ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: ATB Cross

Bericht door Reflex »

Ik zit zwaar te twijfelen of ik dan nog ga rijden. Het is nu al veel te druk. Laat staan met nog een 100 man erbij.
Gebruikersavatar
kristof gilis
Mountainbiker
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 04 okt 2010 20:21
Rijdt met: BMC FS01 29 XX1

Re: ATB Cross

Bericht door kristof gilis »

Reflex schreef:Ik zit zwaar te twijfelen of ik dan nog ga rijden. Het is nu al veel te druk. Laat staan met nog een 100 man erbij.
denk dat het een beetje uit zijn voegen aan het barsten is.......
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: ATB Cross

Bericht door Restyle »

kristof gilis schreef:
Reflex schreef:Ik zit zwaar te twijfelen of ik dan nog ga rijden. Het is nu al veel te druk. Laat staan met nog een 100 man erbij.
denk dat het een beetje uit zijn voegen aan het barsten is.......
Ik denk net van niet, ze zijn goed bezig met het aantal nieuwkomers in de koers te laten groeien, wat belangrijk is voor de organisatoren van de wedstrijden en voor het voort bestaan van de koers.

Ze gaan gewoon wat organisatorische aanpassingen moeten doen om alles mooi draaiend te kunnen houden. Ik heb het afgelopen seizoen eigenlijk alle wedstrijden redelijk vlot kunnen afwerken, nooit grote problemen opgemerkt. Nieuwe renners moeten er rekening mee houden dat als ze van achter moeten starten er wat file kan zijn.

Ik denk daarom ook dat een extra F groep niet slecht gaat zijn, ook omdat dat weer wat meer kans geeft aan iedereen om in een poule te rijden waar ze in thuis horen.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: ATB Cross

Bericht door Reflex »

Als jij een XC wedstrijd met meer dan 70 man normaal vind dan is er inderdaad niks aan de hand. Maar wat mij betreft is dat een beetje te veel van het goede.
Scott driver
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 20:49
Rijdt met: Scott scale 950 , GT Zaskar Team

Re: ATB Cross

Bericht door Scott driver »

de wedstrijden met meer dan 70 starters kan je op uw één hand tellen. Als je regelmatig aanwezig bent krijg je automatisch een goede start positie. Heb zelf ook in geen enkele wedstrijd last gehad van een groot start peloton. Er is werk gemaakt om meerdere brede inhaalstukken te voorzien. Je moet natuurlijk goed genoeg zijn om deze te benutten...
Gebruikersavatar
Numberz
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 12:41
Rijdt met: Flyxii FR-217

Re: ATB Cross

Bericht door Numberz »

Het hangt er ook veel vanaf in welke reeks je rijdt. Ikzelf rij bij de B-reeks, waar dat heel goed meevalt. De A's hebben elke week vrij weinig vertrekkers naar mijn mening. C en D reeks daarentegen vrij veel
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: ATB Cross

Bericht door Restyle »

Ik rij zelf in de D ben eerste wedstrijd achter aan moeten starten maar ik was al blij dat ik veel volk kon inhalen en er een leuke wedstrijd van kon maken, na een paar wedstrijden mocht ik wat beter starten. Kheb het nooit erg gevonden als nieuwkomer dat er zo veel volk mee rijd, daarom is het ook goed dat gele nummers voorrang krijgen.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: ATB Cross

Bericht door Reflex »

Scott driver schreef:de wedstrijden met meer dan 70 starters kan je op uw één hand tellen. Als je regelmatig aanwezig bent krijg je automatisch een goede start positie. Heb zelf ook in geen enkele wedstrijd last gehad van een groot start peloton. Er is werk gemaakt om meerdere brede inhaalstukken te voorzien. Je moet natuurlijk goed genoeg zijn om deze te benutten...
Niet iedereen kan iedere week meedoen he. De wedstrijden hebben niet allemaal inhaal mogelijkheden. Op sommige wedstrijden heb je lange singletracs waar je niet kan inhalen. In de eerste wedstrijd vorig jaar bijna in de hekken worden gereden om daarna de gehele wedstrijd in te proberen halen op de inhaalstukken. Met zoveel man is de startpositie enorm belangrijk en ben je dus verplicht om iedere wedstrijd te rijden. Als er volgend jaar nog 100 meer mogen meedoen zullen de wedstrijden van minder dan 70man op 1 hand te tellen zijn.dat jij er geen last van hebt wil zeggen dat je of vooraan staat of in de a of b serie zit. Ik hoorde toch genoeg klachten dit jaar.
Gebruikersavatar
Scott biker
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 18 jan 2008 18:50
Rijdt met: Scott 900SL, Scott scale 20, Race bike-Scott CR1 SL, Cross bike-Ridley Xnight,

Re: ATB Cross

Bericht door Scott biker »

Dit jaar was er een inschrijving stop van 700 inschrijvingen die binnen de twee maanden al bereikt waren.
Van deze 700 inschrijvingen over 5 reeksen, zijn er 125 deelnemers gespreid over 18 wedstrijden niet komen opdagen een gemiddelde van 25 rijders per reeks.
Men zou hier beter iets aan doen i.p.v. nog eens 100 rijders extra te laten inschrijven.
bert9
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 17:08
Rijdt met: Cube ltd race

Re: ATB Cross

Bericht door bert9 »

Reflex schreef:
Scott driver schreef:de wedstrijden met meer dan 70 starters kan je op uw één hand tellen. Als je regelmatig aanwezig bent krijg je automatisch een goede start positie. Heb zelf ook in geen enkele wedstrijd last gehad van een groot start peloton. Er is werk gemaakt om meerdere brede inhaalstukken te voorzien. Je moet natuurlijk goed genoeg zijn om deze te benutten...
Niet iedereen kan iedere week meedoen he. De wedstrijden hebben niet allemaal inhaal mogelijkheden. Op sommige wedstrijden heb je lange singletracs waar je niet kan inhalen. In de eerste wedstrijd vorig jaar bijna in de hekken worden gereden om daarna de gehele wedstrijd in te proberen halen op de inhaalstukken. Met zoveel man is de startpositie enorm belangrijk en ben je dus verplicht om iedere wedstrijd te rijden. Als er volgend jaar nog 100 meer mogen meedoen zullen de wedstrijden van minder dan 70man op 1 hand te tellen zijn.dat jij er geen last van hebt wil zeggen dat je of vooraan staat of in de a of b serie zit. Ik hoorde toch genoeg klachten dit jaar.
Gewoon een reeksje hoger inschrijven. Dan heb je geen last om mensen in te halen. :lol:
De laatste wedstrijden was er toch niet meer zoveel volk aanwezig? De eerste wedstrijden waren inderdaad vrij druk, maar ik vond het nog te doen. Ik start liever ergens vanachter waar het er veel vriendelijker aan toe gaat dan vooraan en waar je misschien nog enkele personen kan inhalen zodat je een goed gevoel krijgt.
Plaats reactie