ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
Dirty Daddy
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: di 27 mei 2008 18:58
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)
Contacteer:

Re: ATB Cross

Bericht door Dirty Daddy »

Dimme schreef:De toertocht van de Mudbikers vertrekt daar zondag ook en naar alle waarschijnlijkheid zullen die ook wel het grootste deel van het parcours gebruiken.

Als ik tijd heb morgen eens Meerhout en Geel gaan verkennen :-$


Is dat de tocht van de TAZ bikers ni???
](*,)
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

ja idd :) is toertocht van de Tazbikers :)

mijn welgemeende excuses
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: ATB Cross

Bericht door pukkie89 »

Dimme gij zoekt scherpe tijden neer te zetten op de wedstrijden zeker?

Overal al gaan verkennen :wink:
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

Was da maar waar... daarvoor train ik veel te weinig en ik voel toch nog altijd de gevolgen van die tekenbeet van vorig jaar...

Wil een beetje km in de benen hebben en als die parcours dan vlakbij zijn is dat altijd handig. Dan kan ik ineens ook zien wat effectief het beste rijd want verschil tss 26 en 29er is toch groot, zeker bij die ATB's. Persoonlijk haal ik daar geen voordeel uit ne 29er, zeker niet met al da bochtenwerk en mijne beperkte techniek :-D

Dringend is werk gaan maken van die 650B :wink:
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: ATB Cross

Bericht door pukkie89 »

Ge gaat versteld staan hoeveel 29ers aan de start zullen verschijnen :-D
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

Daar twijfel ik niet aan en ongetwijfeld da ge daar voordeel uithaalt :) Och, k heb er 2 29ers staan, kan nog altijd kiezen alst moet :wink:
James Jeuris
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 aug 2009 11:52
Rijdt met: cube reaction 2012 gts slt

Re: ATB Cross

Bericht door James Jeuris »

Heb me net 29er aangeschaft. Ik zelf vind het beter... =D> Nu wat km's bollen ermee en dan ben ik gereed voor de 1ste wedstrijd! (hopelijk :oops: )
gbike1
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 04 jun 2011 16:50
Rijdt met: Specialized Epic FSR

Re: ATB Cross

Bericht door gbike1 »

Beste bikers,

eigenlijk zijn er op dit moment nog nergens ATB Cross parcours uitgepijld. Dit wordt meestal (indien de inrichtende clubs dit al doen...) pas een week of zo op voorhand gedaan. Het is natuurlijk wel mogelijk dat hier en daar een ATB Cross wedstrijd deels over een bestaand of pas aangelegd bike parcours (al dan niet deel van een Bloso route) gaat, maar volledige wedstrijdparcours kan je nog niet verkennen (op Ravels na dan, wat een permanent circuit is).

Wanneer een parcours kan verkend worden wordt dit ook meestal bekend gemaakt via http://www.bloggen.be/atbcross. Je kan natuurlijk ook altijd een kijkje nemen op de websites van de inrichtende clubs (via http://www.atbcross.com), misschien laten die wel eens iets los :drunk:

Tot op een van de ATB Cross dagen, en euh,... nog een beetje geduld... :-)
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

Officieel niet nee :) Meeste parcours zijn trouwens elk jaar ongeveer hetzelfde dus :-D

Olen wist ik trouwens ook maar via iemand die nogal nauwe banden heeft met de organisatoren (o)
gbike1
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 04 jun 2011 16:50
Rijdt met: Specialized Epic FSR

Re: ATB Cross

Bericht door gbike1 »

Alphen wordt dit jaar wegens omstandigheden een volledig nieuw parcours. Er is rond de vijver natuurlijk wel wat mogelijk, we zullen zien hé...
Plaats reactie