct met het profiel van de 116 km in huis.

Alle info van de RDHF vind je terug op http://www.rdhf.be/nl/home-nl" onclick="window.open(this.href);return false;
en inschrijven kan hier : http://www.chronorace.be/web2/inscripti ... 883&lng=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Alles is nog niet up-to-date, maar dat gebeurt in de loop van de volgende dagen/weken.
Het parcours-plannetje dat momenteel op de site staat, is niet correct. Zoals het er staat is het mijn oorspronkelijk voorstel, maar in die 125 km werd nog wat knipwerk gedaan. Zodra de locaties van de bevoorradingen definitief vastliggen, komen de 3 plannetjes op de site.
De hoogtemeters worden nog gecheckt. Oorspronkelijk was het mijn bedoeling om vorig weekend de volledige afstand te doen, maar 35 cm sneeuw heeft daar anders over beslist. Het zal nog een poosje wachten worden !

grootste verandering dit jaar : het parcours
115 km :
- het eerste deel wordt opnieuw zwaarder, ongeveer zoals in 2011
- de noordelijke lus (die enkel voor de 115 km is) gaat met 13 km nieuw traject verder de Hoëgne-vallei in in de buurt van Sart en Solwaster >> pittig traject met lots of singletracks
- het snelle stuk over de bredere paden op de hoogvlakte van de Hoge Venen werd drastisch ingekort richting de vallei van de Bayehon
- de klim vanaf de steengroeve zit er opnieuw in
- het vernieuwde einde sinds 2012 : de eerste van 2 afdalingen (bikepark Ferme Libert) wordt eruit gehaald en de finish-downhill blijft erin

90 km :
- idem als de 115, behalve de noordelijke lus

65 km :
- het eerste deel wordt opnieuw langer en zwaarder, ongeveer zoals in 2011
- einde : na de trapjes richting kathedraal gaat het recht naar de finish - de afdaling van 2012 wordt eruit gehaald
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door GW »

Knap werk Lowie =D>

Kun je me vertellen welke die klim op 40km is? 8-[
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door lowie »

GW schreef:Knap werk Lowie =D>

Kun je me vertellen welke die klim op 40km is? 8-[
bekend in de regio ?
vanuit de Hoëgne-vallei, ergens tussen Royompré en Parfondbois, klim je naar de kam tussen de vallei van de ruisseau de Dison en de Hoëgne-vallei >> pittig ding, singletrack, schitterende klim
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door dirtyd »

lowie schreef:
GW schreef:Knap werk Lowie =D>

Kun je me vertellen welke die klim op 40km is? 8-[
bekend in de regio ?
vanuit de Hoëgne-vallei, ergens tussen Royompré en Parfondbois, klim je naar de kam tussen de vallei van de ruisseau de Dison en de Hoëgne-vallei >> pittig ding, singletrack, schitterende klim
Het zal afzien worden, maar ik kijk er al naar uit :bounce: en voor den aanloop een paar xl-lekes :wink:
Gebruikersavatar
skin
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 01 jan 2010 21:41
Rijdt met: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door skin »

lowie schreef:
GW schreef:Knap werk Lowie =D>

Kun je me vertellen welke die klim op 40km is? 8-[
bekend in de regio ?
vanuit de Hoëgne-vallei, ergens tussen Royompré en Parfondbois, klim je naar de kam tussen de vallei van de ruisseau de Dison en de Hoëgne-vallei >> pittig ding, singletrack, schitterende klim
lowie geen chrono dit jaar in spa de 3maart?
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door lowie »

skin schreef:lowie geen chrono dit jaar in spa de 3maart?
toch wel : http://www.o2bikers.com/agendaDetail.asp?eventID=5832" onclick="window.open(this.href);return false;
47 km en 1290 hms dus !
Kan ik aan iedereen trouwens aanbevelen, zeker voor degenen die voor de eerste keer naar de RDHF komen : deze chrono is al een pittig ding met knappe singletracks en deftige klimmen/afdalingen
Gebruikersavatar
skin
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 01 jan 2010 21:41
Rijdt met: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door skin »

lowie schreef:
skin schreef:lowie geen chrono dit jaar in spa de 3maart?
toch wel : http://www.o2bikers.com/agendaDetail.asp?eventID=5832" onclick="window.open(this.href);return false;
47 km en 1290 hms dus !
Kan ik aan iedereen trouwens aanbevelen, zeker voor degenen die voor de eerste keer naar de RDHF komen : deze chrono is al een pittig ding met knappe singletracks en deftige klimmen/afdalingen
ga je worsten kopen bij jerome dan volg ik je nie meer he :drunk:
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door vannoli »

vorig jaar nie kunnen rijden ,dees jaar weer paraat

zou graag eens de lange afstand, maar als de benen dat aankunen is wat anders
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Kijk er ook al naar uit, samen met Waimes eerste keer +70 km dat ik rij, kwestie van nieuwe uitdaging aan te gaan.
Al veel dingen gehoord, en doet me al watertanden, inschrijving is alvast in orde, is al een kwestie minder om me zorgen te maken.
De chrono is geen slecht idee als maatstaf voor enkele maanden later, of niet? Gaat wel nog een pak vorm schelen maar is anders geen slecht idee, eens nakijken :D
Gebruikersavatar
Dirty Daddy
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: di 27 mei 2008 18:58
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Dirty Daddy »

Ook ingeschreven (o) ...Wel de kleinste afstand :-$ ...Weet niet wat me te wachten staat en de week later is het de 24u van Westerlo [-o< ..Hopelijk valt dit goe mee en gaan we volgend jaar voor de langere afstand...alle begin is klein zullen we maar denken :-" [-o<
Plaats reactie