23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door rombaft »

men voorspelt, afhankelijk van de verschillende websites tussen de 1-3mm regen, da's gewoon peanuts !
dat er hier en daar een streep modder zal liggen is onoverkomelijk, maar zowiezo , in de Ardennen is het nooit baggeren als in de Vlaanders, de ondergrond is anders. Zal je fiets vuil zijn, ja...
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Zotte Marre »

rombaft schreef:men voorspelt, afhankelijk van de verschillende websites tussen de 1-3mm regen, da's gewoon peanuts !
dat er hier en daar een streep modder zal liggen is onoverkomelijk, maar zowiezo , in de Ardennen is het nooit baggeren als in de Vlaanders, de ondergrond is anders. Zal je fiets vuil zijn, ja...
+25 ! 1-3 mm is idd juist genoeg om het stof te doen liggen. (In Vlaanderen is er ondertussen wel meer gevallen, en dan nog, want de ondergrond is heel droog, dus kan het veel water verwerken.

Trouwens, de weersvoorspellingen zijn altijd pessimistisch en ik heb ze alleen nog maar "juist" geweten vorig jaar ! Zo'n edities, doen alles vergeten, dus 't gaat best meevallen dit jaar. (Mss toch een Raven steken, :lol: )

Malmedy is hard ! Get used to it :wink:
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door BerggeitCasualFietser »

lowie schreef:
BerggeitCasualFietser schreef: btw heb gezien dat er tenue wordt aangeboden aan leuke prijs, kan deze evt gereserveerd worden, of na het uitrijden afgehaald worden?
die is dus enkel te koop tijdens de inschrijvingsuren, maar je kan hem bij mij (info-tent) in bewaring geven tot na de wedstrijd
dus voor de start ;) kan je evt betalen met bankkaart daar?

kga em eerst eens bezien, maar ziet er wel leuk uit. alvast merci, dan zie ik je ook eens.

qua weer zie ik het wel, t zal geen Ardennes Trophy worden zeker, de voorbije weken is er niet super veel gevallen dus geen baggeren normaal en soit, moet wel lukken zeker, is ook mijn eerste keer maar heb die afstand al paar keer gedaan in Ardennen dus kzal wel finishen :D
T enige wat ik nog ff moet bekijken ivm de modder zijn de remmen, modder is toch altijd meer slijtage e
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Phille81 »

BerggeitCasualFietser schreef:T enige wat ik nog ff moet bekijken ivm de modder zijn de remmen, modder is toch altijd meer slijtage e
Inderdaad, best neem je een paar reserveblokjes mee voor als het nodig mocht zijn.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Phille81 schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:T enige wat ik nog ff moet bekijken ivm de modder zijn de remmen, modder is toch altijd meer slijtage e
Inderdaad, best neem je een paar reserveblokjes mee voor als het nodig mocht zijn.

Dan moet ik eerst nog te weten komen hoe je die vervangt :oops: , schijfremmen, en je moet dat er in en uitpeuteren bij mij. Zoals mijn technische kwaliteiten op dat vlak zijn :-?
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Jeanke6 »

R1ALAIN schreef:Allee, kmag starten in box A bij de 90 km.
Daarjuist weerbericht bekeken en dat ziet er redelijk nat en fris uit
Allee, dan zal ik u voor u de sprint op de startklim aantrekken vanuit de top box. Benieuwd wat die start zal geven #-o
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door el gordo »

BerggeitCasualFietser schreef:
Phille81 schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:T enige wat ik nog ff moet bekijken ivm de modder zijn de remmen, modder is toch altijd meer slijtage e
Inderdaad, best neem je een paar reserveblokjes mee voor als het nodig mocht zijn.

Dan moet ik eerst nog te weten komen hoe je die vervangt :oops: , schijfremmen, en je moet dat er in en uitpeuteren bij mij. Zoals mijn technische kwaliteiten op dat vlak zijn :-?
Desnoods snel even vragen aan je LBS als je remblokjes gaat halen.
Op zich is dit niet moeilijk hoor, eens je het ooit hebt gedaan blijft dit in je vingers zitten.
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Kristof Huyck »

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... imburgLuik

Aangezien de plaatsen die ze daar opnoemen in Luik net boven het natuurgebied van de Hoge Venen liggen, dan ziet er niet zo goed uit :roll:
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Jeanke6 »

Kristof Huyck schreef:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... imburgLuik

Aangezien de plaatsen die ze daar opnoemen in Luik net boven het natuurgebied van de Hoge Venen liggen, dan ziet er niet zo goed uit :roll:
Was blijkbaar heel plaatselijk, dus zou ook kunnen meevallen. Vandaag of morgen zullen er wel wat mensen die daar al zijn updates plaatsen zeker?
Gebruikersavatar
Flashy
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: za 13 sep 2008 14:29
Rijdt met: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Flashy »

Jeanke6 schreef:
Kristof Huyck schreef:http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... imburgLuik

Aangezien de plaatsen die ze daar opnoemen in Luik net boven het natuurgebied van de Hoge Venen liggen, dan ziet er niet zo goed uit :roll:
Was blijkbaar heel plaatselijk, dus zou ook kunnen meevallen. Vandaag of morgen zullen er wel wat mensen die daar al zijn updates plaatsen zeker?
Je kan er echt niet op rekenen hoor. We zulle het wel zien aan de start [-o<

De avond voor de Ardenne Trophy was het kurkdroog . Had dan mijn nr afgehaald en er was daar al een wedstrijd van de jonge gasten geweest die dag ( Fietsen waren zelfs niet vuil )
Dag (ochtend) van de Trophy zelf was het baggeren dat het geen naam had :-?
Plaats reactie