Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
SPW
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 22:12
Rijdt met: Granville 10 Fuse 650B

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2013

Bericht door SPW »

Voor mij persoonlijk was de BeMC een afknapper..
En dan niet alleen op fysiek vlak!
Ik had het weekend ervoor deelgenomen aan de BeMC clinic en had heel hoge verwachtingen qua parcours. Deze verwachtingen werden de eerste dag helemaal niet ingelost, buiten enkele korte stroken dan.
Persoonlijk vond ik de bevoorrading ook maar povertjes. Ik rijd regelmatig TT's in het Franse landgedeelte en in vergelijking daarmee vond ik het zelfs een beetje zielig! Uiteindelijk betaal je toch een serieuze som geld en dan verwacht je daar ook iets tegenover. Het kan natuurlijk ook zijn dat dit kwam omdat ik bijna helemaal achteraan reed en de bevoorradingen al gedeeltelijk opgeruimd waren bij mijn doorkomst?
Zoals reeds eerder aangehaald, was de bikewash gewoon een lachertje! [-X
Ik vernam dat dit vorig jaar al een werkpunt was, dit jaar was het dus zeker niet beter!
Zaterdag dan moeten opgeven omdat ik na tien km mijn achter-derra helemaal in frut gereden had!
En zondag de moed niet meer gevonden om terug te starten. Als ze echt streven om de zwaarste meerdaagse te worden, slagen ze er misschien wel in, maar de mooiste zal het dan zeker niet worden! Helaas, gemiste kans!
Gebruikersavatar
adriaan de afrikaan
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 12 mei 2008 19:57
Rijdt met: Specialized Epix Expert

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2013

Bericht door adriaan de afrikaan »

De organisatie van de BeMC gisteren gespot in La Reid.
Hopelijk hebben ze daar heel wat bijgeleerd want die organisatie was wel top.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2013

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Op uitzondering van alles wat met water te maken heeft: de regen (kunnen ze niet aan doen), de afspuitstanden en de douches...
Goohooni
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 18 mei 2011 22:37
Rijdt met: Stumpjumper ht comp 29er

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2013

Bericht door Goohooni »

Ondanks het mindere weer vond ik het wel heel plezant. Mijn eerste meerdaagse en zeker niet de laatste..

Enkele positieve zaken:
-Bepijling (ook al ben ik tweede rit verkeerd gereden, dit was men eigen schuld, de pijlen hingen er wel degelijk), om echt tot perfectie te komen kunnen krijtlijnen op de grond heel veel duidelijkheid geven.
-Communicatie, eenvoudig aan alle nodige info geraakt.
-Bevoorradingen
-Snelle uitslagen

Enkele verbeterpuntjes:
-Beperkte afspuitstand.
-Ontbijtbuffet ging niet vooruit
-Techniciteit parcour dag 1 en 2: hier ben ik op mijn honger blijven zitten. Zwaar genoeg, maar weinig uitdagend. Ik vind het zeker niet erg als het TE steil is en dat er een stuk gelopen moet worden, dat hoort erbij. Meer van rit 3 :p.

Je kan er ook wel van op aan: hoe slechter het weer, hoe meer de mensen verwend willen worden :-D
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2013

Bericht door flupke73 »

ontbijtbuffet lag volledig aan die fruitsapautomaat die druppelde...
zwakste schakel in de ketting :bounce:
Gebruikersavatar
duc'y
Mountainbiker
Berichten: 182
Lid geworden op: za 18 aug 2007 22:01
Rijdt met: GT Zaskar carbon 9r PRO / CANNONDALE Scalpel 2011
Contacteer:

Re: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) 2013

Bericht door duc'y »

mijn eerste keer BeMC... genoten van de parcours, alleen vond ik de klimmen op zondag er gewoon weg OVER!! er was niks aan om de velo omhoog te stoempen (kuiten,achilespees,onderrug,pfff)

er was gezegd dat dit jaar veel technischer ging zijn,maar heb op die 3 dagen amper een technisch stuk tegen gekomen,alle afdalingen waren makkelijk te doen en klims waren steil maar niet technisch. Dan vind ik RDHF en HOT wel een pak technischer!!

Buiten dat ik op zaterdag 2x verkeerd ben gereden,mijn eigen fout...te snel in een afdaling, vond ik de uitpijling vrij goed en bevoorrading was ok.

Heb hem uitgereden met een tevreden resultaat maar voor volgend jaar weet ik het nog nie...
Plaats reactie