ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
bikerboy16
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 28 dec 2009 17:26

Re: ATB Cross

Bericht door bikerboy16 »

Leuke singletracks en klimmetjes in Beverlo. Was een snelle cross, maar toch voldoende variatie door de meerdere keren de heuvel op te gaan en kort te draaien. Spijtig genoeg geen rockgarden zoals in Hapert... Zelf gemaakte hindernissen is altijd mooi voor een Atb-cross, maar is niet nodig natuurlijk. :)
De versmallingen aan de finish was aanpassen, omdat er vorig jaar nog gestreden kon worden in een sprint. Maar dit maakt het tellen natuurlijk alleen maar moeilijker.

Mooie cross, leuke sfeer, en MOOIE PRIJZEN! :-D Top zondag!
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: ATB Cross

Bericht door kenneth »

Deze zondag kom ik af naar Overpelt voor mijn eerst ATB cross. Wat kan ik verwachten van het parcour? Goed te doen met vaste vork?
Gebruikersavatar
Numberz
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 12:41
Rijdt met: Flyxii FR-217

Re: ATB Cross

Bericht door Numberz »

Het parcours in Overpelt is vrij vlak. Start en finish zijn op een grasveld, gevolgd door wat single tracks.
Achteraan 1 heel lang recht stuk op iet of wat los zand en daarna terug het bos in voor het leukste deel single track met een paar korte klimmetjes en wat draaien en keren.
Ik zou de vaste vork zeker laten zitten.
?
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 06 okt 2009 15:16
Rijdt met: scott

Re: ATB Cross

Bericht door ? »

Ben van de organisatie en vaste vork is geen probleem, parcours is hier en daar weer wat veranderd t.o.v vorig jaar maar start en finish zijn nog steeds dzelfde op de weide
Grtz
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: ATB Cross

Bericht door Restyle »

Is er de mogelijkheid om het parcours al eens te verkennen?
Davester
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 10 sep 2013 21:34
Rijdt met: Trek elite 9.8

Re: ATB Cross

Bericht door Davester »

Startpositie deel 2

Vanaf de wedstrijd in Kessel zal er weer een nieuwe rangschikking zijn. Ook zal er de eerste 2 wedstrijden opnieuw volgens startnummer gestart worden.
Maakt dus niet uit dat je in deel 1 tegen het einde een degelijke startpositie hebt.
Ik ben er geen voorstander van!
pet
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 10 aug 2014 19:20

Re: ATB Cross

Bericht door pet »

Davester schreef:Startpositie deel 2

Vanaf de wedstrijd in Kessel zal er weer een nieuwe rangschikking zijn. Ook zal er de eerste 2 wedstrijden opnieuw volgens startnummer gestart worden.
Maakt dus niet uit dat je in deel 1 tegen het einde een degelijke startpositie hebt.
Ik ben er geen voorstander van!
Ben het met u eens.
Hier door weeral gevaarlijke situatie's aan de start.
Want wederom zit niemand op zijn juiste plaats met snelheids verschillen tot gevolg.
Gebruikersavatar
Numberz
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 12:41
Rijdt met: Flyxii FR-217

Re: ATB Cross

Bericht door Numberz »

Ik ben het er ook niet mee eens, hoewel het dit keer wel in mijn voordeel is. Wegens materiaal pech in Beverlo 60 strafpunten ontvangen.
Ook die 2 startboxen zijn regelrechte competitievervalsing. Als je door pech in die 2de box beland, dan kan je het schudden voor de volgende wedstrijden. Dit was zeker het geval op een parcours als Reusel!

Ik vind dat het reglement van ATB cross onnodig moeilijk wordt gemaakt door al deze regeltjes. Als er iemand klaagt, dan wordt het reglement aangepast, maar dit lijkt me niet correct.
Waarom niet gewoon zoals in alle andere MTB klassementen, startpositie volgens klassement na de 1ste wedstrijd? En de 1ste wedstrijd wordt er gestart volgens klassement van vorig jaar.
Dat er met 50 man of meer moet gestart worden, vind ik geen probleem. Dat er stilstanden van komen na de 1ste bocht, dat klopt. Maar liever dat dan 30sec na de rest moeten vertrekken.
En als je vooraan start heb je hier ook geen last van ;-)
Davester
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 10 sep 2013 21:34
Rijdt met: Trek elite 9.8

Re: ATB Cross

Bericht door Davester »

Idd, weer gevaarlijke situaties!
Plus, nadeel voor iedereen die in deel 1 achteraan moest starten, alle wedstrijden gereden heeft en tegen het einde van deel 1 een betere startplaats heeft. In deel 2 moet deze weer achteraan starten. Dan liever gewoon de eerste 4 wedstrijden om de startplaats te bepalen en pas vanaf wedstrijd 5 laten meetellen voor het kampioenschap.
Gebruikersavatar
kenneth
Mountainbiker
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 23 mei 2007 19:30
Rijdt met: Canyon Nerve AL 29 9.9SL

Re: ATB Cross

Bericht door kenneth »

Iemand een idee of er ergens foto's online staan van in overpelt?
Plaats reactie