ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: ATB Cross

Bericht door zwolle »

even ter verduidelijking:



Die bonden zijn alleen belangrijk voor de organisatoren om te weten waar en aan welke voorwaarden zij (vrijwillig) het beste een verzekering afsluiten.
Alle wedstrijden moeten een polis burgerlijke aansprakelijkheid afsluiten. De bekende BA polis evenementen. Deze polis kunnen de organisatoren overal afsluiten maar hierbij zijn de rijders nooit verzekerd. Organisatoren die de rijders willen verzekeren kunnen dit alleen via een sportfederatie. De belangrijkste sportfederaties waarbij de clubs een verzekering voor alle rijders kunnen afsluiten zijn VWB, Sporta, Vlaamse Wielrijdersbond. Vorig jaar zijn er wedstrijden georganiseerd waar de rijders verzekerd waren via VWB en Sporta maar nog niet via de Wielerbond Vlaanderen. Vanaf volgend jaar zal dit wel kunnen. Voor de deelnemers zelf zal dit weinig veranderen. Ze zullen het waarschijnlijk niet eens merken.
Door de overeenkomst met Wielerbond Vlaanderen mogen vanaf nu ook de rijders van Wielerbond Vlaanderen bij ons komen rijden. Ook hier zal je weinig verschil zien omdat de echte elite nooit zullen komen voor een bosje bloemen. Al de andere categorieën naast de Elite mochten nu al komen en daar zijn er ook niet veel van geweest. Het is mogelijk dat hier of daar een enkele elite rijder komt rijden omdat die de inrichter kent en daarom hem een plezier wil doen. Ook dan zal hij over een jaarnummer moeten beschikken of hij moet in een open klasse deelnemen.

Samengevat: Iedereen maakt zich zorgen om niets. Er zal weinig veranderen.
Beter nog. Mogelijk kunnen we in samen met alle Nederlandse wedstrijden opnieuw een jeugdkampioenschap oprichten maar dat laat ik over aan Dimi. Hapert heeft alvast interesse.


Nog een prettig oudjaar en een gezond nieuwjaar.

Groeten,
Marc.


voila ik denk dat hierbij veel is opgeheldert en dat on,gerust zijn geen zin heeft :-D :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: ATB Cross

Bericht door Reflex »

Ik zou er nog niet zo zeker van zijn dat er geen enkele elite rijder komt. Je zag vorig jaar al enkele elite rijders meedoen in de open klasse bij gebrek aan wedstrijden. Met het magere wedstrijdseizoen die de bonden in Belgie op touwen zet zie ik dus wel degelijk een redelijk aantal elite rijders meedoen om wedstrijdritme op te doen. Of dit een slechte zaak is dat betwijfel ik. Uiteindelijk zullen deze op een enkeling na die straks al een jaarnummer zal aanvragen in de open klasse komen en hebben de echte ATBcrossers er dus geen last van.

Andersom zie ik voor de elite rijders en de Belgische MTB sport er wel degelijk brood in. Als je bedenkt hoeveel XC mtbers er het afgelopen jaar gedacht hebben aan de overstap naar de weg of naar de cyclocross vanwege het gebrek aan wedstrijden kun je het enkel maar toejuichen dat ze hier aan mee mogen doen.

Toch kan ik niet snappen dat de bonden niet zelf zo iets als ATBcross kunnen opzetten. Door de grootste aanpak die ze nu willen is het voor een organisator te duur geworden om een elite wedstrijd te organiseren.
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: ATB Cross

Bericht door need for speed »

Reflex schreef:Ik zou er nog niet zo zeker van zijn dat er geen enkele elite rijder komt. Je zag vorig jaar al enkele elite rijders meedoen in de open klasse bij gebrek aan wedstrijden. Met het magere wedstrijdseizoen die de bonden in Belgie op touwen zet zie ik dus wel degelijk een redelijk aantal elite rijders meedoen om wedstrijdritme op te doen. Of dit een slechte zaak is dat betwijfel ik. Uiteindelijk zullen deze op een enkeling na die straks al een jaarnummer zal aanvragen in de open klasse komen en hebben de echte ATBcrossers er dus geen last van.

