ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

ja idd :-D
dilids
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 20:48
Rijdt met: scott 29er

Re: ATB Cross

Bericht door dilids »

Voor de jongste deelnemers komen er in een paar wedstrijden jeugdreeksen.
Data en uren volgen nog.
Goohooni
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 22:37
Rijdt met: Stumpjumper ht comp 29er

Re: ATB Cross

Bericht door Goohooni »

Dimme schreef:Gisteren al eens een tourke gedaan op de omloop in Buul maar gebaseerd op het type pijltjes die er hangen lijkt het me dat dit deel uitmaakt van een (nieuwe) Bloso route? In ieder geval... ze hebben er alleszins HEEL VEEL werk ingestoken om de singletrack aan te leggen en een paar stukskes langsheen de kanaaldijk aan te leggen.

Wat ik ervan onthouden heb... Heel veel bochtenwerk, een paar korte bmx bergskes en 2 keer de kanaaldijk af en op :) En mss nog het belangrijkste... fysiek en mentaal nog veel werk aan de winkel :lol:

dat vind ik een leuk parcourtje! idd veel werk ingestoken.

enig minpuntje, misschien omdat het nog meer bereden moet worden, er zijn zeer veel hobbels in waardoor de flow er nooit echt in komt.
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

Ik heb nochtans de indruk dat heel wat bikers uit de regio gebruik maken van dat parcours :) Zijn idd een paar stukken bij die nog een beetje aangereden moeten worden maar da komt wel goed na verloop van tijd. Denk wel dat als het daar kurkdroog is dat het in het bos niet altijd makkelijk zal zijn om recht te blijven als je op snelheid die bochten wilt nemen. Gisteren alvast nog eens van kortbij kennis gemaakt met de ondergrond, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan mijn gebrekkige techniek mee den 29er :lol:

Persoonlijk had ik het gevoel dat ik er vlotter mee de 26" doorging dan met de 29er, zeker met die vele korte bochtjes in het bos :-D

Volgende week eens naar Meerhout bollen, mss dat ze daar ook al iets hebben uitgestippeld, maar ik vermoed dat dat ook voor een stuk BLOSO gaat zijn.
Snelle Gerry
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 13 nov 2012 19:41
Rijdt met: cannondale f29 carbon2

Re: ATB Cross

Bericht door Snelle Gerry »

@Dimme, het parcours van Olen staat dus al afgepijlt? Ga ik 1 van de dagen ook eens verkennen als ik van die ellendige griep vanaf ben. :cry:
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

Staat afgepijld, alhoewel ik precies af en toe toch een pijltje heb gemist (of dat ze niet altijd even zichtbaar zijn). Vooral het laatste stuk langs het kanaal: daar rijd je even op de kanaalweg en dan moet je haaks om naar boven maar dat pijltje zie je niet zo goed staan. Vervolgens een 2/300 meter rechtdoor en dan moet je terug links af (dat pijltje vond ik precies niet direct terug) anders komt je terug op het punt waar je eerder de kanaaldijk af moest.
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: ATB Cross

Bericht door pukkie89 »

Dimme schreef:Staat afgepijld, alhoewel ik precies af en toe toch een pijltje heb gemist (of dat ze niet altijd even zichtbaar zijn). Vooral het laatste stuk langs het kanaal: daar rijd je even op de kanaalweg en dan moet je haaks om naar boven maar dat pijltje zie je niet zo goed staan. Vervolgens een 2/300 meter rechtdoor en dan moet je terug links af (dat pijltje vond ik precies niet direct terug) anders komt je terug op het punt waar je eerder de kanaaldijk af moest.

Niet altijd even gemakkelijk ginder he :-D
Gebruikersavatar
kristof gilis
Mountainbiker
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 04 okt 2010 20:21
Rijdt met: BMC FS01 29 XX1

Re: ATB Cross

Bericht door kristof gilis »

Wat is het adres om op dit parcours te geraken?
Snelle Gerry
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 13 nov 2012 19:41
Rijdt met: cannondale f29 carbon2

Re: ATB Cross

Bericht door Snelle Gerry »

Dacht missestraat in Olen, denk dak er maandag in de late namiddag eens ga verkennen se.
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

De toertocht van de Mudbikers vertrekt daar zondag ook en naar alle waarschijnlijkheid zullen die ook wel het grootste deel van het parcours gebruiken.

Als ik tijd heb morgen eens Meerhout en Geel gaan verkennen :-$
Plaats reactie