ATB Cross

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gebruikersavatar
DuCCie
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 06 jul 2012 11:20
Rijdt met: GT Zasker 9r Carbon Expert

Re: ATB Cross

Bericht door DuCCie »

SteveHillen schreef:Volgens de organisatie hun twitter hebben ze het parcours 'droog' gemaakt. Volgens hen zou het er snel bij liggen.
Lap weer niks voor mij dus... :-D
James Jeuris
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: do 06 aug 2009 11:52
Rijdt met: cube reaction 2012 gts slt

Re: ATB Cross

Bericht door James Jeuris »

ben benieuwd!

:bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: ATB Cross

Bericht door zwolle »

heb er zin in

ik heb daar vorig jaar ook gereden en bijna verdronken :-D :-D :-D

maar heb toen reeds gezegd dat als het droog ligt dit een zeer leuk parcours zou zijn

en zo zullen we zondag vollen bak erin kunnen vliegen
gbike1
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 04 jun 2011 16:50
Rijdt met: Specialized Epic FSR

Re: ATB Cross

Bericht door gbike1 »

Vandaag een kijkje gaan nemen in Hilvarenbeek. Het water kan daar op natuurlijke wijze op heel wat plaatsen niet weg. Men is dus in Hilvarenbeek woensdag begonnen met op de nodige plaatsen greppeltjes te graven.

Ook vandaag was er iemand bezig de plassen welke er nog lagen leeg te scheppen. Ook de stevige wind zal het deels mee doen drogen!

Als we nu de rest van het weekend geen regen krijgen (zoals vandaag op de site van het KMI staat), wordt het een droog parcours!
Gebruikersavatar
DuCCie
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 06 jul 2012 11:20
Rijdt met: GT Zasker 9r Carbon Expert

Re: ATB Cross

Bericht door DuCCie »

zwolle schreef:heb er zin in

ik heb daar vorig jaar ook gereden en bijna verdronken :-D :-D :-D

maar heb toen reeds gezegd dat als het droog ligt dit een zeer leuk parcours zou zijn

en zo zullen we zondag vollen bak erin kunnen vliegen
Op naar 't podium dus??? :-D
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: ATB Cross

Bericht door zwolle »

DuCCie schreef:
zwolle schreef:heb er zin in

ik heb daar vorig jaar ook gereden en bijna verdronken :-D :-D :-D

maar heb toen reeds gezegd dat als het droog ligt dit een zeer leuk parcours zou zijn

en zo zullen we zondag vollen bak erin kunnen vliegen
Op naar 't podium dus??? :-D

ben al blij met top 10
de personen voor het podium zijn de voorbije weken telkens te sterk gebleken
die rijden op de rechte stukken telkens 2km/u te hard voor mij , single tracks geen probleem

ik snap niet goed wat die nog bij de E reeks te zoeken hebben maarja winnen is verslavend zeker he' :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
tpl
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 27 dec 2004 14:38
Rijdt met: canyon CF slx 29er

Re: ATB Cross

Bericht door tpl »

zwolle schreef:ik snap niet goed wat die nog bij de E reeks te zoeken hebben maarja winnen is verslavend zeker he' :-D :-D :-D

Daar gaan we weer :-)

Is het dan de bedoeling dat de top 5 elke week vrijwillig opgaat?

Probleem is dat je binnen een aantal weken geen rijders in de E-reeks gaat over hebben...
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: ATB Cross

Bericht door zwolle »

tpl schreef:
zwolle schreef:ik snap niet goed wat die nog bij de E reeks te zoeken hebben maarja winnen is verslavend zeker he' :-D :-D :-D

Daar gaan we weer :-)

Is het dan de bedoeling dat de top 5 elke week vrijwillig opgaat?

Probleem is dat je binnen een aantal weken geen rijders in de E-reeks gaat over hebben...
neen maar mij is altijd verteld dat de E reeks voor startende mountainbikes is , een trage reeks dus
ofwel ben ik verkeerd ingelicht maar zie daar elke week doorwinterde rijders vlammen dat het niet meer normaal is

maar 'tzal aan mij liggen zekers ?
Gebruikersavatar
tpl
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 27 dec 2004 14:38
Rijdt met: canyon CF slx 29er

Re: ATB Cross

Bericht door tpl »

zwolle schreef:
tpl schreef:
zwolle schreef:ik snap niet goed wat die nog bij de E reeks te zoeken hebben maarja winnen is verslavend zeker he' :-D :-D :-D

Daar gaan we weer :-)

Is het dan de bedoeling dat de top 5 elke week vrijwillig opgaat?

Probleem is dat je binnen een aantal weken geen rijders in de E-reeks gaat over hebben...
neen maar mij is altijd verteld dat de E reeks voor startende mountainbikes is , een trage reeks dus
ofwel ben ik verkeerd ingelicht maar zie daar elke week doorwinterde rijders vlammen dat het niet meer normaal is

maar 'tzal aan mij liggen zekers ?

Daar heb je 100% gelijk in!!! Maar geef toe, Ik denk dat 75% van de rijders in de E-reeks niet bepaald beginnende fietsers kunnen genoemd worden.
Ik heb vorig jaar in augustus zonder noemenswaardige training voor het eerst deelgenomen aan een atb cross. Met witte nummer in de D-reeks.
Stiekem met het idee (zoals zovelen) van "Ik zal maar bij de beginners starten, dan kunnen we nog altijd opgaan". Ik was 24e.... :oops:
Voor de rest van het seizoen heb ik nooit een top 10 plaats gehaald. Dus ben ik , volgens het reglement, in 2013 ingedeeld in de E-reeks.

En dit jaar wou ik beter doen, dus heb ik er voor getraind...Maar blijkbaar niet hard genoeg want ik kan niet winnen :lol:
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: ATB Cross

Bericht door zwolle »

mijn verhaal is net hetzelfde , fiets 1 jaar nu
enkel ik heb wel kei hard en kei veel getraint
zeer veel ervoor gedaan
beetje frustrerend dan dat er foeteraars zijn , maar soit so be it ga me er niet meer druk in maken
Plaats reactie