ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Re: ATB Cross

Bericht door Dimme »

Qua sportiviteit valt het dit jaar, -met uitzondering van de eerste weken omdat er dan veel witte nummers in de verkeerde klassen zitten- eigenlijk heel goe mee. De rijders die in het verleden al atbcross reden weten ondertussen hoe ze moeten voorbijsteken en/of ingehaald worden. Ik denk dat de meeste renners van een bepaalde reeks elkaar wel kennen van ziens en best wel goed met elkaar overweg kunnen maar zijn er natuurlijk altijd wel een paar bij waarvan de arrogantie zo afdruipt he :-D


Vorige jaren heb ik veel ergere dingen gezien za, mede omdat het deelnemersveld toen VEEL groter was en er veel daginschrijvingen bewust in een voor hun veel te lage reeks inschreven.

Alhoewel ik het echt wel spijtig vind dat er dit jaar het actieve deelnemersveld vrij klein was (en ik denk wel dat de organisatoren dat dit jaar wel gevoeld hebben)
Gebruikersavatar
Katspeed
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: za 05 nov 2005 22:47
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: ATB Cross

Bericht door Katspeed »

Onsportief gedrag. 't is een moeilijk begrip. En voor discussie vatbaar.
Wanneer we een toertocht rijden. En we halen iemand in roepen ze. "Pakt ne nummer", "ga wedstrijden rijden", "it is hier geen koers"......
Wanneer we ons inschrijven voor een wedstrijd. Ook niet goed voor iedereen.
't is zo dat er tijdens wedstrijden ingehaald moet worden. En dat gaat ook niet altijd zoals ge het u hebt voorgesteld als ge aanzet. Er is altijd wel een put of een tak die je niet gezien had. De ATB parcours zijn ook niet altijd simpel.
Ik denk niet dat er veel ATB-ers zijn die bewust, mensen willen kwetsen of materiaal willen vernielen. Ik kan niet zeggen dat ik dit jaar dingen heb gezien die niet door de beugel kunnen.
Ikzelf heb een slechte start van het seizoen gehad en heb dus veel mensen moeten inhalen.
Moest ik daarbij iemand geraakt hebben. Sorry :oops:
In ieder geval. Tot volgend jaar. Maar dan ga ik waarschijnlijk nog altijd even gek zijn. :-D
Gebruikersavatar
tpl
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 27 dec 2004 14:38
Rijdt met: canyon CF slx 29er

Re: ATB Cross

Bericht door tpl »

Voor mij was het gene vette dit jaar door rugproblemen, al een aantal maanden niet meer op de fiets gezeten :-(

Nu ben ik waarschijnlijk ook mijn geel nummer kwijt? (Ik heb een 6-tal wedstrijden kunnen rijden).

Hopelijk volgend jaar een seizoen zonderproblemen in de D-reeks.


mvg,

Tommy
Snelle Gerry
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 13 nov 2012 19:41
Rijdt met: cannondale f29 carbon2

Re: ATB Cross

Bericht door Snelle Gerry »

Als je iemand hindert of raakt of om het even wat doe je nooit met opzet, ik in ieder geval toch niet.
Toch ook niet te vergeten de adrenaline die je krijgt tijdens wedstrijden.
En of je nu in de E-klasse voor een 22ste plaats aan het rijden bent of in de A-klasse voor het podium blijft bij mij hetzelfde.
De race is pas gedaan na de finish, maar dat is mtb. Zoals katspeed ook al zei er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren, wij hebben samen ook ineen gehangen met de ellebogen tijdens de start in Lichtaart. Dit gebeurd nu eenmaal. Word achteraf eens goed mee gelachen en life goes on!!!!!
Gebruikersavatar
corratec
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: do 13 jan 2011 17:10
Rijdt met: corratec superbow xtr

Re: ATB Cross

Bericht door corratec »

