Urbano Beachrace Oostende

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
pompierke 349
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 16:40
Rijdt met: Mtb.Scott scale, Beachbike Pro winner

Re: Urbano Beachrace Oostende

Bericht door pompierke 349 »

Nie beginnen wé ........ 1,6 a 1,8 b voor mij

rij je altijd zo hard of is het met dit vriesweer
Gebruikersavatar
BeacheD
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 01 dec 2004 15:20
Rijdt met: scott scale

Re: Urbano Beachrace Oostende

Bericht door BeacheD »

Ik woon op n kleine km van de start, en het is hier momenteel flink aan het sneeuwen ! succes aan allen en wees toch maar een beetje voorzichtig ...
Gebruikersavatar
señor cartero
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: za 04 aug 2007 17:25
Rijdt met: Scott Scale 910

Re: Urbano Beachrace Oostende

Bericht door señor cartero »

Zelf woon ik in de streek van Kortrijk, k'stond vertrekkensklaar, maar ga het niet riskeren om tot in Oostende te rijden....
Ook hier is het nu goed aan het sneeuwen.
Liever thuis te blijven dan een ongeval op de heen - of terugweg van Oostende of daar een stomme valpartij te maken en heel mijn seizoen daardoor om zeep te helpen.
Succes aan iedereen die start en vooral....wees voorzichtig!
kenny!
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 14 apr 2005 22:05

Re: Urbano Beachrace Oostende

Bericht door kenny! »

Ik start ook niet wegens te gevaarlijk en schandalig dat er geen douches zijn !!!!
pompierke 349
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 16:40
Rijdt met: Mtb.Scott scale, Beachbike Pro winner

Re: Urbano Beachrace Oostende

Bericht door pompierke 349 »

Deze morgen vertrokken richting Oostende
In Roeselare Dan toch maar wijzelijk terug naar huis gereden .
Jammer voor de organisatie van dit weer .
Hopelijk volgend jaar terug.
Succes aan iedereen die gestart is.
pompierke 349
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 16:40
Rijdt met: Mtb.Scott scale, Beachbike Pro winner

Re: Urbano Beachrace Oostende

Bericht door pompierke 349 »

Dan toch maar vertrokken met de trein,
Om de aankomst te zien.
Had ik er vroeger aan gedacht dan was ik vroeger vertrokken met de fiets mee.
en kost ik starten. :( :(
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: Urbano Beachrace Oostende

Bericht door zaskar72 »

kenny! schreef:Ik start ook niet wegens te gevaarlijk en schandalig dat er geen douches zijn !!!!

Allé er bestaan nog propere mensen ook =D> [-o<
Gebruikersavatar
stubbe
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 21:58
Rijdt met: Stolen

Re: Urbano Beachrace Oostende

Bericht door stubbe »

De weersomstandigheden vielen heus wel mee hoor. Zowel op de baan als op het parcours.
Ben pas om 10u30 in Brugge vertrokken en was 20 minuutjes later in Oostende.
Daarna nummer afgehaald en klaargemaakt. Helemaal achteraan plaatsgenomen. Had geen nummer voor startbox 1 en met dit weer was het toch zaak om voorzichtig te starten. Eerste strook was al direct lopen, 50 tal metertjes, en dan hup voor 16km gure tegenwind. In groep 2 beland. Kopgroep reed ongeveer 1 a 2 goldbrekerlengtes voor ons. Ze bleven ook volledig samen en er zaten zeker een hoop profiteurs bij. Net als in ons groepke.

Af en toe wat kopwerk gedaan in men groep. Hier en daar de groep geleid naar de goede strandzones, vooral na De Haan tegen de duinen gaan rijden. Lag daar een stuk beter en harder. Iedereen volgde mooi men wiel :-) (Of wat had je gedacht :-))

Aan het keerpunt in de eerste tien van men groepke opgedraaid en dan de gashendel voor kilometertje of 8 volledig opengezet. Praktisch niet onder de 40km/h geweest. De gaten waren direct gigantisch en van een 2de groep was er al geen sprake meer. Ook groep 1 was volledig uit elkaar gevallen aangezien er weinig in het wiel kon gezeten worden. Een man of 10 opgerold van het vorige groepke. Vanaf De Haan bolde het heel wat minder goed. En dan na exact 30km lekgereden net voorbij de Twinsclub in Bredene. Klote, benen zaten goed en de moral ook.

Enfin, me wel geamuseerd, totaal niet koud gehad en jammer dat ik niet nog een rondje mocht rijden.

Voor de mensen die van ver moesten komen kan ik me wel voorstellen dat je het niet zitten om helemaal naar de kust te rijden in dit weer, maar anders was het zeker allemaal te doen.
Gebruikersavatar
MX jorgy
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: di 01 mei 2007 13:57
Rijdt met: Niner EMD en Niner Air9 Cabon

Re: Urbano Beachrace Oostende

Bericht door MX jorgy »

vanmorgen ook rond 10h vertrokken naar Oostende,30 min rijden,ingeschreven,efkes de start verkend tot aan de 2e golfbreker en da was genoeg om te knallen.
Op de 4e rij gestart en mooi tot op het strand kunnen rijden en lekker met de eerste groep mee tot aan het keerpunt.
Dan ging het iets te hard voor mij.
Goed aan de finish omhoog kunnen rijden en dan nog een extra toerke gedaan.
2e toerke was heel wa minder,alleen tegen de wind tot aan het keerpunt en dan ging het iets vlotter met wind in de rug.
Beentjes waren toen al volledig op dus maar op karakter tot aan de finish.
14e master op 64km
al bij al ni slecht voor 5 weken geen fiets meer aangeraakt te hebben.
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Re: Urbano Beachrace Oostende

Bericht door den wakkere bakker gits »

MX jorgy schreef:vanmorgen ook rond 10h vertrokken naar Oostende,30 min rijden,ingeschreven,efkes de start verkend tot aan de 2e golfbreker en da was genoeg om te knallen.
Op de 4e rij gestart en mooi tot op het strand kunnen rijden en lekker met de eerste groep mee tot aan het keerpunt.
Dan ging het iets te hard voor mij.
Goed aan de finish omhoog kunnen rijden en dan nog een extra toerke gedaan.
2e toerke was heel wa minder,alleen tegen de wind tot aan het keerpunt en dan ging het iets vlotter met wind in de rug.
Beentjes waren toen al volledig op dus maar op karakter tot aan de finish.
14e master op 64km
al bij al ni slecht voor 5 weken geen fiets meer aangeraakt te hebben.
=D> =D> Knao jurgen en Sjapoo
Ik ben zelfs niet vertrokken na een nachtje aan den oven en een verkwikkend tukje van 7u30 tot 9u even buiten gekeken en dan even getwijfeld om dan tot besluit te komen dat ik mooiere ritten int verschiet heb (GRAN CANARIA) binnenkort.

Respect voor iedereen die deelgenomen heeft (o)
Plaats reactie