Winterduathlon Kasterlee

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Loïc
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 13 dec 2004 12:41
Rijdt met: custom bike

Winterduathlon Kasterlee

Bericht door Loïc »

Winterduathlon Kasterlee groeit door: 11 nationaliteiten aan de start

10 december 2004

KASTERLEE (BEL) - Op zondag 19 december 2004 wordt in Kasterlee de derde editie van de Winterduathlon georganiseerd. De wedstrijd - die ondertussen de bijnaam "de Hel van Kasterlee" kreeg - staat geboekstaafd als de zwaarste duathlon ter wereld. De deelnemers moeten 15 km lopen, 105 km mountainbiken en 30 km lopen. Dit jaar maakt de wedstrijd voor het eerst deel uit van het internationale Powerman-circuit, en bijgevolg schreven zich heel wat buitenlandse atleten in. Niet minder dan elf landen zijn vertegenwoordigd: België, Nederland, Zweden, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Denemarken, Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland en Kenia.

Inmiddels staan al ruim 175 atleten ingeschreven. Voor de eindzege is het vooral uitkijken naar de Duiste profatleet Marc Pschebizin (tweemaal winnaar van de Powerman Luxemburg en zesde in de Powerman Zofingen 2004). Andere kanshebbers zijn de Belgen Pieter Bracke en Benny Coopmans. De winnaar van vorig jaar, Bart Van de Water, had een mindere voorbereiding. Van de top-tien van vorig jaar verschijnen maar liefst acht atleten opnieuw aan de start.

Eén van de grote vragen is hoe onze Afrikaanse vrienden er het van zullen afbrengen. Glenn Macnamara komt helemaal vanuit Johannesburg om de "Hel van Kasterlee" te bedwingen. Hij bereidde zich thuis voor in tropische weersomstandigheden. Maar er wordt vooral uitgekeken naar de prestaties van de drie Keniaanse atleten, waaronder één dame. Aan hun loopkwaliteiten moet uiteraard niet getwijfeld worden, maar ze hebben niet de minste MTB-ervaring.
Gebruikersavatar
BeacheD
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 01 dec 2004 15:20
Rijdt met: scott scale

Bericht door BeacheD »

opletten voor jan vandevelde !! een beer van een vent en een monster op de mtb!
big up voor al degenen die het aandurven, ik duim voor droog weer voor jullie!
Loïc
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 13 dec 2004 12:41
Rijdt met: custom bike

Bericht door Loïc »

Ikzelf heb twee jaar geleden meegedaan. Ongetwijfeld de zwaarste duathlon ter wereld!!
Gebruikersavatar
malfieboy
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 04 okt 2004 22:44
Rijdt met: Commençal VIP Nuts

Bericht door malfieboy »

Ik zal er de ganse dag aanwezig zijn, zij het dan wel om te supporteren!!
Gast

Bericht door Gast »

Klinkt super! Is de eerste keer dat ik hoor over deze wedstrijd, maar krijg steeds meer intresse in duathlon. Vooral de off-raod duathlons dan. Mss sta ik volgend jaar ook aan de start. #-o
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Hard trainen is de boodschap!
Tambar
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: do 21 aug 2003 20:41
Rijdt met: Een zwarte

Bericht door Tambar »

mtbhurricane schreef:Klinkt super! Is de eerste keer dat ik hoor over deze wedstrijd, maar krijg steeds meer intresse in duathlon. Vooral de off-raod duathlons dan. Mss sta ik volgend jaar ook aan de start. #-o
Dit is ook mijne sportieve natte droom voor volgend jaar!! Als die kleine blessures eens wegblijven!!
Misschien samen trainen mtbhurricane, ben ook van Roeselare!

Bart
Gast

Bericht door Gast »

Van nu tot september zal het vooral mountainbiken zijn, marathons en chrono s. En elke week wel minstens 1 keer gaan lopen. Vanaf september ga ik dan steeds meer lopen. Ben sinds vorige maand pas beginnen lopen en heb al megedaan aan de Westlaan run (10km) in 44min. Ik ga nu regelmatig trainen met een jongen uit Roeselare die aan traithlons doet en marathons loopt, maar je kan zeker meegaan!
Mss tot binnenkort op training :wink:
tenedenaar
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:06
Rijdt met: Provex

Bericht door tenedenaar »

Ik doe dit jaar mee in Kasterlee. Vorig jaar stond ik ook al eens aan de start. een schitterende ervaring!
Gebruikersavatar
Zandbijterke
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 apr 2002 02:00
Rijdt met: C'dale MTB tandem, C'dale Scalpel SI, Rondo Ruut

Bericht door Zandbijterke »

Kan iedereen, lees recreanten zonder enige licentie, aan dit evenement meedoen?
Plaats reactie