ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
spritser
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 15 jul 2011 20:47
Rijdt met: Haibike sduro cross 5.0

Re: ATB Cross

Bericht door spritser »

We zullen dan maar hopen op het beste he.
Zo te zien is er dit jaar wel veel intresse voor ATB wedstrijden.
Ben ik blij dat ik een geel bordje heb :-D
marc1201
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 21 jun 2013 14:52
Rijdt met: Cube Reaction C:62 Carbon&white

Re: ATB Cross

Bericht door marc1201 »

raiden24 schreef:Ik wil volgend jaar ook graag eens een paar wedstrijden proberen. Is het niet zo dat in de E-klasse sneller gereden wordt vanwege kortere afstand ? Op een snelle cross wat zijn zowat de snelheden waar ik me aan kan verwachten ?
Zou ik ook wel eens willen weten...
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: ATB Cross

Bericht door zwolle »

marc1201 schreef:
raiden24 schreef:Ik wil volgend jaar ook graag eens een paar wedstrijden proberen. Is het niet zo dat in de E-klasse sneller gereden wordt vanwege kortere afstand ? Op een snelle cross wat zijn zowat de snelheden waar ik me aan kan verwachten ?
Zou ik ook wel eens willen weten...

vorig jaar een paar keer geweest dat ik hoger gemiddelde had dan D rijders

maar het verschil in E reeks vorig jaar tussen top 5 en rest was wel groot

en is mss wel beetje normaal we reden stuk minder lang he' :-D :-D
Gebruikersavatar
wim vanderzanden
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 09 okt 2012 12:21
Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL

Re: ATB Cross

Bericht door wim vanderzanden »

De verschillen in snelheid zijn idd niet zo overdreven tussen de reeksen, natuurlijk rijdt de A reeks wel sneller als de E. Maar de uithouding van een ronde langer mag je niet onderschatten vind ik. Het is misschien maar 10min of minder maar je voelt het goed.

Wat die elite's betreft denk ik niet dat de organisatie's hier veel last van ondervinden dit kan alleen maar in hun voordeel werken. Want dan zullen er waarschijnlijk ook weer supporters meekomen hé. En deze verteren dan weer.
gbike1
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 04 jun 2011 16:50
Rijdt met: Specialized Epic FSR

Re: ATB Cross

Bericht door gbike1 »

zwolle schreef:atb cross wil in de nabije toekomst gaan samenwerken met vwb

"De heren André Coppers en Peter Verhoeven van Wielerbond Vlaanderen zijn bij mij thuis....
jam29X0 schreef:Zou de VWB dan zelf eens beter niet wat meer wedstrijden kunnen organiseren .....
VWB is niet hetzelfde als Wielerbond Vlaanderen hé mannen! Niet zomaar wat schrijven als je dit verschil niet kent (en ja, het is misschien onduidelijk dat de ene zo goed als dezelfde naam aanneemt als de andere...)
VWB organiseert geen wedstrijden, Wielerbond Vlaanderen wel.
jam29X0
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 13 mei 2013 19:46

Re: ATB Cross

Bericht door jam29X0 »

gbike1 schreef:
zwolle schreef:atb cross wil in de nabije toekomst gaan samenwerken met vwb

"De heren André Coppers en Peter Verhoeven van Wielerbond Vlaanderen zijn bij mij thuis....
jam29X0 schreef:Zou de VWB dan zelf eens beter niet wat meer wedstrijden kunnen organiseren .....
VWB is niet hetzelfde als Wielerbond Vlaanderen hé mannen! Niet zomaar wat schrijven als je dit verschil niet kent (en ja, het is misschien onduidelijk dat de ene zo goed als dezelfde naam aanneemt als de andere...)
VWB organiseert geen wedstrijden, Wielerbond Vlaanderen wel.
Awel ja, wielerbond Vlaanderen is bij hem thuis geweest, het zijn ook deze die de licenties geven.
Enkel men naamgeving mss niet juist, voor de rest is men opmerking terecht toch?
Wat is er nu nog aan officiële XC mtb-wedstrijden tegenwoordig (en als ze al niet worden afgelast). Vind dat maar wat opportunistisch om snel weer wat van de koek mee te graaien.
Misschien dat ik verkeerd ben, maar extra organisaties = meer regeltjes + extra verdeling van de inkomsten .
terzijde : A-klasse of open klasse? Als A-klasse ,zouden ze dan ook moeten starten volgens ranking? Benieuwd hoe de regeling zal zijn, zal alleszins vree hard men best doen om ze voor te blijven
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: ATB Cross

Bericht door tek-zotic »

zwolle schreef: vorig jaar een paar keer geweest dat ik hoger gemiddelde had dan D rijders
waar dan? shoot me, i dare you :p
Gebruikersavatar
Randy82
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 21 okt 2012 17:49
Rijdt met: Trek X-cal 2012

Re: ATB Cross

Bericht door Randy82 »

Op de site van mountainbike.be lijkt de toenadering vooral te maken te hebben met verzekering. Hier had ik nog nt bij stilgestaan. Ben lid van vwb en heb dus verzekering via hen. Geldt dit nt voor wedstrijden dan? Of zit de verzekering bij de organisator?
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: ATB Cross

Bericht door need for speed »

nooit meegedaan met de atb cross
maar als ik de rijders hun berichten heb gelezen, was en is het daar dikke fun
als daar de vergunninghouders bijkomen denk ik dat de fun er rap over is , regels inschrijving geld omhoog enz
te weinig wedstrijden hoe komt da ,
ben al benieuwd als ze mogen starten in den atb cross , welke commentaar ze hebben
te weinig hm te plat te snel
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: ATB Cross

Bericht door zwolle »

tek-zotic schreef:
zwolle schreef: vorig jaar een paar keer geweest dat ik hoger gemiddelde had dan D rijders
waar dan? shoot me, i dare you :p

kan het enkel hebben over de wedstrijden die IK met MIJN ploeggenoten uit D reeks heb kunnen vergelijken
ik spreek dan over meerhout, geel teunenberg , en buul.
Plaats reactie