23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
!MtbMdf!
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 24 dec 2012 00:57

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door !MtbMdf! »

(o) niets dan lof voor die heren , respect
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Jeanke6 »

Zondag 23 juni 2013 door mijn ogen en benen. Ofwel RDHF day!

Ingeschreven voor de 90km onder Isabel Van De Voorde's motto ‘tmoe wijs blijven eeeh!’. Met het voorrecht om te mogen in de topbox had ik me voorgenomen om bij de start te proberen volgen met de ambitie om een top10 te rijden en binnen die top10 zo hoog mogelijk te eindigen. Bij de startklim voelde ik echter al dat m’n turbo kapot was en deed het een zware dag zou worden. Hopend op verbetering toch maar aangeklampt en aangepikt bij achtervolgend groepje. Aan de eerste bevoorrading reed ik rond de 10e plaats, maar echt veel verbetering was er niet merkbaar in de beentjes. Toen we de trage mannen van de 115km begonnen inhalen werd onze groep wat uit elkaar getrokken en kwam ik alleen te zitten. De moraal zakte toen ook en vanaf dan borg ik ook m’n hoop op een top10 op. Tempo rijden zonder te forceren en genieten was niet het motto. En genoten heb ik, zalige tracks, mooie uitzichten, een dag om niet te vergeten. Afgezien heb ik ook, regen, modder, +20% klims, het hoort er allemaal bij en samen zorgen ze er voor dat RDHF in mijn ogen de mooiste marathon van België is. Wat meer spuiters aan de bikewash en een douche of 10 extra en we kunnen spreken van een perfecte organisatie!

Uiteindelijk legde ik de 90km met z’n 2750 hm af in 5u37, goed voor een gemiddelde snelheid van 16 km/u, avg HR 157 ergens een max van 181, en een avg power van 192W als ik strava mag geloven.

Ondanks het al bij al rustige tempo dat ik vanaf km 30 oppikte, ondanks ze stops om m’n zakkend zadel weer op te krikken en ondanks de gezellige babbel met Eric Engelen onderweg bleek dit toch nog goed te zijn voor een 19e plaats scratch en 10e MA1. Al bij al niet slecht, maar ik ging vooral naar huis met een goed gevoel vanwege het oh zo mooie parcours dat we hier voorgeschoteld kregen. Belachelijk zware klims, technische wortelstrokken, snelle afdalingen, technische afdalingen en om af te sluiten nog een stukje downhill piste om duimen en vingers van af te likken. Zo mogen alle marathons zijn van mij!

Bedankt organisatie voor het toffe parcours, bedankt Viki Bockstal voor de bevoorrading, bedankt Hans Vankerckhoven voor het transport en de compagnie op weg naar Malmedy en terug, bedankt Olivier Béart voor de mooie foto, bedankt Eric Engelen om me op sleeptouw te nemen toen ik het zwaar had, bedankt Van Den Bulke Ken en Michiel Van Aelbroeck voor het korte klapke en de aanmoedigingen (proficiat met jullie resultaat en respect!) onderweg en bedankt midges voor de tientallen beten! Een dag na de feiten krab ik mezelf helemaal aan flarden van de jeuk, maar dat nemen we er graag bij!

De ruwe data staan hier http://app.strava.com/activities/62406660
M'n kont werd droog gehouden door een Endura Spray short (aanrader!) en ondanks de modder en het water hielden m'n handen perfecte grip op het stuur dankzij GripGrap. Goede uitrusting is cruciaal, bedankt aan zij die daar voor zorgen!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Jeanke6 schreef:JEUK!!!

#-o :-k #-o :-k #-o :-k #-o :-k
²

ik heb er nog last van, gisteravond is dit echt erger geworden, ik wou al vandaag naar dokter gaan voor bloed/allergie test en begon me al af te vragen van wat dit kon zijn qua allergie...

is het niet zo dat er normaal meer foto's genomen worden?
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Phille81 »

Als er iemand is die zijn rit gefilmd heeft met een GoPro of een andere sport-camera : wil hij of zij mij eens contacteren via PB aub ?

alvast bedankt !
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Zotte Marre »

Voor de mensen met jeuk, insmeren met een zalf op basis van Calendula! Na een paar keer zal alle jeuk weg zijn !
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Zotte Marre schreef:Voor de mensen met jeuk, insmeren met een zalf op basis van Calendula! Na een paar keer zal alle jeuk weg zijn !
is dat iets neutraal, of kan dat specialeke zijn voor te combineren met andere geneesmiddelen?

van wa is die jeuk soms?
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door scelter »

Funny van die Jeuk, ik herinner me die editie van een paar jaar terug nog toen ik ook vol stond. 1 Van de bevoorradingen was toen boven op de hoge venen en daar wemelde het toen van die kleine rotbeestjes. Nog een week plezier van gehad toen :p
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Zotte Marre »

BerggeitCasualFietser schreef:
Zotte Marre schreef:Voor de mensen met jeuk, insmeren met een zalf op basis van Calendula! Na een paar keer zal alle jeuk weg zijn !
is dat iets neutraal, of kan dat specialeke zijn voor te combineren met andere geneesmiddelen?

van wa is die jeuk soms?
De jeuk komt van kleine mugjes. Zoals de kleine "midges" in schotland, piepklein & venijnig.
Calendula is een plant, onschuldige zalf, enkel uitwendig hé!
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door BelAir_500 »

woaw meer dan 13h op ne vélo!!! chapeau aan die mannen..tot 22h


@ Lowie hoe weten jullie dat iedereen goed en wel toegekomen is ?

ik ben bvb zwaar te val gekomen en lag daar 5min en niemand die stopte :(
twas wel in steile afdaling dus moeilijk om te stoppen maar toch
voor zelfde geld lag ik daar nog héhé

Ik had bvb langs de weg kunnen terug komen en gewoon naar huis zonder langs
de aankomst te passeren, dan weten jullie toch niet dat ik al weg ben en dat ik misschien nog in de bos lig?

Grtz
Gebruikersavatar
CBo
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 21:48
Rijdt met: Pilot

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door CBo »

BelAir_500 schreef:woaw meer dan 13h op ne vélo!!! chapeau aan die mannen..tot 22h


@ Lowie hoe weten jullie dat iedereen goed en wel toegekomen is ?

ik ben bvb zwaar te val gekomen en lag daar 5min en niemand die stopte :(
twas wel in steile afdaling dus moeilijk om te stoppen maar toch
voor zelfde geld lag ik daar nog héhé

Ik had bvb langs de weg kunnen terug komen en gewoon naar huis zonder langs
de aankomst te passeren, dan weten jullie toch niet dat ik al weg ben en dat ik misschien nog in de bos lig?

Grtz

Zware afdaling of niet, even vragen aan diegene dat op zijn bakkes gegaan is, of alles goed gaat met hem is voor mij een standaard. Bijna altijd zeggen ze jaja en rijd ik door. Maar als ze "Aaaaa, nee, help" of soortgelijke roepen stop ik. De medemens heeft absolute voorrang op de chrono ;)
Plaats reactie