Andersom zie ik voor de elite rijders en de Belgische MTB sport er wel degelijk brood in. Als je bedenkt hoeveel XC mtbers er het afgelopen jaar gedacht hebben aan de overstap naar de weg of naar de cyclocross vanwege het gebrek aan wedstrijden kun je het enkel maar toejuichen dat ze hier aan mee mogen doen.

Toch kan ik niet snappen dat de bonden niet zelf zo iets als ATBcross kunnen opzetten. Door de grootste aanpak die ze nu willen is het voor een organisator te duur geworden om een elite wedstrijd te organiseren.

ik hoop voor de xc rijders dat ze hier aan de atb en aan de cup5 deelnemen dan is voor elk wat wils
door te fietsen vinden we talent
Fotopatch
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 23 dec 2012 22:38

Re: ATB Cross

Bericht door Fotopatch »

Vanaf nu kan je alle informatie , verslagen en foto's van de ATB-Cross vinden op de website : http://www.start-box.be/atbcross" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier hebben we ook u voor nodig voor intervieuws , verslagen enz .
DOXX
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 10:29
Rijdt met: SCOTT scale RC900 pro 2020, BH Lynx race EVO 2020

Re: ATB Cross

Bericht door DOXX »

hey,

ik zoek nog een team voor ATB-cross seizoen 2014
in seizoen 2013 reed ik in de A-klasse met startnummer 3

laat maar iets weten via pb
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

Vandaag eindelijk met 6 weken vertraging door diverse omstandigheden men eerste training eens gaan doen na een half jaar niets meer gereden te hebben. Echter na 12km wast al einde verhaal want pressfit lager kreeg ineens kuren met als gevolg dat ik er toch nog een aangename wandeltocht erop heb zitten doorheen de Averboodse bossen :-D

Ik ben is benieuwd in hoeverre ik nog iet of wat fit geraak over een 50tal dagen want veel trainen gaat er niet inzitten vrees ik :)
Gebruikersavatar
Katspeed
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: za 05 nov 2005 22:47
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: ATB Cross

Bericht door Katspeed »

Dimme schreef:Vandaag eindelijk met 6 weken vertraging door diverse omstandigheden men eerste training eens gaan doen na een half jaar niets meer gereden te hebben. Echter na 12km wast al einde verhaal want pressfit lager kreeg ineens kuren met als gevolg dat ik er toch nog een aangename wandeltocht erop heb zitten doorheen de Averboodse bossen :-D

Ik ben is benieuwd in hoeverre ik nog iet of wat fit geraak over een 50tal dagen want veel trainen gaat er niet inzitten vrees ik :)
Die lager laten maken duurt 1 dag. Daarna kunt ge nog 49 keer gaan trainen. 't zou in orde moeten komen. :-D
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

Ik heb het geluk er nog 3 andere staan te hebben, daar nie van, maar wou persé met den deze is wa km's bollen om te zien of ik dieje nog wat moet bijregelen want men zithouding is volgens mij toch niet echt optimaal. Had dieje al anderhalf jaar staan en amper km's mee gereden dus het werd eens tijd dat dieje van stal werd gehaald. Wel gemerkt dat het een supersnel fietske is en bijna evengoed reageert als mijne 26".

Ma ik wil voor midden maart zoveel mogelijk in de bos gebold hebben. Over een goei maand steekt dat daar weer vol teken en na de miserie van de afgelopen 2 jaar blijf ik daar dan liever uit, behalve als het echt nodig is (atb cross) :lol:

Trouwens net menne kalender er eens bijgehaald... kan nog 14 x 1,5u gaan trainen in die 50 dagen :) Da moet te doen zijn :-D
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: ATB Cross

Bericht door dago »

jawadde 475 inschrijvingen in 1 week! ik ben curieus wat da gaat geven =P~
DOXX
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 10:29
Rijdt met: SCOTT scale RC900 pro 2020, BH Lynx race EVO 2020

Re: ATB Cross

Bericht door DOXX »

DOXX schreef:hey,

ik zoek nog een team voor ATB-cross seizoen 2014
in seizoen 2013 reed ik in de A-klasse met startnummer 3

laat maar iets weten via pb

gevonden : GEBO cycling team :-D
Plaats reactie