23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Supernaut »

!MtbMdf! schreef:
Dus mannen om geen ongevallen tegen te komen #-o , graag wat tips.

Thanks
uw gezond verstand gebruiken en wa voorzichtig zijn .
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door R1ALAIN »

Mijn keuze is alvast gemaakt voor mijn Niner met vaste vork:
Vooraan: Nobby Nick 2,35", TLR, snakeskin, pacestar op 1,8 bar
Achteraan: Racing Ralph 2,25", TLR, snakeskin, pacestar op 1,8 bar
Tijdens de rit kan ik à la limite nog wat enkele milibars zachter zetten, but that will be it.
Ik neem 1 reserveband mee, GSM, minipomp en minitool.
Samen goed voor een totaalgewicht van 80 kg.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Over de discussies van de banden neem ik niet deel, te weinig kennis van, bij mij is het NN en daar voel ik me goed bij, zoals Lowie en anderen zeggen, laat die wedstrijdrijders het maar bediscussiëren met elkaar, uiteindelijk als je je verstand gebruikt ga je meer tijdswinst boeken door niet te vallen, dan een vals veiligheidsgevoel hebben door een bepaalde band te leggen, niet?
En voor mezelf kan ik me niet motiveren voor enerzijds verschillende banden soorten in huis te halen/hebben en die elk weekend liggen switchen.

Maar wat ik wel wou vragen, heb dit jaar twee keer kapotte buitenband gehad, binnen heb ik wel altijd bij, pompje ed. Maar hoevelen hier nemen een buitenband mee, evt van die vouwbanden die je wel handig kan opbergen. (maar waar ik minder goeie ervaringen mee heb qua stevigheid).
Denk een regenvestje kan ook wel handig zijn, zondag, als je dan nog zo'n band mee dient te nemen en het resterende zakje gebruikt voor extra voeding, zit ge idd wel al goed geladen he :-?
Gebruikersavatar
Rode Kogel
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 08:21
Rijdt met: Scott 29 pro

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Rode Kogel »

Ik neem geen buitenband mee. Wel stukje van een binnen/buitenband dat ik heb afgesneden, een 5 cm en rond zadelpen doe ik duc tape. Als de buitenband scheurt dan kan ik de scheur dichten met de rubberen 'lap' en de duc tape om vast te kleven.
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Japie carbon »

Een buitenand is bij nood ook wel te repareren door er bv een blikje of een stikje van een pet fles in te doen. Ik neem er dus nooit 1 mee. Dan is het hek van de dam, dan kan je wel een complete reserve fiets mee gaan nemen. Want alles kan stuk gaan.
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door Zotte Marre »

Banden moet ge zelf ondervinden, en soms ook eens iets durven "proberen".

Sinds ik in de zeiknatte editie van vorig jaar aan de start stond met vooraan (!) een Racing Ralph 2.35 (29") 1,2 bar ong, met niner vork, en toen nooit in de problemen gekomen (omwille van de band), is die RaRa er nog niet afgeweest. All weather favorite voor Ardennen !!!

Maar doe gewoon waar ge u goed bij voelt ! Een NN zal inderdaad geen plaats in 't klassement kosten ;-)
'T groot mes
Mountainbiker
Berichten: 263
Lid geworden op: di 10 apr 2007 08:12
Rijdt met: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door 'T groot mes »

BerggeitCasualFietser schreef:Over de discussies van de banden neem ik niet deel, te weinig kennis van, bij mij is het NN en daar voel ik me goed bij, zoals Lowie en anderen zeggen, laat die wedstrijdrijders het maar bediscussiëren met elkaar, uiteindelijk als je je verstand gebruikt ga je meer tijdswinst boeken door niet te vallen, dan een vals veiligheidsgevoel hebben door een bepaalde band te leggen, niet?
En voor mezelf kan ik me niet motiveren voor enerzijds verschillende banden soorten in huis te halen/hebben en die elk weekend liggen switchen.

Maar wat ik wel wou vragen, heb dit jaar twee keer kapotte buitenband gehad, binnen heb ik wel altijd bij, pompje ed. Maar hoevelen hier nemen een buitenband mee, evt van die vouwbanden die je wel handig kan opbergen. (maar waar ik minder goeie ervaringen mee heb qua stevigheid).
Denk een regenvestje kan ook wel handig zijn, zondag, als je dan nog zo'n band mee dient te nemen en het resterende zakje gebruikt voor extra voeding, zit ge idd wel al goed geladen he :-?
Vouwbanden minder stevig? integendeel die zijn net veel steviger deze hebben (meestal) een hoger TPI waarde dus een veel hogere weefsel densiteit.
BelAir_500
Mountainbiker
Berichten: 1142
Lid geworden op: za 02 dec 2006 21:31
Rijdt met: Scott scale 910 2013
Contacteer:

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door BelAir_500 »

graag een dagelijks uitgebreid rapport over het weer en de regen ter plaatsen ;-) dankU
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door BerggeitCasualFietser »

'T groot mes schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:Over de discussies van de banden neem ik niet deel, te weinig kennis van, bij mij is het NN en daar voel ik me goed bij, zoals Lowie en anderen zeggen, laat die wedstrijdrijders het maar bediscussiëren met elkaar, uiteindelijk als je je verstand gebruikt ga je meer tijdswinst boeken door niet te vallen, dan een vals veiligheidsgevoel hebben door een bepaalde band te leggen, niet?
En voor mezelf kan ik me niet motiveren voor enerzijds verschillende banden soorten in huis te halen/hebben en die elk weekend liggen switchen.

Maar wat ik wel wou vragen, heb dit jaar twee keer kapotte buitenband gehad, binnen heb ik wel altijd bij, pompje ed. Maar hoevelen hier nemen een buitenband mee, evt van die vouwbanden die je wel handig kan opbergen. (maar waar ik minder goeie ervaringen mee heb qua stevigheid).
Denk een regenvestje kan ook wel handig zijn, zondag, als je dan nog zo'n band mee dient te nemen en het resterende zakje gebruikt voor extra voeding, zit ge idd wel al goed geladen he :-?
Vouwbanden minder stevig? integendeel die zijn net veel steviger deze hebben (meestal) een hoger TPI waarde dus een veel hogere weefsel densiteit.
das waar ik ervaring mee heb, en wil dat niet op die vouwband steken, maar die stenen die de echte schuldige waren kan ik niet meer terugvinden om ze aan te klagen ;) ik veralgemeen niet, laat dit duidelijk zijn.

Het hek is idd van de dam als je vanalles gaat meenemen, ben er ook gee fan van, is extra gewicht, maar wou t maar even vragen. Maar wat mezelf betreft, heb ik dan liever een vouwband extra zitten, dan een stukje plastic, tape of stukje buitenband, aangezien mijn technisch inzicht zowel op vlak van biken als van reparatie minder geniaal is....
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Bericht door lowie »

'T groot mes schreef: Vouwbanden minder stevig?
Ik was nog vergeten te vermelden dat ik uiteraard met Protection-banden rij !
Plaats reactie