@deroel Het was mijn eerste seizoen atb cross. Voordien heb ik meerdere wedstrijden op het strand van knokke, de panne,... gereden
Massastart (1500 renners) enig idee hoe hard er getrokken, geduwd en gekwakt wordt? Dringend is starten in zo'n beachrace.
Alle klasse rijden hier samen! Je zal snel inzien dat er zeer sportief gereden wordt in de atb wedstrijden.
Ikzelf heb de eerste 5 wedstrijden van het jaar gemist, de rest van de wedstrijden vanachter mogen starten.
Kan van mij ook gezegd worden dat ik soms niet sportief heb gereden maar ik heb met niemand contact gehad tijdens een wedstrijd.
Zondag als 16 of 17de gestart iedereen voor mij is theoretisch trager dan mij. Heb soms ook iemand moeten uitremmen en voorsteken op diene "klim" als ik schoon achter de renner voor mij had gebleven en gewacht op bv het lange rechte stuk om er daar voorbij te
gaan had ik nooit gewonnen.
Koers is en blijft koers de eerste die over de finish komt wint tis simpel =D>
Davester
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 10 sep 2013 21:34
Rijdt met: Trek elite 9.8

Re: ATB Cross

Bericht door Davester »

Snelle Gerry schreef:@Deroel, ik denk dat je het hier over mij hebt van onsportief gedrag??!!! Waarover ik toch wel even mijn mening kwijt wil.
Ten 1ste rijden we toch wedstrijd of niet? Als ik dan een hele tijd in de single track rustig in je wiel blijf zitten om gevaarlijke inhaal situaties te vermijden is dat toch al heel sportief denk ik terwijl ik nog veel over had. Als ik dan tijdens mijn inhaalmaneuver bergop nog roep van hou rechts is dit toch ook sportief of niet soms. Als deze inhaalmaneuvers als niet meer mogen terwijl ik je niet gehinderd heb maar je gewoon vlak voor een afdalingkje nog ben voorbij gegaan hoef je zo niet van je oren te maken. Het is idd cross en wedstrijd. Ik ben altijd sportief, als er bij een snellere roept ga ik ook aan de kant ipv te roepen hoe onsportief hij me wel niet inhaalt. Als je sneller bent ben je gewoon sneller en daar is de kous mee af. Ben uiteindelijk op een 9de plaats geeindigd op een paar meter van de 8ste. En ben van de achterste gelederen mogen starten. Wil alleen maar zeggen dak je reactie nu en zondag overdreven vind, voor de rest sportieve groeten en topt volgend jaar op atb.
Ik kan mij helemaal in uwe uitleg vinden Gerry. Ik reed achter u en heb geen gevaarlijke manoeuvres gezien. Het is idd cross! @Deroel, Als dit niet kan zou ik gewoon toertochten gaan rijden...
Maar hopelijk zien we u volgend jaar terug op de atb!
deroel
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 23 dec 2009 11:51
Rijdt met: specialized s-works alu M5

Re: ATB Cross

Bericht door deroel »

mijn reactie was inderdaad misschien wat overdreven door persoonlijke reden die los staan van de mtb-wedstrijden. Het blijft wel een aandachtspunt dat er steeds sportief moet worden gereden ook al is het "koers". Maar om daarom te zeggen dat ik beter toertochten zou gaan rijden zijn er misschien wel wat over.
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: ATB Cross

Bericht door dago »

van wanneer kan men een vergunning aanvragen? kostprijs daarvan?
ik vind er niets van op site
Gebruikersavatar
wim vanderzanden
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 09 okt 2012 12:21
Rijdt met: Rocky mountain Vertex 950 RSL

Re: ATB Cross

Bericht door wim vanderzanden »

dago schreef:van wanneer kan men een vergunning aanvragen? kostprijs daarvan?
ik vind er niets van op site

Dat zal waarschijnlijk volgend jaar rond februari of maart zijn denk ik. Binnenkort komt er een nieuwe site online. Misschien vindt je daar wat meer info op terug. Dit jaar was een jaarnummer 10€ voor volgende jaar weet ik het nog niet.
Gebruikersavatar
auel neides
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 10 mei 2011 09:32
Rijdt met: Specialized Epic 29" Comp Carbon
Contacteer:

Re: ATB Cross

Bericht door auel neides »

Iemand enig idee wie het meisje was die foto's zat te trekken in Retie?
Of waar we deze foto's ergens kunnen terugvinden toevallig :-)
Plaats reactie